Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ας μιλήσουμε για τα κεφάλια ζώων στην επίδειξη του οίκου Schiaparelli

Ας μιλήσουμε για τα κεφάλια ζώων στην επίδειξη του οίκου Schiaparelli

Γιατί η πασαρέλα του θρυλικού οίκου εξόργισε τα πλήθη;

Η Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής του Παρισιού ξεκίνησε με αμφισβητήσεις. Ο οίκος Schiaparelli, με επικεφαλής τον Daniel Roseberry, έκανε την αρχή με μια πασαρέλα με υπερβολικές σιλουέτες, γάντια και παπούτσια διακοσμημένα με κλειδαρότρυπες, γιγαντιαία μπουστάκια και τουλάχιστον ένα χάλκινο υπερμεγέθες κράνος που θύμιζε αρχαία αιγυπτιακή μάσκα θανάτου.

Η ράπερ Doja Cat κάθισε στην πρώτη σειρά με μια εμφάνιση πλήρους κάλυψης από την κορυφή ως τα νύχια, γεμάτη ρουμπίνια, που περιλάμβανε 30.000 χειροποίητα κρύσταλλα Swarovski στο στήθος, τα χέρια, το πρόσωπο, ακόμη και τα βλέφαρά της, η οποία χρειάστηκε σχεδόν πέντε ώρες για να ολοκληρωθεί.

Υπήρχαν όμως τρεις εμφανίσεις στην πασαρέλα, τις οποίες παρουσίασαν η Ναόμι Κάμπελ, η Ιρίνα Σάικ και η Σάλομ Χάρλοου, που προκάλεσαν ιδιαίτερη αναστάτωση: φορέματα στολισμένα με τα κεφάλια ενός ψεύτικου λύκου, μιας λεοπάρδαλης του χιονιού και ενός λιονταριού, αντίστοιχα.

Στην πραγματικότητα, τα τεχνητά αυτά κεφάλια ζώων ήταν τέσσερα στην αίθουσα: Η Κάιλι Τζένερ καθόταν επίσης στην πρώτη σειρά φορώντας το φόρεμα με το ψεύτικο κεφάλι λιονταριού.

Το διαδίκτυο διχάστηκε αμέσως.

Δείτε το σόου

Άντε πάλι…

Ορισμένοι υποστήριξαν ότι αυτά τα τεχνητά ζώα δοξάζουν τη θανάτωση των ζώων, κάτι που ισχύει ήδη για μια βιομηχανία που εξακολουθεί να χρησιμοποιεί αληθινή γούνα. Άλλοι, ωστόσο, το είδαν ως καλλιτεχνικό κατόρθωμα και πιθανό βήμα προς ένα πιο ανθρώπινο μέλλον της μόδας.

Κάθε κομμάτι των κεφαλιών αυτών των ζώων της άγριας φύσης, εμπνευσμένο από τη Θεία Κωμωδία του Δάντη Αλιγκιέρι, δημιουργήθηκε «εξ ολοκλήρου με το χέρι» χρησιμοποιώντας μαλλί, μετάξι και «αφρό, ρητίνη και άλλα τεχνητά υλικά» σύμφωνα με δελτίο τύπου του οίκου μόδας, ο οποίος αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω.

Στη λεζάντα ενός βίντεο-συλλογής της Τζένερ με το φόρεμα που δημοσιεύτηκε στο Instagram του οίκου, μια δήλωση αποποίησης ευθυνών αναφέρει: «Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται στο Schiaparellis Inferno Couture … ΚΑΝΕΝΑ ΖΩΟ ΔΕΝ κακοποιήθηκε κατά την κατασκευή αυτού του λουκ».

Ο οίκος δημοσίευσε ένα άλλο βίντεο με τα supermodels Σάλομ Χάρλοου και Ιρίνα Σάικ με τις εμφανίσεις χιονο-λεοπάρδαλη και λιοντάρι, αντίστοιχα, με την ίδια αποποίηση ευθύνης για την προστασία των ζώων στη λεζάντα. Αλλά η σημείωση δεν εμπόδισε τους διαδικτυακούς θεατές να μπουν στην ενότητα των σχολίων και να εκφράσουν την οργή τους.

Δείτε στα βίντεο του οίκου πώς κατασκευάστηκαν οι κεφαλές των ζώων

Οργή λαού –Σοβαρά τώρα;

Το μοντέλο του Sports Illustated, Κρίστι Μπρίνκλεϊ, αποκάλεσε τη στιγμή «ένα τεράστιο FAUX ‘PAW’ της μόδας» κάνοντας λογοπαίγνιο με τη φράση faux pas ,που σημαίνει λάθος και τη λέξη paw που είναι το «πόδι ζώου» στα αγγλικά, ενώ το μοντέλο Μπάρμπαρα Φιάλιο έγραψε ότι τα ρούχα ήταν «τόσο άσχημα».

Ο Νταν Ο’Νιλ, κινηματογραφιστής άγριας ζωής και ζωολόγος, σχολίασε: «Πρέπει να σταματήσουμε να δείχνουμε τα ζώα ως πολυτελή «προϊόντα». Μπορεί να είναι φτιαγμένα από αφρώδες υλικό, αλλά πρόκειται για είδη υπό εξαφάνιση που ιστορικά σκοτώνονταν για το τρίχωμά τους ώστε να γίνουν ενδύματα».

Ένας σχολιαστής έφτασε στο σημείο να προτείνει στον καλλιτεχνικό διεθυντή του οίκου, τον Roseberry, να «κάψει ολόκληρη τη συλλογή και να ζητήσει αμέσως συγγνώμη».

Κάποιοι φάνηκε μάλιστα να πιστεύουν ότι τα κεφάλια των ζώων ήταν αληθινά, κάτι που ανάγκασε τον οίκο μόδας να εμφανίσει τα στάδια της κατασκευής των κεφαλών των ζώων, βήμα-βήμα.

Photo: Instagram

Ευτυχώς υπάρχουν και οι άλλοι

Άλλοι δεν είδαν κανένα πρόβλημα με τη συλλογή και αντιθέτως τη θεώρησαν ως θρίαμβο. Λίγοι θαυμαστές ανέλαβαν να υπερασπιστούν τη δημιουργική κατεύθυνση του Daniel Roseberry, με ένα άτομο να γράφει ότι «οι ίδιοι άνθρωποι σε αυτά τα σχόλια που παραπονιούνται είναι οι ίδιοι άνθρωποι που φορούν κλιπ πεταλούδας και σακάκια με print από δέρμα φιδιού από τα Zara, H&M και Shein».

Η Αμερικανίδα ηθοποιός, τραγουδίστρια και συγγραφέας, Μπέλα Θορν, σχολίασε ότι έπαθε «εμμονή» με τις δημιουργίες της πασαρέλας. Άλλωστε, η υψηλή ραπτική είναι μια βιομηχανία όπου η δεξιοτεχνία και η τέχνη κυριαρχούν και τα όρια του τί μπορεί να είναι η μόδα ξεπερνιούνται.

Η Schiaparelli παραδοσιακά παίρνει αυτά τα θέματα και τα ανατρέπει με την καλλιτεχνική λεπτομέρεια και την υπογραφή της στον σουρεαλισμό.

«Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται σε αυτά τα ρούχα» έγραψε ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Daniel Roseberry, σε δελτίο τύπου. «Πήρα άμεση έμπνευση από μερικές από τις πιο εντυπωσιακές εικόνες του Δάντη. Η λεοπάρδαλη, το λιοντάρι και η λύκαινα – που αντιπροσωπεύουν τη λαγνεία, την υπερηφάνεια και τη φιλαργυρία, αντίστοιχα – βρίσκουν μορφή εδώ σε θεαματικές δημιουργίες ψεύτικης ταρίχευσης».

Ίσως, για κάποιους, ο υπερρεαλισμός να είναι υπερβολικά αληθινός κι αντί να τους ταξιδέψει να τους γειώνει βάναυσα.

Εμείς τι φταίμε, όμως, που ο σουρεαλισμός μας πάει πολύ;

Must in

Μπαρτζώκας: «Πρέπει να επιβάλουμε το παιχνίδι μας, παίζουμε πιο σκληρά από την Άλμπα»

Δείτε όσα είπε ο Γιώργος Μπαρτζώκας στη media day του αγώνα Ολυμπιακός – Άλμπα και το τι πρέπει να κάνουν οι ερυθρόλευκοι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο