Το Instagram είναι το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης για να ανεβάζει κάποιος φωτογραφίες και τις μοιράζεται με εκείνους που τον ακολουθούν.

Η απήχησή του είναι τέτοιου μεγέθους, ώστε πλέον οι εταιρείες και ιδιαίτερα εκείνες που δραστηριοποιούνται στη μόδα και στα είδη προσωπικής περιποίησης σχεδιάζουν διαφημιστικές καμπάνιες μέσω του Instagram. Και φυσικά δεν πρέπει να παραλείπεται το γεγονός, ότι ιδιώτες χρήστες έχουν καταφέρει να βγάζουν χρήματα από αυτό, πόσο μάλλον οι επώνυμοι.

Σε μια συνηθισμένη ημέρα οι χρήστες που το χρησιμοποιούν ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια. Επειδή όμως τεχνολογία είναι αυτή και όλοι οι χρήστες δεν έχουν την ίδια εξοικείωση, αρκετές είναι οι φορές που μπορεί να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα. Σε αυτή την περίπτωση ωστόσο υπάρχει ένα ζήτημα: το Instagram παρέχει υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών μόνο μέσω του αυτοματοποιημένου κέντρου βοήθειας (Help Center) και δεν υπάρχει η δυνατότητα τηλεφωνικής συνομιλίας με κάποιον υπάλληλο.

Στο πλαίσιο αυτό το Business Insider δίνει έναν οδηγό για την αντιμετώπιση θεμάτων, από την παραβίαση του προσωπικού λογαριασμού έως τη ρητορική μίσους σε μια ανάρτηση.

Το Κέντρο Βοήθειας

Μέσω του Κέντρου Βοήθειας το Instagram προσφέρει οδηγίες «βήμα-βήμα» για τα πιο κοινά προβλήματα όπως και συμβουλές για την αντιμετώπισή τους. Για παράδειγμα πώς να αντιμετωπίζει κάποιος επιθετικά σχόλια, τα spam, θέματα που έχουν να κάνουν με την προστασία της ιδιωτικότητας, της πνευματικής ιδιοκτησίας κ.ά.

Ο οδηγός είναι αναλυτικότατος και διαθέσιμος είτε για υπολογιστές είτε για τα κινητά.

Η πρόσβαση από υπολογιστή

Με ένα απλό κλικ ο χρήστης μπορεί να μεταβεί απευθείας στο μενού. Στη συνέχεια στα αριστερά της εφαρμογής υπάρχει η μπάρα με την αναζήτηση από εκεί ο χρήστης μεταβαίνει στο ανάλογο κείμενο.

Το Help Center είναι διαθέσιμο και στο κάτω μέρος της σελίδας μαζί με άλλες πληροφορίες και συνδέσμους, ωστόσο είναι δεν είναι τόσο εμφανής η επιλογή.

Η πρόσβαση από κινητό

  1. Άνοιγμα της εφαρμογής του Instagram είτε από συσκευή iPhone, είτε από συσκευή Android. Πάτημα της προσωπικής φωτογραφίες του προφίλ στα αριστερά.
  2. Πάτημα του μενού στην πάνω δεξιά γωνία και επιλογή Settings

3. Πάτημα της επιλογής Help και στη συνέχεια πάτημα του Help Center.

Αναφορές για ρητορική μίσους, για βία και άλλα ζητήματα

To Instagram δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να καταγγέλλει αναρτήσεις, σχόλια ή και χρήστες οι οποίοι προάγουν τη βία ή την τοξικότητα, είτε μέσω αναρτήσεις είτε με τον γραπτό λόγο.

Για να γίνει αυτό ο χρήστης πρέπει να πάει στην ανάρτηση ή το σχόλιο και να πατήσει στις τρεις τελείες. Στο μενού που θα εμφανισθεί θα πρέπει να επιλέξει την επιλογή Report (Αναφορά).

Πνευματική ιδιοκτησία:

To Instagram δεν επιτρέπει την κοινή χρήση περιεχομένου για το οποίο οι χρήστες δεν έχουν τα δικαιώματα. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες οφείλουν να τηρούν τους κανόνες για τα πνευματικά δικαιώματα -τα οποία γενικά προστατεύουν περιπτώσεις όπως φωτογραφίες ή κάποιες λέξει, όχι όμως γεγονότα και ιδέες- και τα εμπορικά σήματα, που ορίζονται ως λέξη, σύνθημα, σύμβολο ή σχέδιο και χρησιμοποιούνται για διακρίνονται τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες από ένα άτομο, ομάδα ή εταιρεία.

Γυμνό:

Οι φωτογραφίες που δημοσιεύονται στο Instagram πρέπει να είναι κατάλληλες προς όλους τους χρήστες. Με λίγα λόγια, η οδηγία αυτή απαγορεύει τις γυμνές φωτογραφίες, αν και υπάρχουν μερικές εξαιρέσεις –όπως οι φωτογραφίες με ουλές μετά τη μαστεκτομή, με θηλασμό ή με γυμνές απεικονίσεις σε πίνακες και γλυπτά.

Απειλές και ρητορική μίσους:

Το μέσο κοινωνικής δικτύωσης αφαιρεί το περιεχόμενο που ενθαρρύνει τη βία, εκφράζει απειλές προς μεμονωμένα άτομα ή ομάδες ή περιλαμβάνει ρητορική μίσους. Αυτό σημαίνει δεν μπορεί να επιτίθεται κάποιος, να εκφοβίζει ή να παρενοχλεί οποιονδήποτε με βάση τη φυλή, την εθνικότητα, την καταγωγή, το φύλο, τη σεξουαλική προτίμηση, την ταυτότητα φύλου, τη θρησκεία, την αναπηρία ή την ασθένεια.

Παράνομες δραστηριότητες:

Το Instagram καταργεί αναρτήσεις που προάγουν δραστηριότητες σχετικά με το σεξ, τα όπλα και τα ναρκωτικά, όπως και αναρτήσεις που «υποστηρίζουν ή επαινούν την τρομοκρατία, το οργανωμένο έγκλημα ή τις ομάδες μίσους».

Αυτοτραυματισμός:

Οποιοδήποτε περιεχόμενο που δημοσιεύεται και δείχνει να εξυμνεί ή να ενθαρρύνει οποιονδήποτε τύπο σωματικού αυτοτραυματισμού, συμπεριλαμβανομένων των διατροφικών διαταραχών καταργείται, με εξαίρεση τις αναρτήσεις που αναφέρονται σε αυτά τα ζητήματα θέλοντας να ευαισθητοποιήσουν τους χρήστες ή να δηλώσουν την υποστήριξή τους.

Απεικόνιση βίας:

Τυχόν βίντεο ή εικόνες που απεικονίζουν έντονη βία ενδεχομένως αφαιρούνται ακατάλληλα. Το Instagram εξαιρεί τις εικόνες που κοινοποιούνται σε ειδησεογραφικά γεγονότα, εντούτοις σε όλες τις περιπτώσεις διατηρεί το δικαίωμα να τις αφαιρέσει εάν φαίνεται ότι κοινοποιούνται για «σαδιστική ευχαρίστηση» ή απλώς για να εξυμνούν τη βία.

Σε περίπτωση που γίνει η αναφορά για μια ανάρτηση, ο χρήστης ενδεχομένως να λάβει ένα email ή μια ειδοποίηση από Instagram που θα ενημερώνει για την απόφαση που έλαβαν οι διαχειριστές της πλατφόρμας, ωστόσο η ειδοποίηση αυτή μπορεί να έρχεται σε κάθε περίπτωση.

Θέματα που αφορούν την ίδια την εφαρμογή

Αναφορές μπορούν να γίνουν και για ζητήματα που αφορούν την ίδια την εφαρμογή. Για παράδειγμα, μπορεί οι αναρτήσεις ή οι φωτογραφίες να μην εμφανίζονται σωστά, η εφαρμογή να κλείνει συχνά ή μια συγκεκριμένη λειτουργία να μην λειτουργεί όπως προβλέπεται.

Για γρήγορη αναφορά ενός σφάλματος, πρέπει να γίνει μια ανακίνηση του τηλεφώνου τηλέφωνο όσο είναι ανοιχτό το Instagram. Θα πρέπει να εμφανιστεί ένα αναδυόμενο παράθυρο που θα ζητάει να γίνει αναφορά του προβλήματος. Ο χρήστης υποβάλλει μια φωτογραφία της οθόνης ή των αρχείων που έχουν πρόβλημα και όποιες πληροφορίες χρειάζονται.

Πηγή: ΟΤ