Πινακοθήκη: Ποιος κατέδωσε τον ελαιοχρωματιστή της «κλοπής του αιώνα»
Νέα στοιχεία έρχονται στο «φως» για την κλοπή από την Εθνική πινακοθήκη
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Νέα στοιχεία έρχονται στο «φως» για την «κλοπή του αιώνα» από την Εθνική πινακοθήκη όταν ο 50χρονος ελαιοχρωματιστής, Γιώργος Σαρμαντζόπουλος κατάφερε να αρπάξει τρία έργα αμύθητης αξίας, των Πικάσο, Μοντριάν και Μονκάλβο.
Στην υπόθεση παραμένουν πολλές σκιές για το πώς δεν συνελήφθη τόσα χρόνια και τι τους ήθελε τους πίνακες καθώς δεν προκύπτει ότι ο ίδιος δεν ήταν συλλέκτης όπως ισχυρίστηκε.
Μάλιστα τα ερωτήματα γίνονται ακόμα πιο πυκνά καθώς σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, από την επόμενη ημέρα της κλοπής ο Γιώργος Σαρμαντζόπουλος ήταν ο βασικός ύποπτος από την επόμενη της κλοπής αλλά από την παρακολούθησή του δεν στοιχειοθετήθηκε οτιδήποτε σχετικό και μετά αναχώρησε για το εξωτερικό.
Σύμφωνα με τη δικογραφία και με έγγραφο που παρουσιάστηκε στην εκπομπή από τις 10 Ιανουαρίου 2012 ξεκίνησε να παρακολουθείται το τηλέφωνό του 50χρονου.
Η γυναίκα που τον «έκαψε»
Επίσης σύμφωνα με το MEGA, ο πληροφοριοδότης της Αστυνομίας φέρεται να είναι μια γυναίκα από την Ολλανδία, η οποία ήταν σύντροφός του.
Συγκεκριμένα, φαίνεται να ανέφερε πως ήταν μέλος ενός διεθνούς κυκλώματος από διάφορα μέρη της Ευρώπης.
Η γυναίκα παρότι είχε κληθεί δεν κατέθεσε στο δικαστήριο.
«Ο κάθε πολίτης μπορούσε να κάνει την κλοπή»
Ο 50χρονος ελαιοχρωματιστής, ο οποίος κρίθηκε ένοχος για την κλοπή από την Εθνική πινακοθήκη και καταδικάστηκε σε κάθειρξη έξι ετών με αναστολή στην έφεση, αφού παρέμεινε 14 μήνες στη φυλακή κατέθεσε αίτημα αποφυλάκισης και αποφασίστηκε να αφεθεί ελεύθερος φορώντας «βραχιολάκι» που δεν θα του επιτρέπει να απομακρύνεται από τον τόπο κατοικίας του σε ακτίνα μεγαλύτερη από τρία χιλιόμετρα στην περιοχή Μαρκοπούλου.
Από τα έργα που εξαφανίστηκαν εκείνη τη νύχτα, το «Γυναικείο κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο, με τη χειρόγραφη αφιέρωσή του στον ελληνικό λαό στο πίσω μέρος του πίνακα και ο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» του Πιτ Μοντριάν είχαν βρεθεί σε μια ρεματιά, στο Πόρτο Ράφτη, προστατευμένοι σε μεγάλους χαρτοφύλακες, ωστόσο το ένα δεν βρέθηκε ποτέ, το σχέδιο του Μονκάλβο.
Ο Γιώργος Σαρμαντζόπουλος είπε στο δικαστήριο ότι κατά την προσπάθεια να διαφύγει, κόπηκε και σκούπισε με το ματωμένο χέρι του και στη συνέχεια πέταξε το σχέδιο.
«Ο κάθε πολίτης μπορούσε να κάνει την κλοπή»
Μιλώντας στο MEGA και τον Νίκο Ευαγγελάτο, ο δράστης «της κλοπής του αιώνα» έκανε λόγο για μια λανθασμένη πράξη και με αφοπλιστική ειλικρίνειά, δήλωσε πως την κλοπή θα μπορούσε να κάνει ο κάθε πολίτης, καθώς η πινακοθήκη εκείνη την εποχή υπολειτουργούσε.
«Ήταν μια λανθασμένη σκέψη η οποία αργότερα μετατράπηκε σε κλοπή. Υπήρξε ένας τεχνικός σχεδιασμός έξι μηνών. Η κλοπή θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί από κάθε απλό πολίτη», είπε και συμπλήρωσε:
«Ο καθένας θα μπορούσε να μπει στο κτίριο τότε το 2012 στην πινακοθήκη από μια ξεκλείδωτη μπαλκονόπορτα, να εισέλθει μέσα στον χώρο και να πάρει οποιαδήποτε έργα. Ήταν εξαιρετικά αφύλακτη τότε η πινακοθήκη, με έναν φύλακα και σύστημα ασφαλείας που υπολειτουργούσαν».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις