BMW M3 CS: Στον -ακόμα πιο- σκληρό πυρήνα της Μ3
Περισσότερη ισχύς, μειωμένο βάρος και μια σειρά προδιαγραφών που υπόσχονται να οδηγήσουν την ούτως ή άλλως πανίσχυρη, τετράθυρη Μ3 ακόμα ψηλότερα
- Πατέρας βίαζε και εξέδιδε την ανήλικη κόρη του σε άγνωστους άνδρες - Σοκάρει υπόθεση στη Γαλλία
- Πολάκης: Τη Δευτέρα θα είμαι μπροστάρης σε μια προσπάθεια ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ
- Φάμελλος: Τυχοδιώκτης ο Κασσελάκης – Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να σταματήσει το πάρτι δισεκατομμυρίων του Μητσοτάκη
- Το «εστιατόριο των λανθασμένων παραγγελιών» στην Ιαπωνία έχει να μας διδάξει πολλά
Πριν περίπου ένα χρόνο, η βαυαρική φίρμα παρουσίασε μια ακόμα πιο σκληροπυρηνική εκδοχή για την Μ4 με τα διακριτικά CSL και μια σειρά σοφιστικέ προδιαγραφών εμπνευσμένων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Πλέον ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για μια ανάλογη μεταχείριση στην Μ3 η οποία υποδέχεται στην γκάμα της μια ακόμα πιο σκληροπυρηνική έκδοση με τα διακριτικά CS και κύρια χαρακτηριστικά την επιπλέον ισχύ, τα χαμηλότερο βάρος αλλά και μια σειρά στοχευμένων αναβαθμίσεων στο πλαίσιο που εγγυώνται μια ακόμα πιο δυναμική και συμμετοχική εμπειρία.
Επίκεντρο της νέας έκδοσης αποτελεί μια αναβαθμισμένη εκδοχή του twin-turbo, εξακύλινδρου κινητήρα των 3,0 λίτρων η ισχύς του οποίου έχει ανέλθει σε 550 ίππους και σε 650 Nm ροπής. Για την ιστορία, αξίζει να σημειωθεί ότι τα συγκεκριμένα μεγέθη τοποθετούν την Μ3 CS στην εμπροσθοφυλακή επιδόσεων της Μ3 καθώς υπερβαίνουν κατά 40 ίππους αυτά της M3 Competition.
Για εκείνους που αρέσκονται στις αντιστοιχίες και τις συγκρίσεις, η ισχύς του αναβαθμισμένου κινητήρα είναι ακριβώς ίδια με αυτή της Μ4 CSL μόνο που στην περίπτωση της Μ3 CS, αυτή δεν μεταδίδεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα όπως στην coupe, αλλά και στους τέσσερις τροχούς με την συνδρομή του συστήματος xDrive στη διαμόρφωση Μ που προσθέτει το ομώνυμο ενεργό διαφορικό στον πίσω άξονα.
Ο παραπάνω συνδυασμός επιτρέπει στην M3 CS να επιταχύνει από στάση σε 100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα και από 0-200 χλμ./ώρα σε 11,1 δευτερόλεπτα. Το ρόστερ μεγεθών συμπληρώνει η μέγιστη ταχύτητα των 302 χλμ.
Πλην των βελτιώσεων στο μπλοκ του εξακύλινδρου επίπεδου κινητήρα, αυτός επωφελείται και από νέα στηρίγματα αλουμινίου τα οποία συνηγορούν στην βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας του πλαισίου ενώ, το παζλ συμπληρώνεται και από ένα νέο ελαφρύτερο σύστημα εξαγωγής με σιγαστήρα τιτανίου το οποίο συμβάλλει στην συνολική μείωση του βάρους κατά 4,0 κιλά.
Από τις διαφοροποιήσεις δεν θα μπορούσαν να εξαιρεθούν το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας το οποίο υιοθετεί ακόμα πιο σκληροπυρηνικές ρυθμίσεις που ενεργοποιούνται με την επιλογή του προγράμματος M Dynamic. Αντιστοίχως βελτιωμένη είναι και η ενεργή ανάρτηση η οποία υιοθετεί εξίσου νέες ρυθμίσεις, διαφοροποιώντας τον βαθμό απόσβεσης από τα αμορτισέρ αλλά και διαθέτει νέες αντιστρεπτικές ράβδους και βοηθητικά ελατήρια.
Εκτός από τις παραπάνω αθέατες βελτιώσεις, ένας από τους κύριους στόχους της έκδοσης CS είναι η μείωση του βάρους η οποία έχει επιτευχθεί με την γενναιόδωρη χρήση ανθρακονήματος. Από το συγκεκριμένο υλικό αποτελούνται η οροφή, τα αεροδυναμικά στοιχεία, οι εξωτερικοί καθρέφτες αλλά και τα νέα bucket καθίσματα που είναι κατασκευασμένα από το συγκεκριμένο υλικό, μειώνοντας κατά 20 κιλά το βάρος τους.
Στις προδιαγραφές της έκδοσης συγκαταλέγονται επίσης carbon κεραμικά δισκόφρενα M αλλά και ένα σετ τροχών ελαφρού κράματος με διάσταση 19 ιντσών μπροστά και 20 πίσω που εφοδιάζονται με ελαστικά ειδικά σχεδιασμένα για τις ανάγκες της έκδοσης.
Στο εσωτερικό εκτός από τα carbon καθίσματα, όπως εύκολα υποθέτει κανείς το infotainment που αποτελείται από δύο οθόνες 12,3 και 14,9 ιντσών ενσωματώνει σύστημα τηλεμετρίας το οποίο παρέχει μέσω της κεντρικής οθόνης χρήσιμα δεδομένα όταν η περίσταση –aka κίνηση σε πίστα- το καλεί.
Παράλληλα, αυτονόητα των σύνολο των γραφικών όσο και των μενού που φιλοξενούνται στο infotainment κινούνται με Μ «ρυθμούς» αποκτώντας μια πιο επιθετική εμφάνιση αλλά, κυρίως, δίνοντας πρόσβαση στις πολυάριθμες ρυθμίσεις.
Ενδεικτικά θα πούμε μόνο ότι η M3 CS διαθέτει σύστημα Drift Analyser το οποίο χάρη στην τηλεμετρία βοηθάει τον οδηγό να βελτιώσει τις επιδόσεις του στο συγκεκριμένο sport το οποίο η Μ3 επιτρέπει, εν μέρει και ελεγχόμενα, μέσω της ανάλογης ρύθμισης του συστήματος τετρακίνησης. Εξίσου ενδεικτικά μόνο το σύστημα Traction control προσφέρει τη δυνατότητα δέκα διαφορετικών ρυθμίσεων.
Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση εκτός από την αφθονία σε ανθρακόνημα, τα υπερτονισμένα αεροδυναμικά βοηθήματα και την αύξηση των εισαγωγών αέρα, την ιδιαιτερότητα της έκδοσης αναλαμβάνουν να υπογραμμίσουν η νέα, χωρίς πλαίσιο παραλλαγή της γρίλιας καθώς τα κίτρινα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας laser που συντείνουν σε μια ακόμα πιο επιθετική όψη.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις