Μετρό Αθήνας: Στις 28 Ιανουαρίου 2000 γίνονται τα εγκαίνια
Από τον τότε πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη και τον Μακαριστό Χριστόδουλο μέχρι τον Ηλία Ψινάκη και τον Σάκη Ρουβά βρέθηκαν στα λαμπερά εγκαίνια που πραγματοποιήθηκαν στη στάση του Συντάγματος.
- Τι είναι το shutdown της αμερικανικής κυβέρνησης και τι είναι το ταβάνι του χρέους;
- Όταν ο Μακρόν αποκαλούσε το Πρωθυπουργικό Μέγαρο «το κλουβί με τις τρελές»
- Έκλεβαν πολυτελή οχήματα SUV και τα πωλούσαν στο εξωτερικό – Το αιματηρό επεισόδιο με τον αρχηγό της σπείρας
- Πώς η υπόθεση Πελικό έδωσε άλλες διαστάσεις στη σεξουαλική βία
Ήταν 28 Ιανουαρίου του 2000, όταν η ζωή των πολιτών της Αθήνας θα άλλαζε. Οι μετακινήσεις τους πλέον θα ήταν διαφορετικές, αφού το πολυπόθητο μετρό μετά από πολλές περιπέτειες γίνονταν πραγματικότητα.
Το μεγάλο έργο είχε ξεκινήσει το 1992, ωστόσο οι συνεχείς καθυστερήσεις και αναβολές τροποποιούσαν διαρκώς την ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας του.
Οι αρχαιολογικές ανασκαφές ήταν μία μεγάλη πρόκληση κατά την κατασκευή του μετρό. Οι σταθμοί Κεραμεικός, Σύνταγμα, Ακαδημία και Μοναστηράκι χαρακτηρίστηκαν από την αρχή ως Υψηλού Αρχαιολογικού Κινδύνου ενώ άλλοι σταθμοί είχαν λιγότερο ή και καθόλου αρχαιολογικό ενδιαφέρον.
Οι μελέτες που ξεκίνησαν πολλά χρόνια πίσω
Η μελέτη που αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία του σημερινού δικτύου στο Μετρό εκπονήθηκε μετά την πτώση της Δικτατορίας, έπειτα από παραγγελία της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Κατόπιν το 1985 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επανέφερε τα σχέδια, τα οποία περιλάμβαναν τη γραμμή Α Πειραιάς-Αιγάλεω – Γέρακας και τη γραμμή Β Περιστέρι – Γλυφάδα. Ο ΗΣΑΠ παρέδωσε μελέτες που συμφωνούσαν με αυτές τις γραμμές, οι οποίες μετονομάστηκαν σε 2 και 3, με την υπάρχουσα γραμμή (του ΗΣΑΠ) να μετονομάζεται σε 1.
Στις 28/1 εγκαινιαζονται από τον τότε πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλου η Γραμμή 2 (Σύνταγμα – Σεπόλια) και η Γραμμή 3 (Εθνική Άμυνα – Σύνταγμα). Στα εγκαίνια παρευρίσκονται πολιτικοί, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι της θρησκευτικής ηγεσίας ακόμα πολλοί καλλιτέχνες ανάμεσα τους ο Σάκης Ρουβάς παρέα με τον Ηλία Ψινάκη και τον Λάκη Λαζόπουλο αλλά και την Ειρήνη Παππά.
Η κοσμοπλημμύρα της πρώτης μέρας λειτουργίας
Την πρώτη μέρα που λειτούργησε ο σταθμός περισσότεροι από 1 εκατομμύρια πολίτες θέλησαν να κάνουν βόλτα με τη πρώτη δωρεάν μετακίνηση, προκειμένου «να εξοικειωθεί το κοινό με το νέο μέσο», όπως είχε ανακοινωθεί. Η κανονική λειτουργία του ξεκίνησε δύο ημέρες αργότερα στις 30 Ιανουαρίου.
Ο δημοσιογράφος του ΑΠΕ/ΜΠΕ Αλέκος Λιδωρίκης περιγράφει στο βιβλίο του «Αθήνα-Περιηγήσεις και Ίχνη» την πρώτη εκείνη ημέρα λειτουργίας του μετρό:
«Σύνταγμα, τέλη Ιανουαρίου 2000. Εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοι και επισκέπτες της πρωτεύουσας είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν χωρίς εισιτήριο για ένα διήμερο σε όλους τους σταθμούς, νιώθοντας εθνική υπερηφάνεια για το υψηλής ποιότητας και αισθητικής έργο που αναδεικνύει την ιστορία της πόλης, καθώς χάρη στην κατασκευή του μετρό της Αθήνας, πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή στην πρωτεύουσα (79.000 τ.μ.) η οποία έφερε στο φως περισσότερα από 50.000 αρχαιολογικά ευρήματα από τη νεολιθική περίοδο έως τη σύγχρονη εποχή”.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις