Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ηλεκτροκίνηση: Πώς η ζέστη και οι υψηλές ταχύτητες μειώνουν την αυτονομία 

Ηλεκτροκίνηση: Πώς η ζέστη και οι υψηλές ταχύτητες μειώνουν την αυτονομία 

Κατά κανόνα, όσο πιο γρήγορα κινείται ένα η EV και όσο χαμηλότερη είναι η θερμοκρασία, τόσο μικρότερη είναι η απόσταση που μπορεί να διανύσει.

Δεδομένα από 3 εκατομμύρια ταξίδια και πάνω από 550.000 ώρες οδήγησης με ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκαλύπτουν πως οι χαμηλές θερμοκρασίες και οι υψηλές ταχύτητες μειώνουν την αυτονομία της μπαταρίας.

Κατά κανόνα, όσο πιο γρήγορα κινείται ένα ηλεκτρικό όχημα (EV) και όσο χαμηλότερη είναι η θερμοκρασία, τόσο μικρότερη είναι η απόσταση που μπορεί να διανύσει. Σε πολλές περιπτώσεις η αυτονομία μπορεί να πέσει και κάτω από το 30% και σε ορισμένες να φθάσει ακόμη και το 50%.

Ανάλυση της εταιρείας Geotab δείχνει ότι η θερμοκρασία έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση στις χαμηλές παρά στις υψηλές ταχύτητες. Αποκαλύπτουν επίσης ότι τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (van) χάνουν εμβέλεια πολύ πιο γρήγορα από τα αυτοκίνητα στις υψηλές ταχύτητες, κυρίως λόγω του βάρους και του όγκου τους.

Έτσι οι χρήστες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να λάβουν υπόψη αυτές τις παραμέτρους στον προγραμματισμό διαδρομών.

Η επίδραση της ταχύτητας (σε μίλια ανά ώρα) και της θερμοκρασίας (σε βαθμούς Φάρεναϊτ) στην αυτονομία (Geotab)

Ας υποθέσουμε ότι μια ημέρα με θερμοκρασία 21°C έχετε δύο επιλογές για να διανύσετε την ίδια απόσταση, είτε να πάρετε τον αυτοκινητόδρομο και να οδηγήσετε με 113 χλμ/ώρα είτε να περάσετε από το κέντρο της πόλης με 48 χλμ/ώρα. Αν προτεραιότητά σας είναι η αυτονομίας, τότε ανεξάρτητα από το αν οδηγείτε αυτοκίνητο ή επαγγελματικό φορτηγάκι είναι καλύτερο να ακολουθήσετε την διαδρομή της πόλης.

Όταν όμως η θερμοκρασία είναι πιο χαμηλή, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο 13% περισσότερη ενέργεια στον αυτοκινητόδρομο και ο οδηγός θα φτάσει στον προορισμό δύο φορές πιο γρήγορα. Ωστόσο, στο ελαφρύ van η απώλεια θα είναι 26% και καθιστά προτιμότερη τη διαδρομή του αυτοκινητόδρομου.

Τα στοιχεία της έρευνας, επίσης, έδειξαν ότι τα EV μπορεί να υπερβούν την επίσημη αυτονομία τους κατά 15%. Ωστόσο σε πολύ κρύες μέρες η αυτονομία μπορεί να μειωθεί έως και στο μισό λόγω της ενέργειας που απαιτείται για να διατηρηθεί σε κανονική θερμοκρασία η καμπίνα του οδηγού, αλλά και της κατάστασης της μπαταρίας.

Στα ΙΧ, η αυτονομία είναι μέγιστη όταν κινούνται κατά μέσο όρο στα 30,5 χλμ/ώρα στους 20°C, αν όμως η θερμοκρασία πέσει στους 0°C, η βέλτιστη ταχύτητα διπλασιάζεται στα 60 χλμ/ώρα.

Για ένα φορτηγό, η βέλτιστη ταχύτητα στους 20°C είναι μόλις 26 χλμ/ώρα και αυξάνεται μόνο στα 40 χλμ/ώρα στους 0°C.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Must in

Περί κλίματος, Ντόναλντ Τραμπ και… άλλων δαιμονίων

Στη φετινή Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα, με «οικοδεσπότη» το πετρελαιοπαραγωγό Μπακού, είναι βαριά η σκιά του Ντόναλντ Τραμπ, αλλά πολλοί οι «ελέφαντες στο δωμάτιο»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024