Internet of Things: Ένας στους 10 Έλληνες έχει προσωπικό ρομποτικό βοηθό
Το 2022 αυξήθηκε κατά 56,3% το ποσοστό των Ελλήνων που έκαναν χρήση συσκευών συνδεδεμένων στο Διαδίκτυο προκειμένου εξ αποστάσεως να ελέγχουν τη χρήση τους
- Πώς η Amazon σκοπεύει να «χτυπήσει» Shein, Temu και… Tik Tok
- «Μητέρες και μωρά υποφέρουν από τον πόλεμο» – Το μήνυμα της θρυλικής Βανέσα Ρεντγκρέιβ
- «Το αεροπλάνο που έπεσε επλήγη από ρωσικό πύραυλο» λένε πηγές της κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν
- Νέο χτύπημα του Ισραήλ στο νοσοκομείο Καμάλ Αντουάν - Πέντε νεκροί εργαζόμενοι
Η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία και ολοένα και περισσότερες καινοτόμες συσκευές και εφαρμογές βρίσκουν τον χώρο τους στο σπίτι μας, στο αυτοκίνητο και στο κινητό μας. Αλλά όχι μόνο.
Υπάρχουν και στην κουζίνα, στις ντουλάπες, στο σαλόνι… Συνδέονται μεταξύ τους, με τον έξω κόσμο και με εμάς, μέσω Internet και φωνητικών εντολών. Χρησιμοποιούνται για να ανοίξουν και να κλείσουν φώτα, να ανάψουν τον θερμοσίφωνα πριν φτάσουμε σπίτι ή να ενεργοποιήσουν τον συναγερμό. Ακόμα και να σκουπίσουν ή το ψυγείο να παραγγείλει ό,τι λείπει από το σουπερμάρκετ.
Πρόκειται για το λεγόμενο «έξυπνο σπίτι», όπως λέγεται αλλιώς το Διαδίκτυο των Πραγμάτων ή το Internet of Things (IoT).
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το 2022 αυξήθηκε κατά 56,3% το ποσοστό των Ελλήνων που έκαναν χρήση των εφαρμογών του ΙοΤ σε σχέση με το 2020. Ερευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, μέσω της οποίας συλλέχθηκαν πληροφορίες αναφορικά με τη χρήση συσκευών και συστημάτων (π.χ. κλιματιστικά, φώτα, κάμερες, συστήματα ασφαλείας, «έξυπνα» ρολόγια, αυτοκίνητα) συνδεδεμένων στο Διαδίκτυο ή και μεταξύ τους, προκειμένου εξ αποστάσεως – από υπολογιστή ή κινητό τηλέφωνο – να μπορεί κάποιος να ελέγχει τη χρήση τους ή να κάνει ρυθμίσεις, δείχνει ότι πάνω από ένας στους 10 Ελληνες ηλικίας 16-74 ετών που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο το Α’ τρίμηνο του 2022 έχει χρησιμοποιήσει κάποια από τις τεχνολογικά προηγμένες, συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο, συσκευές ή συστήματα.
Ποσοστό 7% έχει χρησιμοποιήσει συσκευές και συστήματα για την ασφάλεια της κατοικίας του, όπως είναι τα συστήματα συναγερμού, οι ανιχνευτές καπνού, οι κάμερες ασφαλείας, ακόμα και ειδικές κλειδαριές πόρτας κ.ά., ενώ 7% χρησιμοποιεί οικιακές συσκευές, όπως ηλεκτρική σκούπα-ρομπότ, φούρνο και καφετιέρα, συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο και 4,4% φτάνουν οι χρησιμοποιούμενες συσκευές ή τα συστήματα για την ενεργειακή διαχείριση μιας κατοικίας, όπως είναι οι θερμοστάτες, οι λαμπτήρες κ.ά.
Στην Ελλάδα, το 86,4% όσων δεν έχουν χρησιμοποιήσει κάποια συνδεδεμένη στο Διαδίκτυο συσκευή γνωρίζει για την ύπαρξή τους. Από αυτούς, οι 6 στους 10 αναφέρουν ότι δεν τις χρειάζονται και 3 στους 10 (27,5%) ότι δεν υπάρχει συμβατότητα με τις συσκευές ή τα συστήματα που διαθέτουν. Για ένα ποσοστό 16,1% το υψηλό κόστος κάνει την αξιοποίηση του ΙοΤ αδύνατη.
Ωστόσο η πραγματικότητα είναι ότι όσο οι Ελληνες εξοικειώνονται με τη χρήση του Διαδικτύου τόσο περισσότερο αναζητούν και χρησιμοποιούν τις εφαρμογές του. Ετσι σήμερα οι 9 στους 10 (91%) από όσους χρησιμοποίησαν κάποια από τις τεχνολογικά προηγμένες, συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο, συσκευές ή συστήματα δηλώνουν ότι δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα.
Για εκείνους που εντοπίζουν προβλήματα, τα κυριότερα που αναφέρθηκαν είναι η δυσκολία όσον αφορά τη χρήση τους, τη σύνδεση με το Διαδίκτυο, την έλλειψη τεχνικής υποστήριξης και τα προβλήματα ασφάλειας («χακάρισμα» συσκευής κ.λπ.).
Οι διεθνείς τάσεις του «Internet of Things»
Υπολογίζεται πως έως το 2030 περίπου 7,5 δισ. άνθρωποι θα χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, ενώ οι διασυνδεδεμένες συσκευές από περίπου 20 δισεκατομμύρια που είναι σήμερα σε ολόκληρο τον κόσμο θα φτάσουν τα 500 δισεκατομμύρια. Η ευκολία του να μπορείς να ρυθμίζεις και να πραγματοποιείς εργασίες από απόσταση είναι δεδομένη και το Διαδίκτυο των Πράγματων το προσφέρει.
Παγκόσμια μελέτη της Schneider Electric έδειξε ότι οι σημερινοί κάτοχοι «έξυπνων» οικιακών συσκευών – που πιθανότατα έχουν ήδη δει τα οφέλη της έξυπνης τεχνολογίας και την έχουν ενσωματώσει στον τρόπο ζωής τους – είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν 2.613 ευρώ στον τομέα του «smart home».
Από την ίδια έκθεση προκύπτει ότι ο «έξυπνος» φωτισμός και οι «έξυπνοι» θερμοστάτες κατάφεραν να είναι πια στις τρεις έξυπνες συσκευές που αγοράζουν πιο πολύ οι καταναλωτές.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις