O Παυλίδης διασκεύασε Μαρκόπουλο και τα social media πήραν φωτιά
O Παύλος Παυλίδης καταπιάστηκε με το έργο του Γιάννη Μαρκόπουλου
- Μαγνήτης για τους επενδυτές τα πράσινα ακίνητα – Τη ανιούσα παίρνουν οι τιμές
- «Πόλεμος με τα σκουπίδια στη Θεσσαλονίκη» – Μαζεύτηκαν διπλάσιοι τόνοι απορριμάτων από μια τυπική μέρα
- Από το πρώτο γραπτό «Merry Christmas» του 1992 στα 20 δισ. SMS ημερησίως
- «Το μετρό καταστρέφει τη μοναδική πλατεία και μας διώχνει από τη γειτονιά» εξηγεί κάτοικος των Εξαρχείων στο in
Διασκευές τραγουδιών του Γιάννη Μαρκόπουλου περιλαμβάνει η νέα δισκογραφική δουλειά του Παύλου Παυλίδη «Πέρα από τη θάλασσα».
Ο δίσκος συζητήθηκε όσο λίγοι από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του και η νέα εκδοχή των θρυλικών κομματιών θα μας απασχολεί για καιρό.
Δεν είμαστε συνηθισμένοι στην Ελλάδα να κάνουμε τόσο «ντόρο» για έναν δίσκο με διασκευές αλλά αυτή η περίπτωση είναι διαφορετική.
Ο Παύλος Παυλίδης επιλέγει να καταπιαστεί με κάτι πολύ διαφορετικό από το δικό του ύφος αλλά αυτό δεν έγινε επειδή το είχε όνειρο, ούτε απωθημένο. Στην πραγματικότητα δεν θα είχε ποτέ δημιουργηθεί ο δίσκος αν ο ίδιος ο συνθέτης δεν είχε επιλέξει τον Παυλίδη για να «πειράξει» το υλικό του και να το περάσει έτσι σε ένα πολύ διαφορετικό και νεανικό κοινό.
Από το 2019, όταν η κόρη του Μακρόπουλου πλησίασε τον Παυλίδη και τον ενημέρωσε για την επιθυμία του πατέρα της, μέχρι σήμερα ο δίσκος πέρασε διάφορες φάσεις.
Ο ίδιος ο Παυλίδης όμως δήλωσε ότι από την στιγμή που μπήκε στον μαγικό κόσμο του συνθέτη ήταν σίγουρος ότι αυτή η δουλειά θα φτάσει στο κοινό. Ακόμα και με μεγάλη καθυστέρηση οι φίλοι του Παυλίδη ξεκίνησαν με μεγάλη περιέργεια να ακούν το δίσκο.
Με την ίδια περιέργεια, ίσως και δυσπιστία, έπραξαν το ίδιο και οι ακροατές που εδώ και δεκαετίες θεωρούν ύμνο της ελληνικής μουσικής τα «Μαλαματένια λόγια». Και αυτοί είναι χιλιάδες.
Οι διασκευές του Παυλίδη δεν θυμίζουν σε τίποτα τα πρωτότυπα τραγούδια. Και αυτό πάντα ενέχει κινδύνους. Ο Μαρκόπουλος όταν άκουσε το πρώτο δείγμα του δίσκου είπε στον Παυλίδη ότι έχει πολλές παρατηρήσεις να κάνει αλλά επειδή είναι τόσο ισχυρό το ύφος τους δεν θέλει να αλλάξει τίποτα.
Το «Πέρα από τη θάλασσα» δημιούργησε αντιδράσεις. Από μερίδα του κοινού που δεν συμπαθεί τη μουσική του Παυλίδη, από ανθρώπους που δεν μπορούν να δεχτούν να πειράζει κανείς τα ιερά και τα όσια αλλά και από ακροατές οι οποίοι άκουσαν προσεκτικά τα 12 τραγούδια και δεν τους άρεσαν.
Τα social media γέμισαν με ποστ υπέρ και κατά του Παυλίδη σε μια προσπάθεια να πείσει κανείς ότι έχει δίκιο.
Ο ίδιος ο Παυλίδης ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξή του: «Όλοι σε περιμένουν πάντα στη γωνία. Το ζήτημα είναι αν εσύ θες να μπεις σε αυτή τη διαδικασία. Η ίδια η μουσική είναι που απαντάει στο τέλος. Αν κάθεσαι και σκέφτεσαι τι θα πει ο κόσμος, δεν θα μπεις ποτέ στην ουσία της δημιουργίας».
Το σίγουρο είναι ότι είχαμε πολλά χρόνια να «τσακωθούμε» για έναν δίσκο. Να αραδιάζουμε επιχειρήματα υπέρ και κατά ακόμα και αν αυτά μπαίνουν κυρίως στα social media.
Το νεανικό κοινό θα μάθει μέσα από τον Παυλίδη το έργο του Μαρκόπουλου και ακόμα και αν μερικοί από αυτούς ανατρέξουν στο πρωτότυπο υλικό θα είναι τεράστιο κέρδος. Όχι τόσο για το έργο του Μαρκόπουλου όσο για την μουσική παιδεία μιας γενιάς που έχει μάθει να αρέσκεται στις γρήγορες επιτυχίες και στο αναλώσιμο υλικό.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις