Κέρκυρα: Μια μέγα επένδυση 270 εκατ. που θα μεταμορφώσει το νησί
Οι λεπτομέρειες του έργου
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Μπακογιάννη: Η Σακελλαροπούλου θα μπορούσε να προταθεί για την Προεδρία της Δημοκρατίας
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
Ένα πλωτό νησί όπως στο Ντουμπάι συζητείται να δημιουργηθεί στην Κέρκυρα, ωστόσο το project είναι σε αρχικό στάδιο.
Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία μαρίνας ελλιμενισμού για mega yacht, ενώ η κατασκευή θα ενώνεται με την παραλία με ειδικά διαμορφωμένη γέφυρα. Ειδικότερα, πρόκειται για επένδυση ύψους άνω των 270 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μαρίνας δυναμικότητας 105 θέσεων ελλιμενισμού για mega yacht (έως και 80 μέτρα) στην νότια Κέρκυρα.
Με τον διάλογο να έχει ήδη ανοίξει διατυπώνονται πολλές σκέψεις υπέρ ή κατά της ιδέας.
Υπάρχουν φανατικοί υποστηρικτές, αλλά και φανατικοί πολέμιοι τέτοιων σχεδίων. Η τουριστική ανάπτυξη και οι επενδύσεις που θα γίνουν είναι τα βασικά επιχειρήματα των οπαδών της σκέψης να κατασκευαστεί το τεχνητό νησί. Κάτι τέτοιο προφανώς θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Από την άλλη υπάρχει το επιχείρημα ότι η Κέρκυρα και τουριστικά αναπτυγμένη είναι, και προικισμένη με άπειρο φυσικό κάλλος είναι, συνεπώς και μπορεί να μην έχει ανάγκη από τέτοιες ιδέες. Επίσης υπογραμμίζεται η άποψη ότι το Ντουμπάι δεν έχει φυσικά κάλλη να επιδείξει, τουλάχιστον όσα η Κέρκυρα, οπότε χρειάζεται τέτοιες υπερβολές.
Ο δήμαρχος νότιας Κέρκυρας, Κώστας Λέσσης μίλησε στην ΕΡΤ3 τονίζοντας ότι «πρόκειται για μία περιοχή, που δεν έχει επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά με έργα για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου. Εμείς ως δήμος, όταν το πληροφορηθήκαμε, γίναμε κοινωνοί της πρότασης, που έχει κατατεθεί στο υπουργείο ανάπτυξης για να χρηματοδοτηθεί από το ταμείο ανάκαμψης, θέσαμε και θέτουμε ορισμένες προϋποθέσεις. Πρώτη προϋπόθεση είναι ότι πρέπει να έχει λόγο η τοπική κοινωνία, οι φορείς του τόπου μας να εκφράσουν τη γνώμη τους τεκμηριωμένα. Εγώ ως δήμαρχος έχω θέσει πέντε βασικούς λόγους, που πρέπει να εξετάσουμε γι’ αυτή την επένδυση.
Πρώτα απ’ όλα, θα υπάρχει περιβαλλοντική επιβάρυνση με την κατασκευή ενός τέτοιου έργου οικονομικού αντικειμένου; Και ποια θα είναι; Δεύτερον, ο κυκλοφοριακός φόρτος, τα έργα υποδομής, που πρέπει να γίνουν για να στηρίξουν ένα τέτοιο έργο, ποιος θα τα επιβαρυνθεί;
Λένε ότι θα αναβαθμιστούν τρία λιμενικά έργα. Μέχρι σήμερα, τα τρία αυτά λιμάνια ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, εμείς πρώτη βασική αρχή της αναβάθμισης είναι ότι πρέπει αυτά τα λιμάνια να έρθουν στην ευθύνη του δήμου. Τι αντισταθμιστικά οφέλη θα έχει ο δήμος με αυτή την επένδυση.
Θα αγοραστεί χερσαία ζώνη για να μπορεί να στηρίξει τις θαλάσσιες υποδομές, που προτείνει να κατασκευάσει η εταιρία. Άρα θα πάρουν ειδικούς όρους δόμησης. Πρέπει να πολεοδομηθεί ευρύτερα η περιοχή για να έχουν αντισταθμιστικά οφέλη και οι πολίτες», αναφέρει ο Κώστας Λέσσης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις