Ο Κωνσταντίνος Κληρονόμος μίλησε στο in για τον ρόλο του «Πρωτομάστορα» στο σπουδαίο έργο του Καλομοίρη
Ο Κωνσταντίνος Κληρονόμος υποδύεται τον Πρωτομάστορα στο σπουδαίο έργο του Μανώλη Καλομοίρη
- Κίνα: Αυτοκίνητο έπεσε επάνω σε πλήθος έξω από δημοτικό σχολείο – Τουλάχιστον 10 τραυματίες
- Θα «σπάσει» η Ελλάδα το καλούπι του δεξιού λαϊκισμού στην ΕΕ;
- Η υπερθέρμανση του πλανήτη κοστίζει ζωές - Για πρώτη φορά επιστήμονες υπολογίζουν τους θανάτους
- Το ΠΑΣΟΚ πολιορκεί το κέντρο που «χάνει» η ΝΔ και τη βαφτίζει «γαλάζιο ΣΥΡΙΖΑ»
Ο «Πρωτομάστορας» του Μανώλη Καλομοίρη παρουσιάζεται στις 27 Ιανουαρίου στο Θέατρο Ολύμπια από την Συμφωνική Ορχήστρα, Χορωδία και Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων.
Βασισμένο στην ομότιτλη τραγωδία του Νίκου Καζαντζάκη, «Ο Πρωτομάστορας» αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα δείγματα γραφής του Μανώλη Καλομοίρη. Εμποτισμένο με ισχυρούς συμβολισμούς σε πολιτικό, πολιτισμικό και ιδεολογικό επίπεδο, το έργο αυτό πρωτοπαρουσιάστηκε το 1916 και αντανακλά την ταραγμένη ιστορική περίοδο κατά την οποία γράφτηκε. Ταυτόχρονα, συμπυκνώνει το όραμα του Καλομοίρη για τη δημιουργία της Εθνικής Μουσικής Σχολής. Μία μουσική τραγωδία σε δύο μέρη και ένα ιντερμέδιο, σε συναυλιακή μορφή με την Συμφωνική Ορχήστρα, τη Χορωδία και τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων.
Ο Κωνσταντίνος Κληρονόμος, που υποδύεται τον Πρωτομάστρα, μίλησε στο in για τον απαιτητικό του ρόλο αλλά και την πολυετή καριέρα του.
Πώς προέκυψε η συμμετοχή σας στο έργο του Πρωτομάστορα;
Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε με τον ΟΠΑΝΔΑ και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου Ολύμπια, κύριο Olivier Descotes, μια πολύ καλή συνεργασία σε έργα όπως τον «Μάρκο Μπότσαρη» του Π. Καρρέρ, την «Κρητικοπούλα» του Σ. Σαμάρα και στο Gala όπερας «Amore». Την πρόταση για να τραγουδήσω τον «Πρωτομάστορα» μου την έκανε ο κύριος Descotes τον περασμένο Απρίλιο και δέχτηκα με μεγάλη χαρά.
Τι θα δει κανείς ερχόμενος στο Θέατρο Ολύμπια;
Θα παρουσιαστεί σε συναυλιακή μορφή η όπερα του Μ. Καλομοίρη «ο Πρωτομάστορας» με την συμφωνική ορχήστρα και την χορωδία του Δήμου Αθηναίων, σε μουσική διεύθυνση της Ζωής Τσόκανου και σολίστ την Μαριτίνα Ταμπακοπούλου, την Δανάη Κοντόρα, την Μαρία Βλαχοπούλου, τον Άρη Αργύρη και τον Πέτρο Μαγουλά.
«Ο Πρωτομάστορας» είναι μια μουσική τραγωδία σε δύο μέρη και ένα ιντερμέδιο (σε συναυλιακή μορφή)
Βασισμένο στην ομότιτλη τραγωδία του Νίκου Καζαντζάκη, «Ο Πρωτομάστορας» αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα δείγματα γραφής του Μανώλη Καλομοίρη. Εμποτισμένο με ισχυρούς συμβολισμούς σε πολιτικό, πολιτισμικό και ιδεολογικό επίπεδο, το έργο αυτό πρωτοπαρουσιάστηκε το 1916 και αντανακλά την ταραγμένη ιστορική περίοδο κατά την οποία γράφτηκε. Ταυτόχρονα, συμπυκνώνει το όραμα του Καλομοίρη για τη δημιουργία Ελληνικής Εθνικής Σχολής Μουσικής.
Τι προκλήσεις έχει ο συγκεκριμένος ρόλος για εσάς;
Ο «Πρωτομάστορας» είναι ένας ρόλος που δεν έχω τραγουδήσει ξανά και αυτό από μόνο του είναι κάτι που σε βάζει σε μια κατάσταση αναζήτησης και έρευνας όχι μόνο για το ίδιο το έργο, τον ρόλο και τον δημιουργό του αλλά και τον ίδιο τον εαυτό σου. Ως προς το τεχνικό σκέλος, ο Μ. Καλομοίρης, επηρεασμένος από το βαγκνερικό μουσικό δράμα και την ρωσική εθνική σχολή, έχει γράψει για το έργο αυτό μια πυκνή ενορχήστρωση, μεγάλες φωνητικές γραμμές που απαιτούν από τον τραγουδιστή ένα μεγάλο φωνητικό εύρος όχι μόνο ως προς την ένταση και την έκταση αλλά και ως προς την ποικιλία φωνητικών ηχοχρωμάτων.
Φέτος έχουμε τα 100 χρόνια από την γέννηση της Κάλλας, η ίδια μάλιστα έχει παίξει το συγκεκριμένο έργο. Τι πιστεύετε ότι είναι αυτό που την έκανε μοναδική;
Η προσωπικότητά της φυσικά. Αυτό είναι που την έκανε να σκάψει βαθιά για κάθε της ρόλο και να ενσωματώσει την ύπαρξή της στον ρόλο που κάθε φορά ερμήνευε. Και αυτό σε όλα τα επίπεδα, πνευματικά και σωματικά, αψηφώντας το ρίσκο που αυτό ενέχει.
Έχετε μία υπέροχη πορεία. Ποια στιγμή ξεχωρίζετε;
Αυτό είναι κάτι που θα μπορέσω να απαντήσω καλύτερα στο τέλος της διαδρομής. Εν τω μεταξύ, βιώνω την κάθε ευκαιρία να είμαι μέρος αυτής της υπέροχης τέχνης, όσο πιο έντονα μπορώ.
Τι θα λέγατε σε ανθρώπους νεότερης ηλικίας για να έρθουν να παρακολουθήσουν μία μουσική τραγωδία όπως αυτή του Καλομοίρη;
Είναι ένα έργο που μας αφορά και μας διδάσκει όλους ανεξαρτήτως ηλικίας. Το έργο αυτό μιλάει για την έπαρση, την αλαζονεία, την χειραγώγηση και την εξαπάτηση της μάζας, την θυματοποίηση αλλά και ταυτόχρονα την εξύψωση της αγάπης και όλα αυτά εκφρασμένα από τον λόγο του Ν. Καζαντζάκη και την μουσική γραφή του Μ. Καλομοίρη. Ένα υπέροχο μείγμα μελωδιών και ρυθμών επηρεασμένο από το δημοτικό τραγούδι και τον δυτικό ρομαντισμό.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις