Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Οι γνωστοί «γνωστοί» έσπασαν πάλι την απεργία της ΕΣΗΕΑ

Δημοσκόπηση Interview: Με ποια κριτήρια θα ψηφίσουν οι πολίτες στις εκλογές – Γιατί θα «σταύρωναν» συγκεκριμένο βουλευτή

Δημοσκόπηση Interview: Με ποια κριτήρια θα ψηφίσουν οι πολίτες στις εκλογές – Γιατί θα «σταύρωναν» συγκεκριμένο βουλευτή

Με τις εκλογές να πλησιάζουν, η δημοσκόπηση της Interview παρουσιάζει τα κριτήρια με τα οποία οι πολίτες θα επιλέξουν κόμμα και βουλευτή.

Τα κριτήρια με τα οποία οι πολίτες ψηφίζουν κόμμα και βουλευτές παρουσιάζει η δημοσκόπηση της Interview για την Politic. Η συγκεκριμένη δημοσκόπηση διενεργήθηκε τον Ιανουάριο, με τις εκλογές να πλησιάζουν αν και δεν έχει ανακοινωθεί η ακριβής ημερομηνία.

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, οι ψηφοφόροι θα ψηφίσουν το κόμμα που εξυπηρετεί με το πρόγραμμά του, τις προσωπικές τους ανάγκες και τον βουλευτή που πείθει περισσότερο με τον πολιτικό του λόγο.

Ο ψηφοφόρος πιστεύει ότι οι δημοσκοπήσεις δεν τον επηρεάζουν στις πολιτικές του επιλογές αλλά κρίνει ότι σε γενικότερο πλαίσιο καθορίζουν την κοινή γνώμη. Ένας στους δύο πολίτες δηλώνει ότι έχει μετανιώσει τόσο για το κόμμα όσο και για υποψήφιο που έχει ψηφίσει στο παρελθόν.

Με βάση τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης, οι ψηφοφόροι επιλέγουν ένα κόμμα με γνώμονα το προσωπικό τους συμφέρον και τις τρέχουσες ανάγκες τους (πχ αυξήσεις σε συντάξεις, επιδόματα, μειώσεις στο φόρο), ενώ το ιδεολογικό κομμάτι και η ταύτιση με ένα κόμμα εμφανίζεται ως δεύτερο κριτήριο επιλογής ενός πολιτικού κόμματος.

Γιατί «σταυρώνουν» συγκεκριμένο βουλευτή

Η ρητορεία και η λογική επιχειρηματολογία είναι ο πιο σημαντικός λόγος για να επιλέξει ο ψηφοφόρος έναν υποψήφιο βουλευτή.

Συγκεκριμένα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων ιεραρχεί ως πρώτο κριτήριο τον πολιτικό λόγο ενός υποψήφιου (28%), ως δεύτερο κριτήριο εμφανίζεται το έργο που έχει κάνει ο υποψήφιος στην εκλογική του Περιφέρεια (20,4%) και ως τρίτο κριτήριο το πόσο καταξιωμένος είναι στον επαγγελματικό του κλάδο (16,3%).

Αντιφατικές φαίνεται να είναι οι απαντήσεις που δίνουν οι ψηφοφόροι σχετικά με την επιρροή που έχουν οι δημοσκοπήσεις στις πολιτικές τους επιλογές.

Ειδικότερα, 9 στους 10 δηλώνουν ότι η δημοσίευση των δημοσκοπήσεων δεν τους επηρεάζει την απόφαση σχετικά με το ποιο κόμμα θα ψηφίσουν, ενώ αντίθετα παραπάνω από ένας στους δύο θεωρεί ότι η κοινή γνώμη διαμορφώνεται από τις δημοσκοπικές έρευνες.

7 στους δέκα ψηφοφόρους αποκαλύπτουν ότι δεν είναι πάντα πιστοί στους ίδιους υποψήφιους βουλευτές και ότι η ψήφος τους ανά εκλογική περίοδο μπορεί να μεταβάλλεται.

Μάλιστα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η ανάγνωση της καρτέλας της μεταβολής ψήφου ανά περιοχή και ανά ηλικία. Οι κάτοικοι της περιφέρειας σε αντίθεση με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δυσκολότερα θα αλλάξουν την ψήφο προτίμησής τους. Το ίδιο συμβαίνει και με τους νεότερους (ηλικία 17-35) καθώς όπως φαίνεται, σε αντίθεση με τις μεγαλύτερες ηλικίες (56-65), τείνουν να ψηφίζουν τους ίδιους υποψήφιους βουλευτές.

«Κοψοχέρης» δηλώνει πάνω από ένας στους δύο ψηφοφόρους καθώς το 52% αποκαλύπτει ότι έχει μετανιώσει για κόμμα που έχει ψηφίσει στο παρελθόν και το 58,9% δηλώνει ότι έχει τύχει να μετανιώσει για ψήφο που έχει δώσει σε βουλευτή.

Δείτε ολόκληρη τη δημοσκόπηση εδώ

Must in

Rockhouse: Μια ματιά μέσα στο ξενοδοχείο στη Τζαμάικα που αποτέλεσε το καταφύγιο για πολλούς σταρ

Το Rockhouse, ο «παράδεισος» για σταρ όπως οι Rolling Stones και ο Μπομπ Ντίλαν, κλείνει 50 χρόνια ζωής και το γιορτάζει με ένα εντυπωσιακό φωτογραφικό βιβλίο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024