Πανεπιστήμιο Πατρών: Φοιτητές κατασκεύασαν ακριβή μικρογραφία της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου με ζυμαρικά
Η εμβληματική καλωδιωτή γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» κατασκευάστηκε εκ νέου αυτή τη φορά όμως με μακαρόνια τύπου σπαγγέτι.
Οι φοιτητές του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, Σωτήρης Πεννιάς και Γεώργιος Πολίτης, με επιβλέποντα καθηγητή τον δρα Σωτήρη Δέμη, κατασκεύασαν τη μικρογραφία της γέφυρας του Ρίου – Αντιρρίου χρησιμοποιώντας ζυμαρικά τύπου σπαγγέτι νούμερο 10 και νούμερο 6 και ταλιατέλες. Το αποτέλεσμα φυσικά, είναι εντυπωσιακό.
Χρειάστηκε να εργαστούν περίπου 270 ώρες, ωστόσο οι κόποι τους ανταμείφθηκαν καθώς κέρδισαν τις εντυπώσεις σε σχετικό διαγωνισμό.
Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Σωτήρης Πεννιάς, δευτεροετής φοιτητής κατά την κατασκευή της γέφυρας και τριτοετής πλέον, η γέφυρα έχει διαστάσεις 30 εκατοστά επί 2 μέτρα επί 40 εκατοστά και ζυγίζει 25 κιλά χωρίς την προθήκη και 32 αν συνυπολογιστεί και αυτή. «Η γέφυρα σχεδιάστηκε σε κλίμακα 1:750 (ένα προς 750). Ωστόσο, δεν ήταν εύκολο να κατασκευαστεί σε αυτή την κλίμακα, καθώς το μήκος της θα έφτανε τα τεσσεράμισι μέτρα. Έτσι κρατήσαμε τους πυλώνες σε κλίμακα 1:750 και φτιάξαμε το κατάστρωμα μικρότερο, σε κλίμακα 1:1500. Κατασκευάσαμε τη γέφυρα από το ύψος της θάλασσας και πάνω, δηλαδή όχι τα θεμέλιά της, με τις λεπτομέρειες του οδοστρώματος και του καταστρώματος, τα πεζοδρόμια και τις καλωδιώσεις της πραγματικής» σημειώνει.
Οι φοιτητές μέτρησαν την εφελκυστική, θλιπτική και καμπτική αντοχή των δομικών στοιχείων της γέφυράς τους, παίρνοντας δοκίμια από …σπαγγέτι νούμερο 10. Η μέτρηση δεν ήταν κάτι εύκολο, ούτε μπορούσε να δώσει ιδιαίτερα ακριβή αποτελέσματα. Κι αυτό γιατί τα ζυμαρικά δεν μπορούσαν να «μπουν» στις κανονικές συσκευές μέτρησης, άρα οι φοιτητές έπρεπε να κατασκευάσουν από την αρχή τρία αναλογικά μηχανήματα από ξύλο. Κάθε μέτρηση την επανέλαβαν πέντε φορές και το σπαγγέτι νούμερο 10 έδειξε αντοχές που ίσως δεν θα τις περίμενε κάποιος από ένα …ωμό μακαρόνι: εφελκυστική αντοχή 8,48 MPa (megapascal), θλιπτική 2,207 MPa και καμπτική 3,371 MPa. Για τη δημιουργία της γέφυρας χρησιμοποίησαν ακόμα, μεταξύ άλλων, έναν μικρό τροχό, τσιμπιδάκι φρυδιών για τη λεπτοδουλειά που απαιτείτο στις καλωδιώσεις, καθώς και γύψο, ελαφρύ ξύλο, χρώματα, ξυλόκολλα και κόλλα στιγμής, αυτοκόλλητες ταινίες, λαμπτήρες LED κ.ά.
Η διαδρομή τους προς την κατασκευή του μοντέλου, το οποίο από τις 16/12 -οπότε έγινε η παρουσίασή του- εκτίθεται στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών μέσα σε προθήκη, καταγράφεται και σε εγχειρίδιο που ετοίμασαν, στο οποίο υπάρχουν ακόμα η επεξήγηση/ανάλυση όλων των υπολογισμών, πηγών, κατασκευαστικών πληροφοριών και μελετών που χρησιμοποίησαν.
- ΗΠΑ: 3η εκτέλεση με εισπνοή αζώτου στην Αλαμπάμα – Πάσχιζε να αναπνεύσει για αρκετά λεπτά
- Κύπρος: Γεωτρήσεις ξεκινά η ExxonMobil στα οικόπεδα 5 και 10 τον Ιανουάριο
- Αϊτή: Κάλεσε τον γάλλο πρεσβευτή για τις «απαράδεκτες» δηλώσεις Μακρόν περί «ηλίθιων ηγετών»
- ΗΠΑ: «Σκανδαλώδη» κατά τον Μπάιντεν τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ για Νετανιάχου και Γκάλαντ
- ΗΠΑ: Την Παμ Μπόντι ονομάζει υπουργό Δικαιοσύνης ο Τραμπ – Πρώην εισαγγελέας και πιστή συνήγορός του
- Συρία: Στους 82 ανήλθαν οι νεκροί από τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς στην Παλμύρα