Αποκλειστικά στο in τα ντοκιμαντέρ του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Η πτώση του «αρχιτέκτονα» του Ολοκαυτώματος
«Adio kerida: Από τη Θεσσαλονίκη στο Άουσβιτς - 80 χρόνια»
- Μαγνήτης για τους επενδυτές τα πράσινα ακίνητα – Τη ανιούσα παίρνουν οι τιμές
- «Πόλεμος με τα σκουπίδια στη Θεσσαλονίκη» – Μαζεύτηκαν διπλάσιοι τόνοι απορριμμάτων από μια τυπική μέρα
- Από το πρώτο γραπτό «Merry Christmas» του 1992 στα 20 δισ. SMS ημερησίως
- «Το μετρό καταστρέφει τη μοναδική πλατεία και μας διώχνει από τη γειτονιά» εξηγεί κάτοικος των Εξαρχείων στο in
Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος για την έναρξη του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Από τις 2 έως τις 12 Μαρτίου η συμπρωτεύουσα θα φορέσει τα γιορτινά της και θα υποδεχτεί τους λάτρεις του παγκόσμιου κινηματογράφου!
Για 11 ημέρες θα έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε βραβευμένα ντοκιμαντέρ από ολόκληρο τον κόσμο, παγκόσμιες πρεμιέρες, αλλά και πολύ ενδιαφέροντα αφιερώματα.
Ένα τέτοιο είναι το «Adio kerida: Από τη Θεσσαλονίκη στο Άουσβιτς – 80 χρόνια».
«Adio kerida»
Το «Adio kerida» (ή adios querida) είναι ένα παραδοσιακό τραγούδι αγάπης, σεφαραδίτικο, γραμμένο στα ladino. Μιλά για τον αποχωρισμό, τον έρωτα και τον θάνατο.
Στον χώρο του αστικού θρύλου της εβραϊκής κοινότητας λέγεται πως το «Αντίο αγαπημένη» τραγουδούσαν οι Εβραίοι λίγο πριν μπουν στα τρένα που θα τους οδηγούσαν στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.
Το in σας παρουσιάζει αποκλειστικά δύο από τις ταινίες που θα προβληθούν στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στα πλαίσια του αφιερώματος «Adio kerida: Από τη Θεσσαλονίκη στο Άουσβιτς – 80 χρόνια».
Ο σπεσιαλίστας, το πορτρέτο ενός σύγχρονου εγκληματία
Εγιάν Σιβάν
Γαλλία-Iσραήλ-Γερμανία-Αυστρία-Bέλγιο, 1999, 128΄
Η απίστευτη δίκη ενός ανησυχαστικά συνηθισμένου δημοσίου υπαλλήλου. Εμπνευσμένη από το βιβλίο της Χάνα Άρεντ «Ο Άιχμαν στην Ιερουσαλήμ».
Μια έκθεση για την κοινοτοπία του κακού και αντλώντας αποκλειστικά από τις 350 ώρες σπάνιου κινηματογραφικού υλικού που κατέγραψε τη δίκη του Άντολφ Άιχμαν το 1961 στην Ιερουσαλήμ, η ταινία αυτή με θέμα την υπακοή και την υπευθυνότητα είναι το πορτρέτο ενός ειδικού στην επίλυση προβλημάτων· ενός άνδρα υπεύθυνου για την εξόντωση εκατομμυρίων ανθρώπων· ενός σύγχρονου εγκληματία.
Ο οδηγός είναι κόκκινος / The Driver Is Red
Ράνταλ Κρίστοφερ
ΗΠΑ, 2017, 15΄
Μπορούσε να διακρίνει τις τρίχες στο σβέρκο του, μπορούσε σχεδόν να ακούσει την ανάσα του. Καθισμένος πίσω από τον αρχιτέκτονα του Ολοκαυτώματος Άντολφ Άιχμαν, σε ένα κατάμεστο λεωφορείο, στο Μπουένος Άιρες του 1960, ο Τζβι Αχαρόνι, ειδικός πράκτορας της Μοσάντ, ήρθε αντιμέτωπος με την ανατριχιαστική «κοινοτοπία του κακού».
Η αποστολή του υπερέβαινε κατά πολύ τον εντοπισμό και τη σύλληψη ενός φυγόδικου εγκληματία: ήταν μια μάχη ενάντια στην ατιμωρησία και τη λήθη, ένας όρκος σεβασμού προς τα αμέτρητα θύματα της πιο ειδεχθούς φρικαλεότητας που διέπραξε το ανθρώπινο είδος.
Ένα συναισθηματικά φορτισμένο animation, σε συσκευασία κατασκοπικού θρίλερ, που χαρτογραφεί μια παθιασμένη εκστρατεία απονομής δικαιοσύνης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις