Ο Πέτρος Στυλιανού μιλάει στο in για την μεγάλη συναυλία με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών
Στις 27 Φεβρουαρίου στο Ωδείο Αθηνών
Με μια ξεχωριστή συναυλία την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου συνεχίζεται ο Κύκλος «Συμφωνικές βραδιές» της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών στο νέο Αμφιθέατρο «Ιωάννης Δεσποτόπουλος» του Ωδείου Αθηνών.
Η συναυλία δίνεται στο πλαίσιο της συνεργασίας της Φιλαρμόνιας με το Ωδείο Αθηνών, που εγκαινιάστηκε με την καινούρια χρονιά και προγραμματίζεται να συνεχιστεί για πολλά χρόνια.
Την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου, προσκεκλημένοι της ορχήστρας είναι δύο διακεκριμένοι νέοι καλλιτέχνες: Ο εξαιρετικός νέος Κύπριος μαέστρος Πέτρος Στυλιανού και ο μόλις 17χρονος (!) σολίστ του βιολιού Γιάννης Μαγειρόπουλος. Θα αναμετρηθούν με δύο απαιτητικά έργα του διεθνούς ρεπερτορίου.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει το εξαιρετικό και εμβληματικό Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε Ρε μείζονα του Μπετόβεν, με σολίστ τον Γιάννη Μαγειρόπουλο. Πρόκειται για το πρώτο τόσο εκτενές έργο στο ρεπερτόριο του κοντσέρτου για βιολί και αποτέλεσε πρότυπο για τα περισσότερα κοντσέρτα του 19ου αιώνα, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί ένα έργο-δοκιμασία για τις δεξιοτεχνικές και ερμηνευτικές ικανότητες κάθε σολίστ.
Ως ένα φόρο τιμής στις ανώτατες σπουδές του στην Αγία Πετρούπολη, ο μαέστρος Πέτρος Στυλιανού επέλεξε να ερμηνεύσει την ιδιαίτερη πρώτη συμφωνία του μεγάλου Ρώσου συνθέτη Πιοτρ Ιλίτς Τσαικόφσκυ, με τίτλο «Χειμωνιάτικα όνειρα», ενώ στην αρχή του προγράμματος θα μας μεταφέρει στην παραδοσιακή μουσική της πατρίδας του, της Κύπρου, με το έργο του Έλληνα συνθέτη Άλκη Μπαλτά «Αροδαφνούσα», βασισμένο σε ένα παραδοσιακό τραγούδι με θέμα τον έρωτα και τον θάνατο.
O Πέτρος Στυλιανού μίλησε στο in για αυτή την εντυπωσιακή βραδιά.
Τι θα παρακολουθήσουμε στο Ωδείο Αθηνών την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου;
Την Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου στο νεόδμητο αμφιθέατρο «Ιωάννης Δεσποτόπουλος» του Ωδείου Αθηνών, θα παρακολουθήσουμε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συναυλία συμφωνικής μουσικής. Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει τη λυρική, μεγαλειώδη και ταυτόχρονα δραματική 1η Συμφωνία σε Σολ ελάσσονα, έργο 13 του Π.Ι. Τσαϊκόφσκι με το χαρακτηριστικό προσωνύμιο «Ονειροπολήσεις του Χειμώνα», με το πρόγραμμα να ανοίγει η ορχηστρική φαντασία του Άλκη Μπαλτά «Αροδαφνούσα», βασισμένη πάνω στη δημοτική και πολυτραγουδισμένη κυπριακή μελωδία. Ανάμεσα στα δύο αυτά έργα θα δεσπόζει το λαμπρό κοντσέρτο για βιολί σε ρε μείζονα, έργο 61 του Λ.Β. Μπετόβεν, με σολίστ τον μόλις 17 ετών Γιάννη Μαγειρόπουλο.
Από πού προκύπτει ο τίτλος της βραδιάς «Χειμώνες και έρωτες»;
Βρισκόμαστε προς το τέλος του χειμώνα – η παγωνιά, το χιόνι και τα ομιχλώδη τοπία κυριαρχούν αλλά σιγά σιγά θα δώσουν τη θέση τους στα όνειρα και τους έρωτες της άνοιξης. Αυτή ακριβώς τη θεματική πραγματεύεται η 1η Συμφωνία του Π.Ι. Τσαϊκόφσκι, με την έντονα λυρική και μελαγχολική διάθεση να διαδέχεται το λαμπρό και συνάμα εορταστικό τέλος. Στην έναρξη της συναυλίας, η «Αροδαφνούσα», ένα έργο που αφηγείται πιο χαρακτηριστικά από κάθε άλλο τον λαϊκό μύθο με θέμα Έρωτας – Θάνατος και δεν θα μπορούσε στο μέσο των δυο αυτών έργων εν είδει αντίθεσης να μην επιλεγεί το φωτεινό, αυτοκρατορικό και συνάμα γεμάτο ορμή και ενέργεια κοντσέρτο για βιολί του Λ.Β. Μπετόβεν.
Πώς προέκυψε η επαγγελματική σας ενασχόληση με τη μουσική και δη με τη διεύθυνση ορχήστρας;
Η έντονη επιθυμία και διάθεση σπουδής της μουσικής τέχνης και ειδικότερα της Διεύθυνσης Ορχήστρας ήταν αποτέλεσμα συνεχούς, πολύχρονης και ενεργής ενασχόλησης με την ορχηστρική μουσική ως μέλος και εξάρχων συμφωνικών ορχηστρών. Πέρα από τον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισε η υποστήριξη της οικογένειας και οι καθηγητές οι οποίοι με καθοδήγησαν και με ενέπνευσαν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού αυτού, η επιρροή της τύχης και του Θεού ήταν καταλυτική, ώστε να στραφώ προς τη μυσταγωγική τέχνη της Διεύθυνσης Ορχήστρας. Ένα πρωινό κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στην Αθήνα, εξερχόμενος από τη βιβλιοθήκη Λ. Βουδούρη του ΜΜΑ οδηγήθηκα προς την Αίθουσα «Χρίστος Λαμπράκης», όπου βρισκόταν σε εξέλιξη η γενική δοκιμή της Φιλαρμονικής της Αγίας Πετρούπολης με Μαέστρο τον Νικολάι Αλεξέγιεφ. Ο δωρικός τρόπος και το ύφος με το οποίο οδηγούσε την ορχήστρα με έκανε να αντιληφθώ πως βρισκόμουν μπροστά στη στιγμή, η οποία θα καθόριζε τα επόμενα βήματά μου, όπως και έγινε.
Ποια στιγμή στη μέχρι τώρα καριέρα σας ξεχωρίζετε και γιατί;
Αν και νέος Μαέστρος νιώθω ευλογημένος, καθώς έχω ζήσει στιγμές συγκίνησης και ευτυχίας μέσα από την επαφή με μεγάλους μουσικούς και μαέστρους και διεύθυνση συμφωνικών και οπερατικών παραγωγών στην Ευρώπη, Ρωσία και Καναδά. Εντούτοις, η στιγμή που ξεχωρίζω είναι η πρώτη παραγωγή που διηύθυνα εκτός Ρωσίας λίγο πριν την ολοκλήρωση των σπουδών μου. Αυτή ήταν στην Ελλάδα, αναλαμβάνοντας τη Μουσική Διεύθυνση της παραγωγής «Τα παιδιά της Χορωδίας» με τη Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων – ΑΣΟΝ και τη χορωδία των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού. Το επίπεδο επαγγελματισμού στην οργάνωση, η αψεγάδιαστη και συγκλονιστική ερμηνεία της ορχήστρας, των σολίστ και χορωδίας καθώς και η εκτίμηση και Αγάπη που εισέπραξα ως εύελπις Διευθυντής Ορχήστρας με συγκινούν μέχρι σήμερα και μου δίνουν δύναμη στο να συνεχίσω να εργάζομαι προς την επίτευξη νέων καλλιτεχνικών στόχων. Για αυτές τις στιγμές ευγνωμονώ τον Μαέστρο και καθηγητή Παύλο Σεργίου, ο οποίος μου εμπιστεύθηκε τη διεύθυνση της παραγωγής.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Ακολουθώντας το ρητό του Φ. Ρούσβελτ «Με τα μάτια στα αστέρια και τα πόδια στη Γη», στόχος μου είναι να βλέπω τον εαυτό μου να διατηρεί το ίδιο πάθος και αφοσίωση για την τέχνη αυτή, σχεδιάζοντας ταπεινά και βήμα βήμα μια πορεία συνεχούς εξέλιξης και νέων συνεργασιών με σπουδαίους σολίστ και μεγάλες ορχήστρες. Μη λησμονώντας όμως τον τόπο καταγωγής μου, μέσα στα σχέδια μου είναι η διεύρυνση της Οπερατικής και Συμφωνικής καλλιτεχνικής δράσης στο νησί, μέσω συνεργασιών με χώρες της Μεσογείου με πλούσια ιστορία στο χώρο αυτό καθώς και παροχής κινήτρων στους νέους μουσικούς του τόπου μας για συνεχή εξέλιξη.
- Βυρώνας: Συνελήφθη μετά από καταδίωξη 22χρονος που οπλοφορούσε
- Στη φυλακή ο 19χρονος που σκότωσε το 5χρονο παιδί στο Μαρκόπουλο
- Τασούλας για εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Είναι στενάχωρο, πρώτη φορά δεν ισχύει η ψήφος του εκλογικού σώματος
- Πλατεία Εξαρχείων: Ξηλώνονται οι παράνομες λαμαρίνες του Μετρό μετά από δικαστική απόφαση
- Τα κοστούμια της ταινίας «Wicked» – Το νέο υλικό των παραμυθιών
- Παναθηναϊκός: Στην τελική ευθεία για Παναιτωλικό – Επέστρεψαν οι διεθνείς εκτός του Πελίστρι