Porsche 959 Paris-Dakar: Αναδομώντας το αγωνιστικό παρελθόν
Η Porsche αποφάσισε να ανακατασκευάσει-συντηρήσει την αγωνιστική 959 που αποτέλεσε την έμπνευση για την 911 Dakar
H γερμανική φίρμα ενέταξε προσφάτως στην γκάμα προϊόντων της μια, «υπερυψωμένη», με περιπετειώδη χαρακτηριστικά έκδοση της 911 και την ονομασία Dakar.
Όπως αυτονόητα προκύπτει από την συγκεκριμένη επιλογή και από τις ιδιαίτερες προδιαγραφές της επίμαχης έκδοσης που θα κατασκευαστεί σε περιορισμούς αριθμούς (2.500 αντίτυπα), η ιδέα προέκυψε από την νικηφόρα «κατάβαση» της 959, 37 χρόνια νωρίτερα στο ομώνυμο σκληροτράχηλο ράλι.
Κάπως έτσι, εκτός από την νέα και «απαστράπτουσα» 911 Dakar με αφετηρία την σύγχρονη γενιά 992 του γερμανικού sportscar, η Porsche αποφάσισε να ανακατασκευάσει το αρχέτυπο, την αγωνιστική 959 που συμμετείχε στο Paris-Dakar το 1986, φροντίζοντας να τεκμηριώνει τη διαδικασία με το απαραίτητο οπτικό υλικό μέσω μιας σειράς video που δημοσίευσε και θα συνεχίσει να δημοσιεύει στo Υοutube.
Για την ιστορία, αξίζει να σημειωθεί ότι η 959 συμμετείχε τρεις συνεχόμενες χρονιές στο σκληροτράχηλο ράλι με πρώτη συμμετοχή το 1986 και τους Jacky Ickx και Claude Brasseur να την οδηγούν στη δεύτερη θέση της διοργάνωσης. Την επόμενη χρονιά θα πάρουν την σκυτάλη οι Rene Metge και Dominique Lemoine οδηγώντας την 959 στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου του Paris-Dakar ενώ το 1988 θα ακολουθήσει και μια τρίτη συμμετοχή με αποτέλεσμα την έκτη θέση στη διοργάνωση όπου ο τερματισμός αποτελεί την λιγότερο αυτονόητη κατάληξη.
Να σημειωθεί ότι και οι τρεις παραπάνω αγωνιστικές 959 ανήκουν στη συλλογή ιστορικών Porsche ενώ, κατά τη διαδικασία ανακατασκευής της έκδοσης που συμμετείχε στη διοργάνωση του 1986, η έμφαση δόθηκε στα μηχανικά μέρη και στα μηχανολογικά και, κυρίως, αποφασίστηκε να εξαιρεθούν τα αμαξώματα και να διατηρηθούν οι «πληγές» τους καθώς αποτελούν κομμάτι μιας ιστορίας που κάθε άλλο παρά πρέπει να ξεχαστεί.
Ο Kuno Werner, επικεφαλής των εργαστηρίων για την συντήρηση των ιστορικών Porsche στο μουσείο της φίρμας δήλωσε για τη διαδικασία «Δεν ήταν κάτι που συναντάμε κάθε μέρα. Υπήρχαν υπολείμματα λάσπης στα πιο κρυφά σημεία της 959 Paris-Dakar κάτι που σημαίνει ότι χρειάστηκε να διασχίσει ποτάμια και ότι το νερό εισήλθε και στο εσωτερικό της».
Παρ΄όλα αυτά η απογύμνωση της 959, αποκάλυψε ένα πλαίσιο ιδιαιτέρως καλοδιατηρημένο παρά την ηλικία και την καταπόνηση με μόνες απώλειες ορισμένα σημεία ξεφτισμένης μπογιάς και σημάδια από διαρροή λαδιού.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το εσωτερικό της αγωνιστικής Porsche καθώς βρίθει από διακόπτες και χειριστήρια παντός είδους τα οποία αντιστοιχούν στις απαιτούμενες ρυθμίσεις για τον κινητήρα, το σύστημα τετρακίνησης και την τροφοδοσία καυσίμου που είναι απαραίτητες για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερων συνθήκων του Paris-Dakar.
Ενδεικτικό των απαιτήσεων είναι ότι ο επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας της 959 ήταν ταυτόχρονα υδρόψυκτος και αερόψυκτος ενώ η ισχύς του ανερχόταν σε 450 ίππους αν και δεν την έφτασε ποτέ κατά τη διάρκεια του ράλι λόγω της κακής ποιότητας του καυσίμου, με αποτέλεσμα τον περιορισμό της σε 400 ίππους.
Αν και η Στουτγάρδη δεν είναι αυτό που θα αποκαλούσε κοντινός προορισμός, όσοι τυχόν βρεθούν εκεί το Σαββατοκύριακο, πριν την Καθαρά Δευτέρα, θα μπορούν να προσθέσουν στο… sightseeing και την «θέαση» της ανακατασκευασμένης 959 που θα εκτεθεί στο πλαίσιο της διοργάνωσης Retro Classics (23-26 Φεβρουαρίου).
- Ο Τομ Χόλαντ αποκαλύπτει «μυστικά» της σχέσης του με τη Ζεντάγια
- Παναθηναϊκός: Αυτή είναι η αντίπαλος του στα play offs του Conference League
- Ισραήλ: Ο στρατός διαψεύδει δημοσίευμα της Haaretz για πυροβολισμούς αμάχων στη Γάζα
- Αυγενάκης: Την επανένταξή του στην κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης
- Νέα Αριστερά: Το σχόλιο για την ιθαγένεια στην τέως βασιλική οικογένεια και η αντίθεση με τους μετανάστες
- «Η όλη κεντροαριστερά» και στη Θεσσαλονίκη για το βιβλίο Κοτσακά – Τσιόκα