Νέα σελίδα για την Συμμαχία Renault-Nissan
Η συνεργασία Renault-Nissan περνά σε μια νέα, πιο ισότιμη εποχή σε μετοχικό επίπεδο προετοιμάζονται και νέες συνέργειες με στόχο την «ηλεκτροκίνηση» αλλά και την εξοικονόμηση πόρων με την συνδυαστική αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους σε κάθε επίπεδο
Οριστικοποιήθηκαν οι λεπτομέρειες της συμφωνίας που θα καθορίσει τις νέες ισορροπίες στην σχέση των Renault-Nissan, θέτοντας την σε μια πιο ισότιμη βάση σε μετοχικό επίπεδο και φυσικά εστιάζοντας σε νέες συνέργειες που θα ισχυροποιήσουν την θέση των δύο εταιρειών σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ειδικότερα, υπό την νέα συμφωνία η Renault θα μειώσει την συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο της Nissan σε 15% από 43% διαθέτοντας το «πλεονάζον» μερίδιο στην αγορά με την Nissan να έχει προτεραιότητα για την υποβολή προσφοράς και την επαναγορά του.
Ταυτόχρονα η Nissan θα συμμετάσχει σε ποσοστό έως και 15% στην νέα, υπό σύσταστη Ampere η οποία θα αποτελέσει την ατμομηχανή του ομίλου Renault στην νέα ηλεκτρική εποχή, στεγάζοντας όλες τις δραστηριότητες που άπτονται της ηλεκτροκίνησης αλλά και της εξέλιξης λογισμικού. Εξ ου μερίδιο στην Ampere αναμένεται να αποκτήσει και η Qualcomm η οποία αναμένεται να αναλάβει ενεργό ρόλο στην εξέλιξη του απαραίτητου software που θα πλαισιώσει την νέα ηλεκτρική εποχή. Μερίδιο στην Ampere ενδέχεται να αποκτήσει και η τρίτη εταίρος της Συμμαχίας Mitsubishi αν και το ποσοστό με το οποίο θα συμμετάσχει δεν έχει ακόμα κλειδώσει.
Σε ο,τι αφορά το «πλεονάζον» ποσοστό της Renault (28,4%), σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, αρχικά θα μεταφερθεί σε γαλλικό trust χωρίς προς το παρόν να υπάρχει συγκεκριμένος χρονικός ορίζοντας για την πώλησή των μετοχών.
Υπό την ισχύ της νέας συμφωνίας, οι Nissan-Renault θα δημιουργήσουν νέες συνέργειες σε Ευρώπη, Ινδία και Λατινική Αμερική, θα δώσουν έμφαση στην ηλεκτροκίνηση υπό την στέγη της Ampere, ενώ σε αυτό το πλαίσιο, θα δρομολογηθεί και η εξέλιξη μπαταριών στερεού τύπου.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η τελική συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023 προκειμένου να διεκπεραιωθούν οι διαδικασίες που απαιτούνται και εμπλέκουν και τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού.
Εκτός από τις οικονομοτεχνικές λεπτομέρειες, η νέα συμφωνία έχει φυσικά προϊοντική βάση η οποία θα εστιάσει στην περαιτέρω ενίσχυση της θέσης των εταιρειών σε παγκόσμιο επίπεδο, με εστίαση στην ηλεκτροκίνηση και στις αγορές της Ευρώπης, της Λατινικής Αμερικής και της Ινδίας.
Αναλυτικότερα, βάσει των όσων έχουν ανακοινωθεί, οι Renault-Nissan θα διερευνήσουν το ενδεχόμενο να εξελίξουν και να αξιοποιήσουν από κοινού μια νέα αρχιτεκτονική η οποία θα συνοδεύεται από κύκλωμα ταχείας φόρτισης 800 Volt που αναμένεται να μειώσει σημαντικά τους χρόνους φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επιπλέον, θα διερευνήσουν το ενδεχόμενο συνεργασίας τους για την εξέλιξη μιας νέας γενιάς compact αυτοκινήτων μετά το 2026.
Σε κάθε περίπτωση το ηλεκτρικό μοντέλο που θα διαδεχθεί τo Nissan Micra θα έχει ως αφετηρία την ίδια πλατφόρμα (CMF-BEV) με το επερχόμενο Renault 5 και θα κατασκευάζεται από την «ηλεκτρική» μονάδα παραγωγής της Renault, ElectriCity σε γαλλικό έδαφος, από το 2026.
Το 2026 η Renault σχεδιάζει επίσης να λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο ελαφρό επαγγελματικό όχημα FlexEVan το οποίο με τη σειρά του θα θέσει νέα δεδομένα σε επίπεδο software. Θα ακολουθήσει ένα αντίστοιχο όχημα με τα σήματα της Nissan.
Στο πλαίσιο της Συμμαχίας, ο τρίτος εταίρος Mitsubishi, θα αξιοποιήσει για τα νέα ASX και Colt την πλατφόρμα CMF-B που αποτελεί αφετηρία για τα Captur και Clio.
Επιπλέον των παραπάνω, οι Renault-Nissan θα αναπτύξουν το δικό τους δίκτυο φόρτισης με αφετηρία τις εκθέσεις τους στην Ευρώπη ενώ, αναμένεται να αξιοποιήσουν συνδυαστικά τα τοπικά δίκτυά τους σε αγορές με αυξημένη σημασία.
Ιδιαίτερη μνεία στη νέα συμφωνία γίνεται για την αγορά της Λατινικής Αμερικής για την οποία οι Renault-Nissan έχουν σημαντικά σχέδια. Το πρώτο από αυτά θα πάρει την μορφή ενός νέου pickup το οποίο θα εξελίξει η Renault για την Αργεντινή, ενώ η Nissan θα αποκτήσει τη δική της εκδοχή σε δεύτερο χρόνο. Επιπλέον οι Nissan-Renault θα εξακολουθήσουν την συνεργασία του τους στην εξέλιξη των Nissan Frontier/Renault Alaskan που διατίθενται στην τοπική αγορά. Παράλληλα, το εργοστάσιο της Renault στην Cordoba της Αργεντινής θα αναλάβει την παραγωγή pickups για λογαριασμό αμφοτέρων ενώ η Nissan με τη σειρά της θα κατασκευάζει μοντέλο της Renault στο Μεξικό. Σε ό,τι αφορά το μέτωπο της ηλεκτροκίνησης, οι δύο εταιρείες σχεδιάζουν για τις αγορές της Λατινικής Αμερικής δύο μικρά ηλεκτρικά μοντέλα με κοινή τεχνολογική αφετηρία.
Αναφορά στα κοινά τους σχέδια γίνονται και στην αγορά της Ινδίας όπου η Συμμαχία σχεδιάζει μια ευρεία γκάμα νέων προϊόντων μεταξύ των οποίων ένα SUV και ένα νέο μοντέλο με τα σήματα της Nissan, με αφετηρία το Renault Triber. Επίσης οι δύο εταιρείες θα δρομολογήσουν το λανσάρισμα μικρών ηλεκτρικών μοντέλων προσαρμοσμένων στις ανάγκες της τοπικής αγοράς με τα σήματα αμφοτέρων.
- Flat Earther έπρεπε να φτάσει μέχρι την Ανταρκτική… για να πειστεί ότι η Γη είναι σφαιρική
- Live από το inSports και το Megaplay: Ο Ολυμπιακός για την ανατροπή κόντρα στην Πετς
- Εξοπλιστικό όργιο ΕΕ: Αναγκαίο κακό ή κυνική παραδοχή μιλιταριστικής φύσης;
- Έρευνα: Νέοι κανόνες «παιχνιδιού» στην αγορά εργασίας – Αυξημένη πρόθεση παραίτησης και Τεχνητή Νοημοσύνη
- ΣΥΡΙΖΑ για ιθαγένεια σε τέως βασιλικής οικογένειας: Το επώνυμο «Ντε Γκρες» είναι προβληματικό
- Ολυμπιακός: Ο «καυτός» Φουρνιέ και οι… εκλεκτές παρουσίες (vid)