Σκούτερ
Οι σκουτερικοί τύποι - ας μας επιτραπεί ο όρος - δεν μπαίνουν όμως στον κόπο να σεβαστούν τον όποιον κώδικα αστικής συμπεριφοράς
Δημιουργούν κίνηση, μπαίνουν στις μεσαίες λωρίδες, μάλιστα τολμούν στη Λεωφόρο Κηφισίας να χρησιμοποιούν και την αριστερή, οδηγούν με «άνεση» χωρίς να υπολογίζουν την ταχύτητα του αυτοκινήτου που είναι πίσω τους, μπαίνουν με αντίθετη φορά στους στενούς μονόδρομους, παρακωλύουν τη διέλευση στις ανηφόρες, παραβιάζουν τα stop…
Υπάρχουν πολλές ακόμη περιγραφικές εικόνες που ένας ζωγράφος της Αθήνας του 21ου αιώνα θα μπορούσε να δημιουργήσει γύρω από τη συμπεριφορά των οδηγών ηλεκτρικών σκούτερ και ενίοτε πατινιών. Είναι εκείνοι οι οποίοι ανήκουν στη γενιά που θεώρησε καθήκον της να κατηγορεί τις δύο προηγούμενες ότι ευθύνονται για τη μόλυνση του περιβάλλοντος και την κλιματική αλλαγή, άρα την καταστροφή του πλανήτη. Ναι, το σκούτερ σε σώζει από την κομποστοποίηση που θα υποστείς αν μετακινηθείς τα Σαββατοκύριακα με τον ηλεκτρικό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι παίρνεις απαλλαγή και δεν ψάχνεις για σημεία στάθμευσης χωρίς να παρεμποδίζεις την πρόσβαση άλλων ανθρώπων.
Οι σκουτερικοί τύποι – ας μας επιτραπεί ο όρος – δεν μπαίνουν όμως στον κόπο να σεβαστούν τον όποιον κώδικα αστικής συμπεριφοράς. Αδιαφορούν για το γεγονός ότι οι πεζόδρομοι ανήκουν στους πεζούς και παρκάρουν ασυνείδητα ακόμη και μπροστά σε σημεία όπως την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου στους στύλους του Ολυμπίου Διός.
Μία είδηση παρηγοριάς έρχεται από τη Δύση και ίσως κάποτε να φέρει μία ρυθμιστική πνοή και στις δικές μας σκουτερικές παραβάσεις. Οι Παριζιάνοι στις 2 Απριλίου θα κληθούν να ψηφίσουν για το αν θα επιτρέψουν στις υπηρεσίες ενοικίασης ηλεκτρικών σκούτερ να συνεχίσουν να λειτουργούν στη γαλλική πρωτεύουσα, καθώς οι δημοτικές αρχές σκέφτονται να απαγορεύσουν την ενοικίαση των αμφιλεγόμενων μέσων κίνησης. Η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό λαμβάνει υπόψη της ότι το θέμα της «πράσινης μετακίνησης» είναι εξαιρετικά διχαστικό. Στο μεταξύ οι φορείς εκμετάλλευσης πρότειναν να βάλουν στα σκούτερ πινακίδες κυκλοφορίας που θα επέτρεπαν τον ευκολότερο εντοπισμό των αναβατών που περνούν με κόκκινο ή κυκλοφορούν σε ζεύγη με τα οχήματα ενός ατόμου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις