H αεροπορική τραγωδία της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ
«Δύο φοράς απεπειράθη να απογειωθή, αλλά ο κυβερνήτης του αεροσκάφους δεν ήτο ικανοποιημένος από την λειτουργίαν ενός των κινητήρων»
Σαν σήμερα, στις 6 Φεβρουαρίου 1958, προκλήθηκε μία από τις τραγωδίες που σημάδεψαν στην ιστορία του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου.
Το αεροπλάνο της British Airways που μετέφερε την αποστολή της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ από το Βελιγράδι πίσω στην Αγγλία, μετά το παιχνίδι των βρετανών με τον Ερυθρό Αστέρα για το Κύπελλο Πρωταθλητριών συνετρίβη.
Γράφουν «ΤΑ ΝΕΑ» της επομένης, 7ης Φεβρουαρίου 1958:
«Ως ανηγγέλθη ήδη, το αεροπλάνον με το οποίον η αγγλική ποδοσφαιρική ομάς “Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ” επέστρεφεν από το Βελιγράδι εις Λονδίνον, μέσω Μονάχου, προεσκρούσε επί συγκροτήματος οικιών.
»Συνεπεία της προσκρούσεως ταύτης το αεροπλάνον ανεφλέγη και η πυρκαϊά μετεδόθη και εις τας οικίας. (…)
»Αι πρώται πληροφορίαι διά το χθεσινόν δυστύχημα, ανέφεραν ότι εκ των 40 επιβατών του αεροπλάνου εφονεύθησαν οι 28 και ότι οι υπόλοιποι 12 διεσώθησαν.
(…)
»Ως γνωστόν, η αγγλική ομάς “Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ” ηγωνίσθη την Τετάρτην απόγευμα εις Βελιγράδι προς την γιουγκοσλαβικήν ομάδα “Eρυθρός Αστήρ”, προς την οποίαν ανεδείχθη ισόπαλος 1-1 και προεκρίθη διά τον ημιτελικόν αγώνα του Κυπέλλου πρωταθλητριών ομάδων Ευρώπης.
»Η ομάς ανεχώρησεν εκ Βελιγραδίου διά να επιστρέψη, μέσω Μονάχου, εις Λονδίνον, αεροπορικώς την 3ην μ.μ. της χθες.
»Το αεροπλάνον της Β.Ε.Α απογειωθέν εκ του αεροδρομίου του Μοναχού, δεν ανυψώθη αρκούντως και ούτω προσέκρουσεν επί οικιών, με τα τραγικά ως ανωτέρω αποτελέσματα».
»Το δυστύχημα προεκάλεσε μεγάλην θλίψιν εις την Αγγλίαν, λόγω της δημοτικότητος των παικτών της “Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ”, oι οποίοι κατά τα τελευταία έτη συνέβαλον μεγάλως εις την αποκατάστασιν της φήμης του Αγγλικού ποδοσφαίρου.
Η στιγμή της συντριβής
«Το βρεττανικόν αεροπλάνον έφθασεν εκ Βελιγραδίου εις το Μόναχον και αφού έλαβε καύσιμον ύλην κατέλαβε θέσιν εις το άκρον του διαδρόμου πτήσεως.
»Δύο φοράς απεπειράθη να απογειωθή, αλλά ο κυβερνήτης του αεροσκάφους δεν ήτο ικανοποιημένος από την λειτουργίαν ενός των κινητήρων.
»Επανήλθεν εις τον διάδρομον και συνεβουλεύθη τον αρχιμηχανικόν του αεροδρομίου. Εκρίθη επιτοπίως ότι η λειτουργία των κινητήρων ήτο εξαιρετικώς ικανοποιητική.
»Το αεροπλάνον επανήλθεν εις το άκρον του διαδρόμου πτήσεως. Δεν είμεθα βέβαιοι ότι το αεροπλάνον εγκατέλειψε το έδαφος, αλλά γνωρίζομεν ότι υπερέβη το άκρον του διαδρόμου και προσέκρουσε με την αριστερή πτέρυγα επί μίας οικίας απεχούσης 300 μέτρα εκ του τέρματος του διαδρόμου.
»Εστράφη τότε προς τα αριστερά, προσέκρουσεν επί καλύβης και ανεφλέγη».
To τελευταίο τσιγάρο
Όπως γράφουν «ΤΑ ΝΕΑ» και ο Γιώργος Νασμής, στο φύλλο της 6ης Φεβρουαρίου του 1998, στο τραγικό δυστύχημα «συνολικά έχασαν τη ζωή τους 23 άτομα, από τα οποία οκτώ ήταν ποδοσφαιριστές (Μπιρν, Μπεντ, Κολμαν, Έντουαρντς, Τζόουνς, Πεγκ, Τέιλορ, Γουίλαν), τρεις ανήκαν στο σταφ (ο γραμματέας Κρίκμερ και οι προπονητές Κάρι, Γουάλεϊ) και οκτώ δημοσιογράφοι.
»Όπως αναφέρει ο δημοσιογράφος Ζιλ Σμιθ στην “Ντέιλι Τέλεγκραφ”, oι περισσότεροι παίκτες της Μάντσεστερ είχαν ένα άσχημο προαίσθημα πριν από το ταξίδι (…) άναψαν τσιγάρο, φοβούμενοι το χειρότερο. Τελικά, το ραντεβού του με τη μοίρα δεν μπόρεσαν να το αποφύγουν».
- Βολοντίμιρ Ζελένσκι: Δεν υπήρξαν συμφωνίες της Κωνταντινούπολης, ήταν η απάντηση στο τελεσίγραφο της Ρωσίας
- Το «άσχημο» χριστουγεννιάτικο πουλόβερ που όλοι αγαπάμε να μισούμε
- Ολυμπιακός: «Ερυθρόλευκη» Φλόγα ελπίδας και ζωής (pics)
- Εύβοια: Γιος και γαμπρός αλληλοκατηγορούνται για τη δολοφονία του 66χρονου – Πώς περιγράφουν το άγριο έγκλημα
- Η Γουλβς ανακοίνωσε την πρόσληψη του Βίτορ Περέιρα (pic)
- Συρία: Εκατοντάδες διαδηλωτές στη Δαμασκό υπέρ της δημοκρατίας και των δικαιωμάτων των γυναικών