Τη διαπίστωση ότι η τεχνολογία επιλύει προβλήματα, αλλά ως πυλώνας  ανάπτυξης με ορίζοντα και γνώμονα τον άνθρωπο, ανέλυσε ο Δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ,  Δημήτρης Παπαστεργίου στην ομιλία του σε εκδήλωση για τον «Ψηφιακό Μετασχηματισμό» στην Ελλάδα με τη συνδρομή της ΕΕ.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε από το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.

Εντασσόταν, δε, στο πλαίσιο διήμερων δράσεων του Γραφείου στις 3 και 4 Φεβρουαρίου 2023 σε Λάρισα και Τρίκαλα με θέμα «Η Ευρωπαϊκή Ένωση στη Θεσσαλία».

Ο Δημήτρης Παπαστεργίου αρχικώς υπενθύμισε τις τεράστιες διαφορές ανάμεσα στο ξεκίνημα των ψηφιακών δράσεων του Δήμου Τρικκαίων από το 2004 με το σήμερα και τους ενδιάμεσους σταθμούς, όπως η ίδρυση της e-trikala, το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό, πλήθος προγραμμάτων, τα οποία δείχνουν «πού οδεύει η τεχνολογία». Και εξήγησε ότι ένας βασικός λόγος, για τον οποίο προωθούνται και υλοποιούνται συγκεκριμένα έργα, είναι η κοινωνία των Τρικάλων, «που έχει συνηθίσει να βλέπει καινούρια δεδομένα». Το στίγμα της τοποθέτησής του δόθηκε από δύο φράσεις:

  • Τεχνολογία στα μέτρα των πολιτών
  • Η τεχνολογία είναι το μέσον, όχι ο προορισμός. Προορισμός είναι ο άνθρωπος.

Σε αυτή τη βάση ανέπτυξε έξι βασικούς άξονες που αφορούν στην ψηφιακή μετάβαση και στον ψηφιακό μετασχηματισμό μέσω και των κονδυλίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

1. Δίνονται λύσεις σε προβλήματα των πολιτών.

Ο Δήμαρχος Τρικκαίων παρουσίασε  το παράδειγμα με το Γραφείο Εξυπηρέτησης – και καταγραφής αιτημάτων – Δημοτών το γνωστό «20000», με την καταγραφή, παρακολούθηση και ενημέρωση των πολιτών για την πορεία επίλυσης κάθε αναφοράς, με έμφαση στον αυτοέλεγχο του Δήμου. Αυτό, τόνισε ο κ Παπαστεργίου, μας οδήγησε στο να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών.

2. Η κοινωνική διάσταση του ψηφιακού μετασχηματισμού

Ο Δήμαρχος Τρικκαίων αναφέρθηκε σε μία καινοτόμα δράση που υλοποιείται στα Τρίκαλα ήδη από τον Οκτώβριο του 2022. Στο πλαίσιο της εφαρμογής ελεγχόμενης στάθμευσης, οι πολίτες πληροφορούνται (μόλις πληρώνουν για τη στάθμευση) ότι τμήμα του ποσού που καταβάλλουν, μεταφέρεται σε ένα Ενεργειακό Αποθετήριο”. Δηλαδή χρήματα των πολιτών από τη στάθμευση, πιστώνονται  σε λογαριασμούς δικαιούχων του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, για την πληρωμή λογαριασμών ρεύματος. Μέχρι στιγμής έχουν ωφεληθεί 450 τρικαλινά νοικοκυριά με 100 ευρώ έκαστο.

3. «Από το πρόβλημα προς τη λύση»

Μια διαφορετική πορεία για την επίλυση προβλημάτων παρουσίασε ο κ. Παπαστεργίου. Σημασία έχει να βρίσκουμε το πρόβλημα και ακολούθως να το επιλύουμε, τόνισε, δίνοντας έμφαση στη συνεργασία της ΚΕΔΕ με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναφερόμενος στη μείωση της γραφειοκρατίας για ζητήματα που αφορούν τους πολίτες.

4. Συμπεριληπτική ψηφιακή πολιτική

«Να μην αφήσουμε κανέναν πίσω, ούτε κοινωνικά ούτε ψηφιακά», τόνισε ο κ Παπαστεργίου, εξηγώντας πως η τεχνολογία είναι το σημείο τομής, ανάμεσα στις πρωτοβουλίες της ΕΕ και στις ψηφιακές λύσεις.

Και έφερε ως παράδειγμα τα ευρωπαϊκά κονδύλια στην Αυτοδιοίκηση, που μέσω των διαφόρων προγραμμάτων ανέρχονται σε περίπου μισό δις ευρώ.


5. Καταπολέμηση ανεργίας 

Ο κ. Παπαστεργίου έδωσε έμφαση στις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία για την εξεύρεση νέων θέσεων εργασίας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα νέους και νέες των Τρικάλων που παραμένουν στα Τρίκαλα βρίσκοντας δουλειά μέσω και της e trikala. «Αυτοί οι νέοι θα είχαν φύγει», σημείωσε ο κ Παπαστεργίου, «αλλά πλέον βρίσκουν ευκαιρίες και μένουν για δουλειά στην πόλη».

6. Περιβάλλον και τεχνολογία

Μεγάλη βαρύτητα έδωσε ο Δήμαρχος Τρικκαίων στη σχέση περιβάλλοντος και τεχνολογίας. Με τον Δήμο Τρικκαίων να έχει ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Αποστολή για τις 100 Κλιματικά Ουδέτερες και Εξυπνες Πόλεις μέχρι το 2030, ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε στις δυνατότητες που υπάρχουν για τη δημιουργία νέου οικοσυστήματος, το οποίο θα προσφέρει θέσεις εργασίας.