Audi Activesphere: Το εναλλακτικό μέλλον της περιπέτειας
Η γερμανική φίρμα παρουσιάζει το όραμα της για την δημιουργία ενός ηλεκτρικού, ικανού off-roader επιβλητικών διαστάσεων, επιστρατεύοντας ένα Coupe SUV αμάξωμα και αυξημένες δόσεις τεχνολογικής καινοτομίας σε κάθε επίπεδο
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Ποια είναι η Κριστίν Καβαλάρι: Τα ριάλιτι, το toy boy και το «πιο καυτό σεξ» με τον Τζέισον Στέιθαμ
- Κουτσουρεμένος ο προϋπολογισμός του «Διατηρώ»
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Η γερμανική φίρμα έχει ήδη ανακοινώσει ότι από το 2026 και μετά θα λανσάρει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία, ακριβώς λόγω των εξασφαλίσεων της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα προσφέρουν μια πολύ διαφορετική εμπειρία η οποία, σύμφωνα με το σκεπτικό της Audi, θα μεταβάλλει συνολικά την έννοια της μετακίνησης και τα όρια ανάμεσα στις παραδοσιακές κατηγορίες.
Αυτό ακριβώς το μήνυμα αναλαμβάνει να μεταφέρει και το Activesphere, το τέταρτο κατά σειρά πρωτότυπο που παρουσιάζει η γερμανική φίρμα μετά τα αντίστοιχης λογικής αλλά διαφορετικής στόχευσης ως προς την κατηγορία Grandsphere, Skysphere και Urbansphere.
Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές του, αξίζει να σημειωθεί ότι η Audi ετοιμάζεται να λανσάρει 20 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέσα στην επόμενη τριετία ωστόσο, το Activesphere αναμένεται να μετουσιωθεί σε μια πιο ρεαλιστική έκδοση παραγωγής από το 2027 και μετά.
Αξιοποιώντας ένα μυώδες, έντονα ανάγλυφο coupe SUV αμάξωμα με μήκος 4,98 μέτρων και πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών το Activesphere αποτυπώνει το δυνητικά αντίπαλο δέος των Mercedes G-Class και Land Rover Defender στην ηλεκτρική εποχή, συνδυάζοντας την γοητεία του συγκεκριμένου «τετράθυρου» αμαξώματος με πρωτόγνωρες off-road ικανότητες αλλά και πολυμορφικά χαρακτηριστικά που επιχειρούν να απαντήσουν σε κάθε ανάγκη μεταφοράς εξοπλισμού και αντικειμένων.
Σε ό,τι αφορά την πρώτη πτυχή, εκτός από τα απολύτως ορατά θηριώδη all-terrain ελαστικά, το Activesphere διαθέτει ρυθμιζόμενη αερανάρτηση η οποία με την επιλογή του αντίστοιχου προγράμματος μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος έως και κατά 8,0 εκατοστά, εξασφαλίζοντας στο πληθωρικό SUV γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 18,9 και 28,1 μοιρών αντίστοιχα.
Η επιλογή «ανύψωσης» συνδυάζεται και με αυξημένη προστασία καθώς τα μεταλλικά γεωμετρικά στοιχεία που περιβάλλουν το αμάξωμα είναι πτυσσόμενα και ανοίγουν προκειμένου να το προστατέψουν από ανεπιθύμητες φθορές κατά την off-road μετακίνηση.
Σε ό,τι αφορά την χρηστικότητά του, παρά την έντονη καμπύλη και την υπεραφθονία γυαλιού η οροφή ενσωματώνει ράγες οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν για την μεταφορά αντικειμένων όπως π.χ. σκι. Ταυτόχρονα η πόρτα του χώρου αποσκευών που αποτελείται κατά το ήμισυ από μέταλλο και κατά το ήμισυ από το πίσω παρμπρίζ, μπορεί να εκταθεί προς τα πίσω προσφέροντας ένα επιμήκη χώρο φόρτωσης με δέστρες, όπως σε ένα pickup για την μεταφορά των μεγαλύτερων μήκους αντικειμένων.
Υπό αυτό ακριβώς το σκεπτικό ανάμεσα στα πίσω καθίσματα και τον χώρο φόρτωσης υψώνεται μια ακόμα γυάλινη επιφάνεια, απομονώνοντας πλήρως το πορτ μπαγκάζ από τον θάλαμο επιβατών σε περίπτωση που το πρώτο παραμείνει ανοιχτό για να εκπληρώσει τις παραπάνω ανάγκες μεταφοράς αντικειμένων.
Εν είδει σύνδεσης του υπερβατικού πρωτότυπου μοντέλου με τον μελλοντικό εαυτό του ως έκδοσης παραγωγής, στην αθέατη πλευρά του παρεπιδημεί η μετεξέλιξη της αρχιτεκτονικής PPE των Audi και Porsche η οποία θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της, μέσα στην χρόνια πίσω από τις επιφάνειες της Porsche Macan EV. Στην προκειμένη περίπτωση η αρχιτεκτονική φιλοξενεί δύο ηλεκτρικά μοτέρ –ένα για κάθε άξονα– τα οποία εξασφαλίζουν συνδυαστική ισχύ 442 ίππων και 720 Nm ροπής και φυσικά τετρακίνηση. Τα συγκεκριμένα μεγέθη επιτρέπουν, σύμφωνα με τις συστάσεις, να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα.
Τα δύο μοτέρ τροφοδοτούνται από μπαταρία με χωρητικότητα 100 kWh η οποία υπόσχεται αυτονομία που υπερβαίνει τα 700 χλμ. αλλά και συνδυάζεται με κύκλωμα 800 Volt το οποίο επιτρέπει την επαναφόρτιση έως το 80% σε χρόνο μικρότερο των 25 λεπτών κάτι που σημαίνει ότι το Activesphere χρειάζεται 10 λεπτά παραμονής σε ταχυφορτιστή DC για να αναπληρώσει ενέργεια που χρειάζεται για 300 χλμ. διαδρομής.
Πλην των παραπάνω, το Activesphere αποτυπώνει το όραμα της Audi και για την εξέλιξη των ψηφιακών τεχνολογιών που εντάσσονται στο εσωτερικό των αυτοκινήτων και οι οποίες στην προκειμένη περίπτωση έχουν αντικατασταθεί από ένα ζευγάρι γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να χειριστεί όλες τις γνωστές λειτουργίες αλληλεπιδρώντας με ολογραμματικά χειριστήρια.
Αν τα παραπάνω ακούγονται υπέρ το δέον υπερβατικά, αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την Audi, η ταχεία πρόοδος της ψηφιακής τεχνολογίας αποτελεί ένα προβληματικό ζήτημα για την αυτοκίνηση καθώς ακόμα και τα πιο εξελιγμένα infotainment μπορούν να θεωρηθούν παρωχημένα σε μικρό χρονικό διάστημα σε σχέση με τον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου. Έτσι, το Activesphere διαχωρίζει την ψηφιακή τεχνολογία από το αυτοκίνητο δίνοντας τη δυνατότητα αντικατάστασης και συνεχούς ενημέρωσης της σε διαφορετικούς χρόνους από το αυτοκίνητο που με αυτόν τον τρόπο παραμένει ψηφιακά up-to-date.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις