Γερμανός σκηνοθέτης μπαλέτου «έριξε περιττώματα σκύλου στο πρόσωπο κριτικού» μετά από κακό σχολιασμό
Ο Marco Goecke φέρεται να ήρθε αντιμέτωπος με τη Wiebke Hüster στην Κρατική Όπερα του Ανόβερου, έξαλλος με την ετυμηγορία της για μια προηγούμενη παράσταση.
Ο διευθυντής ενός κορυφαίου γερμανικού θιάσου μπαλέτου τέθηκε σε διαθεσιμότητα από τη θέση του και ερευνάται από την αστυνομία, αφού φέρεται να λέρωσε το πρόσωπο μιας κριτικού με περιττώματα του σκύλου του στην πρεμιέρα της νέας του παράστασης, όταν εκείνη χαρακτήρισε μια από τις παραγωγές του «βαρετή» και «ασύνδετη».
Ο Μάρκο Γκέκε, επικεφαλής της ομάδας μπαλέτου της Κρατικής Όπερας του Ανόβερου, έχει επίσης αποκλειστεί από την όπερα, όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπός του το απόγευμα της Δευτέρας, αφού ήρθε αντιμέτωπος με την Wiebke Hüster, κριτικό μπαλέτου της Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), στο διάλειμμα της τελευταίας παράστασής του το βράδυ της Κυριακής.
Της επιτέθηκε φραστικά προτού βγάλει από την τσέπη του μια σακούλα με περιττώματα σκύλου και τρίψει το περιεχόμενό της στο πρόσωπό της, δήλωσαν η FAZ και η κριτικός.
Η εφημερίδα ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι ο Goecke εξέφρασε την οργή του για την κριτική του Hüster, που δημοσιεύθηκε στη FAZ το Σάββατο, για την παραγωγή του In the Dutch Mountain με το Nederlands Dans Theater στη Χάγη.
Η αφορμή και η αιτία
«Κάποιος εναλλάσσεται μεταξύ μιας κατάστασης που αισθάνεται τρελός και που πεθαίνει από την πλήξη» παρακολουθώντας την παράσταση και συνέκρινε την παρακολούθησή της με την παθητική παρακολούθηση της θάλασσας «πίσω από ένα τζάμι, αφημένος να κάθεται στη ζέστη, κοιτάζοντας μια χειμωνιάτικη παραλία, σαν να βρίσκεται σε μόνιμη κατάσταση συνταξιοδότησης».
Ο 50χρονος Goecke, ο οποίος εκπαιδεύτηκε στο βασιλικό ωδείο της Χάγης, είναι διευθυντής του θιάσου μπαλέτου του Ανόβερου από το 2019. Το κατοικίδιο σκυλί του, ο Γκούσταβ, είναι διάσημο από μόνο του και τον συνοδεύει πάντα – κάποτε δείπνησε στο Παρίσι με την πριγκίπισσα Καρολίνα του Μονακό, η οποία είναι γνωστό ότι είναι οπαδός της ράτσας.
Τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι τα περιττώματα στην τσάντα που χρησιμοποιήθηκε στην υποτιθέμενη επίθεση είχαν παραχθεί από τον Γκούσταβ λίγα λεπτά πριν.
Ο Γκέκε απείλησε να απαγορεύσει στην κριτικό κατά τη διάρκεια του διαλείμματος της Κυριακής την είσοδο στην όπερα και την κατηγόρησε ότι ευθύνεται για την ακύρωση των συνδρομών των θεατρόφιλων.
Ξαφνικά έβγαλε από την τσάντα του…
Η κριτικός Hüster αφηγήθηκε αργότερα το περιστατικό, λέγοντας ότι ο Goecke «ξαφνικά έβγαλε την τσάντα από την τσέπη του. Με την ανοιχτή πλευρά της σακούλας, έτριψε τα περιττώματα του σκύλου στο πρόσωπό μου. Όταν ένιωσα τι είχε κάνει, ούρλιαξα».
Η ταραγμένη Hüster βοηθήθηκε από ένα μέλος του γραφείου Τύπου της όπερας να καθαρίσει το πρόσωπό της σε μια κοντινή τουαλέτα. Στη συνέχεια οδήγησε σε ένα αστυνομικό τμήμα στο κεντρικό Ανόβερο, όπου κατήγγειλε το περιστατικό.
Η καλλιτεχνική διευθύντρια της όπερας, Λάουρα Μπέρμαν, ζήτησε συγγνώμη από την Χούστερ και την Κυριακή δήλωσε ότι θα ερευνήσει το περιστατικό προτού αποφασίσει ποια μέτρα θα λάβει.
«Αμέσως μετά το επεισόδιο, επιδιώξαμε να επικοινωνήσουμε με τη δημοσιογράφο και να της ζητήσουμε συγγνώμη προσωπικά αλλά και δημόσια» δήλωσε η Μπέρμαν. Περιέγραψε την όπερα ως έναν «ανοιχτό τόπο συνεργασίας και ανταλλαγής απόψεων με σεβασμό» προσθέτοντας ότι η διοίκηση «θα διερευνήσει τα σχετικά βήματα που αφορούν την εργατική νομοθεσία σε σχέση με τον διευθυντή μπαλέτου Marco Goecke, θα διαβουλευτεί από κοινού και στη συνέχεια θα ενεργήσει σε αυτό το εσωτερικό θέμα του προσωπικού».
Για την ώρα… διαθεσιμότητα
Η απόφαση να τεθεί σε διαθεσιμότητα ο Goecke ανακοινώθηκε το απόγευμα της Δευτέρας, λίγες ώρες μετά την έκδοση της ανακοίνωσης.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Δημοσιογράφων της Κάτω Σαξονίας, Φρανκ Ρίγκερ, καταδίκασε την υποτιθέμενη επίθεση ως «τίποτα λιγότερο από μια επίθεση κατά της ελευθερίας του Τύπου».
Ένα κύριο άρθρο της FAZ το χαρακτήρισε «φρικτό περιστατικό» και «απόπειρα εκφοβισμού απέναντι στην ελεύθερη, κριτική καλλιτεχνική μας εκτίμηση… Το περιστατικό δείχνει με τη φρικτή μέθοδο της σωματικής βίας αυτό που συχνά σκέφτονται και λένε στους καλλιτεχνικούς κύκλους για την κριτική και τους κριτικούς».
Ο Goecke δεν έχει ακόμη απαντήσει σε αιτήματα για σχόλια.
*Με στοιχεία από theguardian.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις