Το 2023 η Porsche θα κλείσει 75 χρόνια με δεδομένο ότι το πρώτο μοντέλο της, η θρυλική πλέον 356 πρωτοεμφανίστηκε τον Ιούνιο του 1948. Με αυτή ακριβώς την αφορμή οι σχεδιαστές της γερμανικής φίρμας δημιούργησαν ένα πρωτότυπο με την πλήρη νοήματος ονομασία Vision 357 η οποία και αποτελεί μια προβολή στο παρόν αλλά και στο μέλλον για την πρώτη Porsche.

«Το Vision 357 είναι μια απόπειρα να συνδυάσουμε το παρελθόν, το παρόν αλλά και το μέλλον με συνοχή», αναφέρει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του Style Porsche, Μichael Mauer για το πρωτότυπο που μεταφέρει τις αναλογίες της 356 σε ένα εννοιακό σύνολο με το βλέμμα στο μέλλον.

Πλην των οικείων αναλογιών, ένα από τα ιδιαίτερα στοιχεία του concept car είναι οι έντονες καμπύλες που είναι συνυφασμένες με την ιστορία της γερμανικής φίρμας αλλά και η προσπάθεια για μία όσο το δυνατόν ακατακερμάτιστη σχεδίαση. Υπό αυτό το σκεπτικό οι σχεδιαστές έχουν «κρύψει» στοιχεία όπως οι χειρολαβές στο πίσω παρμπρίζ ενώ τα κεντρικά φωτιστικά σώματα, ανάβουν πίσω από διάτρητα στρογγυλά στοιχεία που αποτελούν εξίσου μέρος του αμαξώματος. Το ίδιο ισχύει και για τα πίσω φωτιστικά σώματα ενώ το τρίτο φως φρένου ενσωματώνεται στο ανώτερο τμήμα του μοτίβου με τις ρίγες στο πίσω τμήμα. Παράλληλα οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί από κάμερες με ελάχιστο όγκο συμβάλλοντας στην καθαρή εικόνα και την κομψότητα της 357.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και στον τρόπο που οι σχεδιαστές της Porsche διαχειρίστηκαν τις γυάλινες επιφάνειες που σε ό,τι αφορά το παρμπρίζ και τα παράθυρα, αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο που θυμίζει αγωνιστικό κράνος. Την εικόνα συμπληρώνουν τροχοί 20 ιντσών από ελαφρό μαγνήσιο και πλήμνες από ανθρακόνημα οι οποίοι υιοθετούν μια αναλόγως αεροδυναμική σχεδίαση.

Η απόχρωση που επιλέγει και η οποία ονομάζεται Ice Gray Metallic αποτελεί απευθείας αναφορά στο χρώμα που έχει συνδεθεί περισσότερο από κάθε άλλο με την Porsche ενώ φυσικά στην προκειμένη περίπτωση από το παζλ της εξωτερικής εμφάνισης δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι αριθμοί 75 για το καπό και τις πόρτες ενώ η ονομασία του πρωτότυπου κοσμεί τα μπροστινά φτερά, το πίσω τμήμα και το splitter μπροστά.

Χαριτωμένη λεπτομέρεια τα αυτοκόλλητα Air που σηματοδοτούν το άνοιγμα στα παράθυρα και το κόκκινο βέλος στο πίσω τμήμα που δείχνει ένα γάντζο. Το σύστημα εξαγωγής αποτελείται από απολήξεις τιτανίου το εσωτερικό των οποίων επενδύεται από κεραμικό.

Πλην των ορατών στοιχείων, αξίζει να σημειωθεί ότι αφετηρία για το πρωτότυπο αποτέλεσε η 718 Cayman GT4 RS από την οποία προέρχεται και ατμοσφαιρικός, επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας των 4,0 λίτρων με ισχύ 500 ίππων ο οποίος θεωρητικά είναι συμβατός με συνθετικά καύσιμα χωρίς φυσικά η Porsche να προτίθεται να κατασκευάσει μια έκδοση παραγωγής του αυτοκινήτου που έχει καθαρά επετειακό χαρακτήρα.

Σε κάθε περίπτωση, δεν πρόκειται για ψηφιακή αποτύπωση αλλά για ένα απολύτως ρεαλιστικό σύνολο το οποίο θα μπορούν να δουν από κοντά όσοι βρεθούν στην έκθεση για τα 75 χρόνια της Porsche που θα πραγματοποιηθεί στο Βερολίνο από τις 27 Ιανουαρίου έως τα μέσα Φεβρουαρίου στο VW Group Drive Forum. Φυσικά το πρωτότυπο θα δώσει το παρών σε πολλές από τις διεθνείς διοργανώσεις που θα πραγματοποιηθούν μέσα στην χρονιά.