Απλώς για πλάκα
«Αυτό που κάνω είναι κυρίως σχολιασμός», εμφανίζεται να λέει ο Γουίλομπι στη σειρά. «Οπως ο Τάκερ. Ξέρετε, μη κυριολεκτικός. Μη τεκμηριωμένος, απλώς για πλάκα… Είμαι κατά της βίας, όλοι το ξέρουν αυτό»
Η έκτη και τελευταία σεζόν της καλής δικαστικής δραματικής σειράς «The Good Fight» (spin-off της επίσης καλής σειράς «The Good Wife») διαδραματίζεται σε ένα Σικάγο κάπου μεταξύ πραγματικότητας και δυστοπίας.
Ο πόλεμος μαίνεται στην Ουκρανία, η Δύση έχει επιβάλει κυρώσεις στη Ρωσία, το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ έχει ανατρέψει την απόφαση Roe Vs Wade, o Τραμπ ρίχνει πάντα απειλητική τη σκιά του και παράλληλα στους δρόμους του Σικάγου πραγματοποιούνται καθημερινά όλο και πιο χαώδεις, όλο και πιο βίαιες διαδηλώσεις, ενώ ομάδες τρελαμένων ακροδεξιών τρομοκρατούν όσους «πρέπει» να φοβούνται.
Μην κάνουμε spoiler, όμως, ένας συγκεκριμένος χαρακτήρας μάς ενδιαφέρει εδώ, ένας δεύτερος ρόλος που εμφανίζεται στο 7ο επεισόδιο: ο Τάκερ Κάρλσον.
Τεντ Γουίλομπι
Στη σειρά, βέβαια, ονομάζεται Τεντ Γουίλομπι, είναι ωστόσο προφανές ότι παραπέμπει στη βεντέτα του Fox News, έχει το ίδιο κακάρισμα, είναι το ίδιο γελοίος και ένας από τους δικηγόρους τού απευθύνεται ως «κύριε Κάρλσον, Τάκερ», πριν το «διορθώσει».
Ο Γουίλομπι καλείται ως μάρτυρας στο δικαστήριο επειδή κατηγορείται ότι πυροδότησε, με την εμπρηστική τηλεοπτική ρητορική του, επιθέσεις ακροδεξιών εναντίον ενός HBCU (Ιστορικά Μαύρα Κολέγια και Πανεπιστήμια).
«Κανείς λογικός άνθρωπος δεν θα έπρεπε να με παίρνει στα σοβαρά!», εξανίσταται δανειζόμενος το επιχείρημα που είχαν χρησιμοποιήσει (με επιτυχία…) το 2020 δικηγόροι του Fox, σε μία από τις πολλές περιπτώσεις που ο Τάκερ Κάρλσον έχει μηνυθεί για συκοφαντία.
«Αυτό που κάνω είναι κυρίως σχολιασμός», εμφανίζεται να λέει ο Γουίλομπι στη σειρά. «Οπως ο Τάκερ. Ξέρετε, μη κυριολεκτικός. Μη τεκμηριωμένος, απλώς για πλάκα… Είμαι κατά της βίας, όλοι το ξέρουν αυτό».
Με τα πολλά, ο Γουίλομπι – Κάρλσον, που δεν φημίζεται για την ευφυΐα του, ομολογεί ότι «κάθε πρωί λαμβάνουμε υπόμνημα από το Δίκτυο. Αυτοί αποφασίζουν τι θα καλύψουμε. Εγώ είμαι απλώς ο αγγελιαφόρος». Και όταν πιέζεται να πει ποιος συντάσσει αυτό το υπόμνημα, απαντά: «Δεν ξέρω ακριβώς. Απλώς λέει να κρατήσουμε το κοινό εξοργισμένο (enraged)… εεε… αφοσιωμένο (engaged)!».
Σε αυτό το σημείο, οι δικηγόροι του Fox σπεύδουν να συμβιβαστούν εξωδικαστικά, «προτιμούν να πληρώσουν παρά να πει το αστέρι τους έστω και μία ακόμα γ***λέξη εκτός σεναρίου».
Εμμονές και Μ&Μ’s
Στην πραγματική ζωή, που ξεπερνά σε σουρεαλισμό τη φαντασία, ο Τάκερ Κάρλσον περιλαμβάνει στις εμμονές του τον πόλεμο που δέχεται στα μάτια του ο ανδρισμός και την επονομαζόμενη κουλτούρα woke, αυτή τη λέξη – πασπαρτού όπου ανακατεύονται όλα: το ζήτημα των φύλων και της δουλείας, τα σχολικά αναγνώσματα και οι πολιτικές συζητήσεις στα πανεπιστήμια, η μάχη κατά των διακρίσεων και η «μεγάλη αντικατάσταση», αυτή η ρατσιστική θεωρία περί μαζικής άφιξης μεταναστών, ενορχηστρωμένης από τους Δημοκρατικούς, εις βάρος των έρημων λευκών Αμερικανών.
Εδώ και περίπου έναν χρόνο, όμως, ο Κάρλσον έχει ξεκινήσει εκστρατεία και εναντίον της… M&M’s. Ναι, της M&Μ’s.
Γιατί πριν από περίπου έναν χρόνο η μητρική εταιρεία αποφάσισε να επιμεληθεί τους πολύχρωμους χαρακτήρες που διαφημίζουν τα σοκολατένια κουφετάκια της, σε πνεύμα περισσότερο «συμπεριληπτικό». Πιο συγκεκριμένα, αποφάσισε να κάνει λιγότερο στερεοτυπικούς τους δύο γυναικείους χαρακτήρες: η κυρία Πράσινη βρέθηκε με αθλητικά, αντί για τις μπότες με τακούνι που φορούσε, ενώ η κυρία Καφέ εγκατέλειψε τα τακούνια – στιλέτο.
Και ο Κάρλσον έγινε έξαλλος. «Η M&M’s», αποφάνθηκε ενώπιον των εκατομμυρίων τηλεθεατών του, «δεν θα ικανοποιηθεί μέχρι να γίνει κάθε χαρακτήρας το εντελώς αντίθετο του ελκυστικού και απόλυτα ανδρόγυνος, μέχρι του σημείου να μη θέλει κανείς να πιει ένα ποτό με κανέναν τους. Αυτός είναι ο στόχος. Οταν θα έχεις ξενερώσει εντελώς, τότε θα έχουμε επιτύχει την ισότητα», διακήρυξε με το σοβαρότερο ύφος του.
Οπως ήταν αναμενόμενο, η ιδέα ότι η βεντέτα του Fox φαντασιώνεται να πίνει ποτά με ένα κουφετάκι σοκολάτας ενέπνευσε πολύ τα σόσιαλ μίντια. Αλλά η ταυτοτική τηλεόραση ούτε ενσαρκώνει ούτε αναζητά την αξιοπιστία. Τρέφεται από κάθε σκάνδαλο ή τα κατασκευάζει.
Προωθεί μια καταστροφολογική εικόνα της αμερικανικής κοινωνίας, και του κόσμου γενικότερα. Χρειάζεται εχθρούς, μπερδεύει τα σοβαρά με τα γελοία, μοιάζει με έναν ατελείωτο αγώνα κατς, που είναι μεν στημένος, πλην όμως συντηρεί μια κουλτούρα μισαλλοδοξίας και στιγματισμού.
Αναστέλλονται επ’ αόριστον
Πρόσφατα, λοιπόν, ο Κάρλσον επανήλθε βάζοντας στο στόχαστρο έναν νέο χαρακτήρα της M&M’s, την κυρία Μοβ, την οποία απέρριψε ως «παχύσαρκη» και «λεσβία». «Θα το καλύψουμε αυτό, φυσικά, γιατί αυτό κάνουμε», υποσχέθηκε.
Πιο φοβερό και από τον Κάρλσον, όμως, είναι το γεγονός ότι η M&M’s, αντί να τον τρολάρει στέλνοντάς του ένα τεράστιο πακέτο σοκολατάκια, απάντησε σοβαρά, βγάζοντας ανακοίνωση Τύπου, όπου εξέφρασε τη θλίψη της για το γεγονός ότι στην Αμερική του σήμερα «ακόμα και τα παπούτσια ενός κουφέτου μπορούν να πυροδοτήσουν πόλωση», και τελικά ανακοινώνοντας, μόλις τη Δευτέρα, ότι οι χαρακτηριστικές μασκότ της «αναστέλλονται επ’ αόριστον».
Με τον τρόπο αυτό, βέβαια, όλοι διαφημίστηκαν και όλοι είναι ικανοποιημένοι. Κοιτάζοντας από μακριά, ωστόσο, καταλαβαίνει κανείς πως η άρση της απαγόρευσης που είχε επιβάλει η Meta, το Facebook και το Instagram, στον Ντόναλντ Τραμπ είναι το μικρότερο από τα προβλήματα των ΗΠΑ.
Η δυστοπία είναι ήδη εδώ, και ο Τραμπ παίζει πια ρόλο κομπάρσου.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις