ΚΕΟΣΟΕ: Γιατί εξετάζονται περιορισμοί στο αλκοόλ σε Καναδά και Σκωτία
Η πρόταση της κυβέρνησης της Σκωτίας υπονοεί ακόμη και τη δυνατότητα να τοποθετηθεί το τμήμα των αλκοολούχων ποτών σε πίσω ράφια
- Η αχίλλειος πτέρνα υπάρχει αλλά ακόμα δεν έχει βρεθεί ο Έκτορας
- Κύμα οργής από τους κατοίκους της Μαγιότ εναντίον του Μακρόν - «Δεν φταίω εγώ για τον κυκλώνα!»
- Αμφίβια ποντίκια και αλλόκοτα ψάρια μεταξύ δεκάδων νέων ειδών στον Αμαζόνιο
- Συνελήφθησαν ανήλικοι και οι γονείς τους μετά από επίθεση σε ναυτικό - Τον χτύπησαν με γκλοπ
Λίγες εβδομάδες μετά την επικύρωση από την Ευρωπαϊκή Ένωση ενός ιρλανδικού κανονισμού που προβλέπει την υποχρεωτική εμφάνιση προειδοποιήσεων υγείας στις φιάλες με αλκοόλ, μια έκθεση που δημοσιεύθηκε στον Καναδά την περασμένη εβδομάδα συνιστά την τοποθέτηση μηνυμάτων υγείας που προκαλούν επίσης κίνδυνο καρκίνου. Την ίδια ώρα, οι αρχές της Σκωτίας μελετούν την απαγόρευση διαφήμισης αλκοολούχων ποτών.
Η έκθεση που δημοσιεύτηκε στις 17 Ιανουαρίου από το Καναδικό Κέντρο για τη χρήση ουσιών και τον εθισμό είναι κατηγορηματική: κανένα επίπεδο κατανάλωσης αλκοόλ δεν μπορεί να θεωρηθεί ασφαλές για την υγεία. Κατά συνέπεια, όπως επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε ανάρτησή της, θεωρεί ότι το κοινό πρέπει να ενημερώνεται σχετικά, με την επισήμανση των αλκοολούχων ποτών, η οποία θα πρέπει να δείχνει τον αριθμό των μονάδων αλκοόλης που περιέχονται σε κάθε μορφή συσκευασίας.
Σίγουρα, το Καναδικό κέντρο είναι συνεπές στο ρόλο του και ισχυρίζεται ότι έχει κοσκινίσει σε διάστημα δύο ετών πάνω από 6.000 μελέτες που δημοσιεύθηκαν από περιοδικά και κριτές για να καταλήξει στα συμπεράσματά του. Αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η θέση του έχει σκληρύνει σημαντικά από τη δημοσίευση των τελευταίων συστάσεων κατανάλωσης το 2011. Πράγματι, πριν από έντεκα χρόνια, συνιστούσε στους άνδρες να μην ξεπερνούν τα 15 ποτήρια την εβδομάδα έναντι 10 για τις γυναίκες, «για να μειωθεί μακροπρόθεσμα ο κίνδυνος για την υγεία». Τώρα, το Κέντρο πιστεύει ότι «η κατανάλωση περισσότερων από δύο ποτηριών την εβδομάδα εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία». Δεν προχωρά μόνο του: αρκετοί πολιτικοί έχουν συνταχθεί για να απαιτήσουν προειδοποιήσεις για την υγεία στις σχετικές ετικέτες.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στη Σκωτία, για την οποία δεν είναι η πρώτη της προσπάθεια να επιβάλλει περιορισμούς στην εμπορία αλκοολούχων ποτών, ξεκίνησε μια διαβούλευση το περασμένο φθινόπωρο για την πιθανή απαγόρευση της διαφήμισης αλκοόλ στην τηλεόραση, σε διαφημιστικές πινακίδες, σε αθλητικές και άλλες εκδηλώσεις, στο merchandising και στο διαδίκτυο (ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα). Υπενθυμίζεται ότι η Σκωτία που έχει ήδη θεσπίσει μια ελάχιστη τιμή μονάδας για το αλκοόλ, μείωσε το επιτρεπόμενο επίπεδο αλκοόλ κατά την οδήγηση και απαγόρευσε τις πολλαπλές προσφορές αγορών. Τα μέτρα είναι παρόμοια με εκείνα που εφαρμόστηκαν στην Ιρλανδία στο πλαίσιο του νόμου της για τη δημόσια υγεία του 2018, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής ελάχιστης τιμής για το αλκοόλ, της εξαίρεσης του ραφιού των αλκοολούχων ποτών εντός ορισμένων σημείων πώλησης και του περίφημου μηνύματος για «τους κινδύνους που συνδέονται με το αλκοόλ» στην επισήμανση.
Η Σκωτία προτείνει τη διεύρυνση των περιορισμών που ισχύουν ήδη για την προβολή διαφημίσεων οινοπνευματωδών ποτών, ώστε να καλύπτουν όλους τους δημόσιους χώρους –συμπεριλαμβανομένων των μέσων μαζικής μεταφοράς– και όχι μόνο στις περιοχές όπου συχνάζουν παιδιά. Θέλει επίσης να απαγορεύσει τη διαφήμιση στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τον κινηματογράφο, τον έντυπο τύπο και το διαδίκτυο, με το έγγραφο διαβούλευσης να προτείνει είτε πλήρη απαγόρευση, είτε μετά από μια συγκεκριμένη ώρα. Αναρωτιέται επίσης για την ανάγκη περιορισμού της εμπορίας αλκοολούχων ποτών σε συγκεκριμένα σημεία – όπως και ο νόμος Evin– και για το ενδιαφέρον περιορισμού της ορατότητάς τους στη βιτρίνα και τοποθέτησης των αλκοολούχων μέσα, ειδικούς χώρους στο κατάστημα, μακριά από εισόδους και εξόδους, ή ακόμα και στο πίσω μέρος, όπως ο καπνός. Επιπλέον, αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο απαγόρευσης όλων των εμπορευμάτων με εμπορικά σήματα αλκοολούχων ποτών ή ποτών χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ ή μη αλκοολούχων ποτών. Ένα μέτρο που δεν θα αποτύγχανε να επηρεάσει το μάρκετινγκ σε εγκαταστάσεις παραγωγής όπως τα αποστακτήρια, που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από αυτήν την πηγή εισοδήματος.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις