Το απόλυτο ρεκόρ: Η πτήση που έμεινε στον αέρα 64 μέρες, 22 ώρες και 19 λεπτά
Μια πτήση που συνεχίζει να κατέχει το ρεκόρ. Πώς Robert Timm και John Cook σημείωσαν ένα από τα πιο διαχρονικά ρεκόρ στην ιστορία της αεροπορίας.
Ήταν πριν από 64 χρόνια, το 1959, που ο Robert Timm και ο John Cook, έμειναν με ένα τετραθέσιο αεροπλάνο στον ουρανό για 64 ημέρες, 22 ώρες και 19 λεπτά. Βρίσκονταν πάνω από το Λας Βέγκας. Διατηρούν μέχρι σήμερα ένα από τα πιο διαχρονικά ρεκόρ στην ιστορία της αεροπορίας.
Στα τέλη του περασμένου Αυγούστου παραλίγο να καταρριφθεί. Ήταν ένα ηλιακό μη επανδρωμένο αεροσκάφος με την ονομασία Zephyr που έμεινε στον ουρανό για 64 ημέρες, 18 ώρες και 26 λεπτά.
Συνετρίβη τελικά στην Αριζόνα. Χρειαζόταν τέσσερις ακόμα ώρες πτήσης για να καταρρίψει το ιστορικό ρεκόρ. Είναι αξιοσημείωτο που το Zephyr, ένα ελαφρύ αεροπλάνο με σύγχρονη τεχνολογία που πετούσε αυτόνομα, δεν κατέρριψε το ρεκόρ.
Είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι ο Robert Timm και ο John Cook κατάφεραν να παραμείνουν στον αέρα για ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε μια εποχή, μάλιστα, που ήταν και πιο κοντά στην πρώτη πτήση των αδερφών Wright συγκριτικά με σήμερα.
Το πρόβλημα των καυσίμων
Ήταν το 1956 που είχε ανοίξει το ξενοδοχείο και το καζίνο Hacienda στο νότιο άκρο του Λας Βέγκας. Ένα από τα πρώτα οικογενειακά θέρετρα. Αναζητώντας έναν τρόπο να το διαφημίσει, ο ιδιοκτήτης ακολούθησε τη συμβουλή ενός υπαλλήλου.
Las Vegas Strip & snow capped mountains, early 1990. Redd Foxx on the board at the Hacienda. Photo by Don Ploke. pic.twitter.com/x9GQT75hqJ
— Vintage Las Vegas (@summacorp) July 20, 2021
Να πετάξει ένα αεροπλάνο με το όνομα του ξενοδοχείου και να επιχειρήσει να σπάσει το προηγούμενο ρεκόρ πτήσης. Μέχρι τότε, το ρεκόρ κατείχε αεροπλάνο που βρισκόταν επί 47 ημέρες στον αέρα. Ένα ρεκόρ από το 1949.
Ο υπάλληλος, πρώην πιλότος μαχητικού αεροσκάφους του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, Robert Timm έλαβε ένα ποσό 100.000 δολαρίων για να διοργανώσει τα πάντα γύρω από την πτήση που θα έμενε στην ιστορία. Πέρασε μήνες τροποποιώντας το αεροπλάνο που επέλεξε, ένα Cessna 172.
Ένα ευρύχωρο τετραθέσιο αεροπλάνο που ήταν γνωστό για την αξιοπιστία του και αρκετά εύκολο στην πτήση. Από τα πιο σημαντικά στοιχεία για όταν πραγματοποιείς πτήσεις μεγάλης διάρκειας.
The longest flight ever taken was 150,000 miles long and took almost 65 days, in 1959.
It was not taken to strike new ground in aerospace.
The pilot was a slot machine mechanic who convinced the owner of the casino to do it AS A STUNT. The plane hangs at the Las Vegas airport. pic.twitter.com/wANWwA91DE
— Sheel Mohnot (@pitdesi) December 15, 2022
Οι τροποποιήσεις
Σε ό,τι αφορά τις τροποποιήσεις που έκανε; Ένα στρώμα για ύπνο, έναν μικρό ατσάλινο νεροχύτη, το ξήλωμα των περισσότερων εσωτερικών εξαρτημάτων για εξοικονόμηση βάρους και την τοποθέτηση ενός υποτυπώδους αυτόματου πιλότου.
Το πιο σημαντικό όμως ήταν να δημιουργηθεί ένας τρόπος ανεφοδιασμού. Ενώ είχαν προηγηθεί προσπάθειες και αρκετά πειράματα γύρω από τον εναέριο ανεφοδιασμό, δεν υπήρχε κανένας τρόπος να αξιοποιηθεί για ένα Cessna 172.
Κατασκεύασαν μια επιπλέον δεξαμενή που μπορούσε να γεμίσει από ένα φορτηγό στο έδαφος. Όταν χρειαζόταν ανεφοδιασμός, κατέβαιναν και πετούσαν πολύ χαμηλά και με ένα εξειδικευμένο σύστημα χρησιμοποιούσαν μια αντλία για να μεταφέρουν καύσιμα στο αεροπλάνο.
The record for the longest flight ever is 64 days, 22 hours, and 19 minutes.
It was set in 1958 by Robert Timm and John Cook flying out of #LasVegas. They slept in shifts and refueled twice a day (also hauling up fresh food)
Could you stay in the air that long? #Aviation pic.twitter.com/fSCwqToEmt
— Retro Coast (@RetroCoast) August 28, 2022
Ήταν μια πραγματική επίδειξη αεροπορικής ικανότητας. Έπρεπε να το κάνουν μερικές φορές μέσα στη νύχτα και αυτό απαιτούσε πτήσεις ακριβείας.
The longest amount of time an aircraft of a particular category spent in flight without landing. The flight was intended to generate publicity for the Hacienda Hotel in Las Vegas. Supplies handed from a speeding car! #pilots pic.twitter.com/yjjpxtwrGY
— Stealthy (@stealthy360) October 20, 2021
Οι τρεις πρώτες προσπάθειες του Robert Timm για το ρεκόρ δεν είχαν αποτέλεσμα. Ήταν στην τέταρτη προσπάθεια που επέλεξε τον μηχανικό αεροσκαφών John Cook ως νέο του συγκυβερνήτη.
Η πτήση ρεκόρ: 4 Δεκεμβρίου 1958 – 7 Φεβρουαρίου 1959
Ήταν στις 4 Δεκεμβρίου 1958 που ξεκίνησαν από το αεροδρόμιο McCarran του Λας Βέγκας. Η πτήση κύλησε ομαλά στην αρχή. Πέρασαν την ημέρα των Χριστουγέννων στον αέρα.
Οι δυο τους κοιμούνταν εναλλάξ. Αν και ο αδιάκοπος θόρυβος του κινητήρα και δονήσεις καθιστούσαν αδύνατη μια ξεκούραστη νύχτα. Λόγω κούρασης και στέρησης ύπνου, την 36η ημέρα ο Timm αποκοιμήθηκε στο πιλοτήριο.
#OnThisDay ➡ On 4th of December 1958, Robert Timm and John Cook on a Cessna 172 began from Las Vegas the longest flight in the history of aviation with air refueling. The journey lasted 64 days, 22 hours 19 minutes and 5 seconds.
pic. Daniel Piotrowski (Wikimedia Commons) pic.twitter.com/otphMslpNa
— Chopin Airport, WAW (@ChopinAirport) December 4, 2020
Το αεροπλάνο πέταξε μόνο του για πάνω από μία ώρα σε ύψος μόλις 4.000 ποδιών. Ο αυτόματος πιλότος τους είχε σώσει τη ζωή. Αν και θα σταματούσε να λειτουργεί εντελώς λίγες ημέρες αργότερα.
Ήταν την 39η ημέρα που η ηλεκτρική αντλία που έστελνε καύσιμα στις δεξαμενές του αεροπλάνου έπαθε βλάβη. Έπρεπε να συνεχίσουν χειροκίνητο τον ανεφοδιασμό. Κατέρριψαν το προηγούμενο ρεκόρ στις 23 Ιανουαρίου 1959.
Δεν σταμάτησαν όμως εκεί. Ήθελαν να είναι σίγουροι πως το νέο τους ρεκόρ θα ήταν αδύνατο να καταρριφθεί. Άντεξαν να πετούν για άλλες 15 ημέρες. Ήταν στις 7 Φεβρουαρίου του 1959 που προσγειώθηκαν τελικά στο McCarran. Πετούσαν ασταμάτητα για πάνω από 2 μήνες.
- Χιου Τζάκμαν: Η πρώην σύζυγός του τον «κρεμάει στα μανταλάκια» για τη σχέση του με τη σταρ του Μπρόντγουεϊ
- ΕΣΥ: Κόντρα ΠΑΣΟΚ – Γεωργιάδη για προσωπικό γιατρό και απογευματινά χειρουργεία
- Γάζα: Τουλάχιστον 14 Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν σε ισραηλινά πλήγματα – Συνεχίζεται ο εκτοπισμός από τα βόρεια
- Επετειακή συναυλία για τα 30 χρόνια του πρότυπου Μουσικού Κέντρου Πειραιά
- Βαρδής Βαρδινογιάννης: Ο άνθρωπος, ο πατριώτης, ο αντιστασιακός
- Κτίριο του πρώην ΤΕΙ Αμαλιάδας θα αξιοποιηθεί από τον δήμο Ήλιδας