Υδρογόνο: Αυτό είναι το πρώτο αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου στην Ελλάδα
Αντί για καυσαέρια, το SUV της Honda εκπέμπει μόνο υδρατμούς.
- Οι εικόνες της χρονιάς μέσα από τον φακό των Γιατρών Χωρίς Σύνορα
- Το ΕΚΠΑ απαντά στην παραπληροφόρηση για τις διεθνείς κατατάξεις των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων
- «Η Βόρεια Κορέα ετοιμάζει στρατεύματα και drones για τη Ρωσία», προειδοποιεί η Σεούλ
- Οι πολιτικές προβλέψεις του Economist για το 2025
Στους δρόμους της Κοζάνης κυκλοφορεί από την Κυριακή -και για πρώτη φορά στην Ελλάδα- ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυψελών υδρογόνου.
Πρόκειται για ένα SUV της Hyundai, το οποίο θα παρουσιαστεί επίσημα την Τρίτη κατά την έναρξη της 1ης Έκθεσης Καινοτομίας που διοργανώνει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Το γέμισμα της δεξαμενής διαρκεί πέντε λεπτά και εξασφαλίζει αυτονομία περίπου 600 χιλιομέτρων.
Και αντί για καυσαέρια, το αυτοκίνητο εκπέμπει μόνο υδρατμούς.
Οι κυψέλες καυσίμου είναι συστήματα που μοιάζουν με μπαταρίες και επιτρέπουν την ελεγχόμενη χημική αντίδραση του υδρογόνου με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας, αντίδραση από την οποία παράγεται συνεχές ρεύμα.
Σήμερα, στην Ευρώπη κυκλοφορούν περισσότερα από 5.000 οχήματα υδρογόνου, τα οποία εξυπηρετούνται από 200 σταθμούς ανεφοδιασμού.
Δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, η Hyundai και η Toyota, έχουν ήδη ξεκινήσει την εμπορική παραγωγή μοντέλων υδρογόνου, ενώ άλλοι κατασκευαστές επενδύουν στην τεχνολογία με την προοπτική να την εντάξουν άμεσα στην παραγωγική τους διαδικασία.
«Η τεχνολογία είναι αρκετά ώριμη, αλλά ακόμη σχετικά ακριβή, καθώς μέχρι να φτάσουμε σε βιομηχανική κλίμακα όλα τα κόστη παραγωγής είναι υψηλά. Όμως η Ευρωπαϊκή Ένωση επενδύει στο υδρογόνο, και στο επόμενο διάστημα θα δούμε όλη την οικονομία του υδρογόνου να αναπτύσσεται ραγδαία. Ήδη έχουν γίνει άλματα τα τελευταία χρόνια και το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να πέσουν οι τιμές» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συνιδρυτής και διαχειριστής του CluBE – Cluster Βιοοικονομίας και Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας, Νίκος Ντάβος.
«Είναι φιλικό προς το περιβάλλον, αθόρυβο, έχει καλή επιτάχυνση και μεγάλη ροπή και εν γένει πολύ καλύτερη απόδοση σε σχέση με τις μηχανές εσωτερικής καύσης» σημείωσε ο κ. Ντάβος.
Η τιμή αγοράς του μοντέλου SUV που κυκλοφορεί στην Κοζάνη φτάνει τις 90.000 ευρώ, σε σχέση με τιμή της τάξης των 50.000 ευρώ για αντίστοιχο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τα οχήματα υδρογόνου δεν εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα, όμως για να είναι η τεχνολογία φιλική προς το περιβάλλον το υδρογόνο πρέπει να παράγεται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, κάτι που σήμερα δεν εφαρμόζεται σε μεγάλη κλίμακα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις