Γιάννης Σκουρλέτης: Αδιανόητο να υπάρχουν 1.500 παραστάσεις στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη μόλις 3
Ο σκηνοθέτης και δημιουργός της ομάδας bijoux de kant μιλά για το νέο έργο που σκηνοθετεί « Η Τριλογία του Παραθερισμού» του Κάρλο Γκολντόνι, που παρουσιάζεται στη Μονή Λαζαριστών. Μια κωμωδία χαρακτήρων και ταυτόχρονα μια κοινωνική κριτική απέναντι στις νοοτροπίες και τα πάθη της ανθρώπινης φύσης.
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων» στα Χανιά
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- Τυχερά μου Χριστούγεννα: Για αυτά τα τρία ζώδια οι γιορτές θα είναι μέλι
Ο Γιάννης Σκουρλέτης και η ομάδα του bijoux de kant καταπιάνονται για μια ακόμη φορά με τη σύγχρονη ελληνική δραματουργία επιλέγοντας ένα έργο που μέσω του λόγου του Κάρλο Γκολντόνι εστιάζει σε βαθιά κοινωνικά ζητήματα και ανθρώπινες ανησυχίες.
Η Τριλογία του Παραθερισμού παρουσιάζεται για πρώτη φορά το 1761 και ανήκει στα έργα της ώριμης περιόδου του συγγραφέα. Ο Κάρλο Γκολντόνι εμπνέεται από τις αντιθέσεις και τις αντιφάσεις μιας κοινωνίας που αλλάζει, εστιάζει στη ματαιοδοξία και την επιφανειακότητα της εποχής του και μας παρουσιάζει μια κωμωδία, που οι αναλογίες της με το σήμερα, μας αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση.
Στη «Μανία του Παραθερισμού» ο Λεονάρντο και η αδελφή του η Βιττόρια, ετοιμάζονται για το Μοντενέρο. Ο παραθερισμός δεν αποτελεί γι’ αυτούς ευκαιρία ξεγνοιασιάς και ανάπαυλας αλλά δυνατότητα κοινωνικής και οικονομικής αυτοπροβολής, στους κύκλους που επιθυμούν να ανήκουν. Στις «Περιπέτειες του Παραθερισμού» ο έρωτας και τα πάθη ενισχύουν τη μανία των παραθεριστών και αυτοί παραδίνονται στη δίνη μιας μεταβατικής περιόδου, που τους αποκόπτει από τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες τους. Στην «Επιστροφή από τον Παραθερισμό», τα πρόσωπα καλούνται να επιστρέψουν στη σκληρή πραγματικότητα.
Πώς αποφασίσατε να ανεβάσετε τη συγκεκριμένη κωμωδία;
Είναι η δεύτερη φορά που η bijoux de kant ανεβάζει Κάρλο Γκολντόνι. Η πρώτη φορά ήταν στο Εθνικό Θέατρο το 2019 με το «Καινούριο Σπίτι». Είναι από τους λίγους μη Έλληνες -αλλά με έναν τρόπο βαθιά Έλληνας- συγγραφείς που ανεβάζουμε, γιατί εμείς συνήθως δουλεύουμε πάνω σε ελληνική δραματουργία. Έχουμε μία εμμονή με τον Γκολντόνι.
Πόσο σύγχρονος είναι ο λόγος του Γκολντόνι;
Ο Κάρλο Γκολντόνι είναι ένα πεδίο που μας επιτρέπει, μέσα από την κλασική του φόρμα, να θέτουμε ερωτήματα που αφορούν τον σύγχρονο θεατή. Αυτή η επιστροφή στο παρελθόν των κειμένων μας επιτρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τη σημερινή μας θέση με καλύτερο τρόπο.
Τι προσπαθείτε να εξερευνήσετε με τη νέα παράστασή σας;
Τα όρια της κωμωδίας και πόσο η κωμωδία εν τέλει μετατρέπεται σε τραγωδία∙ δηλαδή, πως αυτό που θεωρούμε στερεοτυπικά δεδομένο μπορεί να ανατραπεί. Ο γάμος, για παράδειγμα, στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι ένας γάμος ευτυχής, αλλά ένας γάμος εγκλωβισμού και στέρησης της επιθυμίας.
Με ποιο κριτήριο επιλέγετε τα έργα που ανεβάζετε;
Νομίζω είναι αισθητικό το κριτήριο. Δεν μας ενδιαφέρει ποτέ να κάνουμε μία ηθογραφία, ούτε να αναρωτηθούμε πως ανεβαίνει ένας κλασικός συγγραφέας. Τα κείμενα που διαλέγουμε θέλουμε να μας επιτρέπουν να θέσουμε ερωτήματα για το τώρα μας.
Πώς κρίνετε τις πολιτιστικές δράσεις της συμπρωτεύουσας; Πιστεύετε ότι είναι απαραίτητη η «αποκέντρωση» των παραστάσεων από την Αθήνα που συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό;
Είναι αυτονόητο ότι το πιστεύουμε αυτό πάρα πολύ. Είναι αδιανόητο να υπάρχουν αυτή τη στιγμή 1.500 παραστάσεις στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη μόλις 3. Είναι ένα μέγεθος, το οποίο είναι πια τρομακτικό και μη διαχειρίσιμο.
Πώς βλέπετε την εξέλιξη των bijoux de kant?
Θέλουμε να ελπίζουμε ότι θα συνεχίσουμε τα ταξίδια μας. Κάθε παράσταση είναι για εμάς ένα ταξίδι. Παίρνουμε ένα λεωφορείο που έχει άλλους επιβάτες, άλλα τοπία, άλλους ήχους. Πηγαίνουμε κάθε φορά σε έναν προορισμό και μετά παίρνουμε ένα άλλο λεωφορείο και πάμε σε έναν άλλον προορισμό. Αυτή είναι η πορείας μας, αλλαγή λεωφορείων.
Τι λειτουργεί ως έμπνευση για εσάς;
Είμαστε βαθιά ανθρωποκεντρικοί. Μας ενδιαφέρουν ο άνθρωπος, τα πάθη του, οι ρωγμές του και οι ερωτήσεις που μπορεί να τον προβληματίζουν∙, το να στέκεσαι πάντα απέναντι στα πράγματα θέτοντας ερωτήσεις και μη γυρεύοντας κατ’ ανάγκη τις απαντήσεις τους.
Όταν διαβάζετε ένα κείμενο τι λειτουργεί πρώτα το συναίσθημα ή λογική;
Δεν ξέρω. Νομίζω πως αυτά δεν είναι μονοσήμαντα πράγματα και δεν μπορεί να απαντήσει κανείς κυριολεκτικά. Πιστεύω πως είναι συνδυασμός πολλών λειτουργιών. Αυτό που νομίζω πως έχει μεγαλύτερη σημασία, είναι να ξεκινάει κανείς πάντα στοχεύοντας στην επικοινωνία, και όχι βεβαίως με το μεγάλο κοινό αλλά, μάλλον, με έναν και μόνο άνθρωπο.
Σας επηρεάζει η κριτική του κοινού περισσότερο από των κριτικών θεάτρου ;
Η πρόσληψη μιας παράστασης είναι πολύ προσωπική υπόθεση. Οι παραστάσεις λειτουργούν στον καθένα με ποικίλους τρόπους. Δεν είναι πάντα εκλογικευμένα τα πράγματα, ούτε ακολουθούν ίσιους δρόμους. Πάντα υπάρχουν παρακλάδια στην πρόσληψη. Νομίζω ότι με ενδιαφέρει ο κάθε θεατής ξεχωριστά. Με νοιάζει μόνο ο άνθρωπος.
Πως σχολιάζετε την απόφαση της κυβέρνησης για το νέο ΠΔ; Συμφωνείτε με τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει;
Διαφωνώ με το προεδρικό διάταγμα και στέκομαι ολόψυχα σε όλους τους καλλιτέχνες.
Επόμενα καλλιτεχνικά σχέδια και όνειρα;
Θέλω να έρχομαι κάθε χρόνο στη Θεσσαλονίκη και να ανεβάζω μία παράσταση. Την αγαπώ πολύ αυτήν την πόλη.
Πληροφορίες παράστασης
Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Σκηνικά- Κοστούμια- Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Μουσική: Πάνος Ηλιόπουλος
Δραματουργική Επεξεργασία: Ασημένια Ευθυμίου
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστόφορος Μαριάδης
Βοηθός σκηνογράφου- ενδυματολόγου: Παρασκευή Μποκοβού
Β΄ βοηθoί σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Ζαφειριάδης, Aθηνά Καμπούρη, Φωτεινή Τιμοθέου
Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη
Παίζουν: Άννα Ευθυμίου (Μπρίτζιντα), Σοφία Καλεμκερίδου (Κοστάντσα), Δημήτρης Καρτόκης (Πάολο), Γιώργος Καύκας (Φερντινάντο), Δημήτρης Κολοβός (Φιλίππο), Άννα Κυριακίδου (Σαμπίνα), Βασίλης Μπεσίρης (Γκουλιέλμο), Χρίστος Νταρακτσής (Τσέκο), Κλειώ Δανάη Οθωναίου (Τζακίντα), Κώστας Σαντάς (Μπερναρντίνο), Δημήτρης Σιακάρας (Φουλτζέντσιο), Χρίστος Στυλιανού (Λεονάρντο), Θεοφανώ Τζαλαβρά (Ροζίνα), Κωνσταντίνος Τσονόπουλος (Τονίνο), Φαμπρίτσιο Μούτσο (Τίτα), Εύα Φρακτοπούλου (Βιττόρια)
Φιγκυράν-Μουσικός: Γιώργος Κωνσταντινίδης (Πασκουάλε)
Μονή Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη)
Πρεμιέρα: Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2023
Διάρκεια παράστασης: δύο ώρες και 30’ (η παράσταση θα έχει διάλειμμα)
Ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη: 19:00
Πέμπτη: 20:30
Παρασκευή: 20:30
Σάββατο: 17:00 & 20:30
Κυριακή: 19:00
Προπώληση: ntng.gr |viva.gr | 11876 |
Πληροφορίες – κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ
Ωράριο Λειτουργίας Ταμείων
Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου):
Δευτέρα – Κυριακή, 08:30 – 21:30
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2):
Τετάρτη – Κυριακή, 14:00 – 21:30
Θέατρο της Μονής Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη):
Τετάρτη – Κυριακή, 14:00- 21:30
Πλατεία Αριστοτέλους:
Τρίτη – Σάββατο, 11:00 – 19:00
Τιμές εισιτηρίων
ΤΕΤΑΡΤΗ
Γενική είσοδος: 12€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 10€ (Πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)
Φοιτητικό- Μαθητικό: 8€
ΠΕΜΠΤΗ ΛΑΪΚΗ ( για όλα τα θέατρα)
Γενική είσοδος: 10€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 8€ (Φοιτητικό- Μαθητικό, Πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ & ΣΑΒΒΑΤΟ / ΚΥΡΙΑΚΗ
ΖΩΝΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΜΕ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ στις ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
20€ , 18€ , 15€ , 13€ και περιορισμένος αριθμός θέσεων 7€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 13€ (Φοιτητικό- Μαθητικό, Πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)
ΣΑΒΒΑΤΟ 18:00
Γενική είσοδος: 12€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 10€ (Πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)
Φοιτητικό- Μαθητικό: 8€
Oμαδικό Εισιτήριο: 7 ευρώ (για 10 άτομα ισχύει για Τετάρτη, Πέμπτη και Σάββατο απόγευμα – από 20 άτομα και πάνω για Παρασκευή, Σάββατο βράδυ και Κυριακή)
Ομαδικό Μαθητικό Εισιτήριο για τις απογευματινές και βραδινές παραστάσεις: 6€
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις