Η διαφήμιση που «έγραψε ιστορία» χωρίς να δείχνει το προϊόν της
Οι ειδικοί των διαφημίσεων συμφωνούν μέχρι και σήμερα πως πρόκειται για την καλύτερη διαφήμιση όλων των εποχών.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
«Και θα δείτε γιατί το 1984 δεν θα είναι όπως το 1984» ακούγεται να λέει μία φωνή στο τέλος της διαφήμισης που προβλήθηκε στις 22 Ιανουαρίου 1984, στο διάλειμμα του αμερικάνικου Super Bowl.
H διάρκειά της ήταν 60 δευτερόλεπτα και κόστισε 1.5 εκατομμύριο δολάρια. Οι θεατές όμως εκείνη την ημέρα δεν είδαν ποτέ κανένα προϊόν να διαφημίζεται.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο Στιβ Τζομπς, ιδρυτής της Apple αποφάσισε να παρουσιάσει στον κόσμο τον επαναστατικό, για την τότε εποχή, υπολογιστή Macintosh. Μπορεί σήμερα ως γεγονός να ακούγεται κάτι το σύνηθες και αυτονόητο για το έτος 1984 όμως επρόκειτο για μια μορφή επανάστασης.
Ο Τζομπς έδωσε στον κόσμο έναν υπολογιστή προσβάσιμο σε πολλούς, όχι μονάχα λόγω της προσιτής τιμής του αλλά και της απλότητάς του στην χρήση, καθώς δεν χρειαζόταν να έχει σπουδάσει κανείς πληροφορική για να τον χειριστεί.
Η Apple όμως έμεινε στην ιστορία και για τη διαφήμιση του Macintosh, η οποία όμως δεν έδειξε το προϊόν σε κανένα πλάνο της. Δύο ημέρες πριν την επίσημη παρουσίαση του υπολογιστή από τον Στιβ Τζομπς, η εταιρεία αποφασίζει να δώσει μία μικρή γεύση στο κοινό, κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου αθλητικού γεγονότος της Αμερικής, του Super Bowl.
Εκείνα τα 60 δευτερόλεπτα θα τα παρακολουθήσουν περισσότεροι από 90 εκατομμύρια θεατές, με πολλούς να συμφωνούν ακόμη και σήμερα, μετά από 39 χρόνια πως πρόκειται για την καλύτερη διαφήμιση όλων των εποχών.
«Ποιος στο διάολο είναι ο Στιβ Τζομπς;»
Τη σκηνοθεσία της διαφήμισης την ανέλαβε ο Ρίντλεϊ Σκοτ, γνωστός τότε για την ταινία «Blade Runner» και πολλών ακόμη σήμερα, όπως «Alien», «o Μονομάχος» και «Προμηθέας».
Ο Σκοτ θυμάται πως όταν η διαφημιστική εταιρεία του έκανε την πρόταση, νόμιζε πως πρόκειται για δουλειά του συγκροτήματος Beatles, των οποίων η εταιρεία ονομαζόταν Apple Records.
«Μου είπαν ‘όχι,όχι,όχι. Η Apple είναι ένας τύπος που λέγεται Στιβ Τζομπς’» περιγράφει ο ίδιος, και θυμάται να απαντά: «Ποιος στο διάολο είναι ο Στιβ Τζομπς;».
H διαφήμιση ξεκινά με ένα δυστοπικό τοπίο, εμπνευσμένο από το έργο του Τζορτζ Όργουελ με τίτλο «1984». Παράλληλα ακούγονται ήχοι ενός συναγερμού και βλέπουμε έναν στρατό ανδρών να κατευθύνεται προς μία οθόνη όπου απεικονίζεται ο «Μεγάλος Αδερφός».
Ξαφνικά παρεμβάλλεται η όψη μίας γυναίκας που τρέχει για να ξεφύγει από την Αστυνομία ενώ κρατάει μία βαριοπούλα, την οποία εκσφενδονίζει τελικά στην μεγάλη οθόνη. Η καταστροφή του «Μεγάλου Αδερφού» απελευθερώνει το μυαλό του στρατού.
Τα τελευταία 8 δευτερόλεπτα της διαφήμισης, ένας αφηγητής ακούγεται να λέει: «Στις 24 Ιανουαρίου, η Apple Computer θα παρουσιάσει το Macintosh. Και θα δείτε γιατί το 1984 δεν θα είναι όπως το 1984».
Ελάχιστοι το γνωρίζουν, αλλά πριν την προβολή του στο Super Bowl η διαφήμιση της Apple είχε προβληθεί σε διάφορα τοπικά κανάλια, χωρίς ωστόσο να τραβήξει την προσοχή του κοινού.
H σύγκρουση
Όταν ο Στιβ Τζομπς και ο συνιδρυτής της Apple, Στιβ Βόζνιακ παρακολούθησαν για πρώτη φορά τη διαφήμιση, έμειναν με «ανοιχτό το στόμα», χαρακτηρίζοντάς την «εκπληκτική» αλλά και «καλύτερη από κάθε τρέιλερ επιστημονικής φαντασίας». Το διοικητικό συμβούλιο της Apple όμως είχε αντίθετη άποψη.
Συγκεκριμένα ένα μέλος της, πρότεινε να βρεθεί νέα διαφημιστική εταιρεία, πρόταση που συμμερίστηκαν όλα τα μέλη του συμβουλίου. Ωστόσο αυτό δεν συνέβη καθώς η Apple συνέχισε να συνεργάζεται με την συγκεκριμένη διαφημιστική εταιρεία έως το 2014.
Δείτε τη διαφήμιση:
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις