Πληθωρισμός: Οι ανατιμήσεις θα συνεχιστούν, προαναγγέλλουν παγκόσμιοι κολοσσοί
Η μια μετά την άλλη οι πολυεθνικές με τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς ανακοινώσουν χωρίς περιστροφές ότι οι ανατιμήσεις έχουν και συνέχεια
H μια μετά την άλλη οι μεγαλύτερες πολυεθνικές τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης αναγγέλλουν ότι θα συνεχίσουν να επιβάλλουν ανατιμήσεις ενσωματώνοντας την αύξηση του κόστους τους προκειμένου να διασώσουν την κερδοφορία τους.
H Nestle, ο μεγαλύτερος όμιλος τροφίμων στον κόσμο ανήγγειλε διά του διευθύνοντος συμβούλου της Μαρκ Σνάιντερ ότι οι τιμές στα βασικά της προϊόντα θα αυξηθεί περαιτέρω φέτος.
Όπως είπε χθες Πέμπτη, μιλώντας με δημοσιογράφους, σύμφωνα με το CNN, «είμαστε ακόμα σε μια κατάσταση όπου επιδιορθώνουμε το μεικτό περιθώριο κέρδους μας και, όπως οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, έχουμε πληγεί από τον πληθωρισμό και τώρα προσπαθούμε να επιδιορθώσουμε τη ζημιά που έχει προκληθεί».
Οι αυξήσεις τιμών θα είναι «πολύ στοχευμένες» και θα εφαρμοστούν μόνο όπου «ο πληθωρισμός του κόστους εισροών το δικαιολογεί», πρόσθεσε ο Σνάιντερ, αν και αρνήθηκε να πει ποιες από τις 2.000 μάρκες της εταιρείας, που καλύπτουν κατεψυγμένα τρόφιμα, ζαχαροπλαστεία και βρεφικά γάλατα, θα επηρεαστούν.
Η Unilever, η Coca-Cola, η ζυθοποιία Heineken, η Colgate -Palmolive και η Procter & Gamble (PG), έχουν ήδη αναγγείλει περαιτέρω αυξήσεις τιμών προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα κόστη.
Το κόστος των πρώτων υλών όπως η ενέργεια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα δημητριακά παραμένουν υψηλά, παρόλο που έχουν υποχωρήσει από τα προηγούμενα υψηλά τους.
«Πιθανότατα έχουμε ξεπεράσει το μέγιστο του πληθωρισμού, αλλά δεν έχουμε φτάσει ακόμη στις ανώτατες τιμές», διεμήνυσε πρόσφατα ο οικονομικός διευθυντής της Unilever, Graeme Pitkethly.
Τα τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένου του παγωτού, θα έχουν σημαντικές αυξήσεις τιμών το 2023, είπε χωρίς περιστροφές και ο διευθύνων σύμβουλος του πολυεθνικού κολοσσού, Άλαν Τζόουπ.
Η Unilever η οποία παρασκευάζει τη μαγιονέζα Hellman’s, τους κύβους Knorr και τα παγωτά Ben & Jerry’s, αύξησε τις τιμές κατά 13,3% το τελευταίο τρίμηνο του 2022, το όγδοο διαδοχικό τρίμηνο ανατιμήσεων.
Δύσκολη εξίσωση
Οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών έχουν να λύσουν μια δύσκολη εξίσωση: να διασώσουν τα περιθώρια κέρδους τους που πιέζονται από το διαρκώς αυξανόμενο κόστος και παράλληλα να μην χάσουν τους καταναλωτές λόγω μεγάλων ανατιμήσεων.
Η κατασκευάστρια του Nescafé, των Nespresso και της KitKat, κατέγραψε μείωση 2,6% στην πραγματική εσωτερική της ανάπτυξη, μετά την κατακόρυφη αύξηση των τιμών των προϊόντων της κατά 10,1% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022.
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη – ένα μέτρο του όγκου πωλήσεων και των επιλογών προϊόντων των καταναλωτών – μειώθηκε κατά 2,6%, σύμφωνα με την ανάλυση των αποτελεσμάτων του ομίλου από την επενδυτική τράπεζα Jefferies.
Στα προϊόντα που καταγράφουν μείωση των πωλήσεων περιλαμβάνονται ο καφές arabica και τα γαλακτοκομικά.
Στο ίδιο μήκος κύματος, η Unilever ανακοίνωσε ότι οι αυξήσεις τιμών προκάλεσαν μείωση του όγκου των πωλήσεών της κατά 2,1% το 2022.
Η Heineken, δήλωσε ότι αναμένει μείωση πωλήσεων στην Ευρώπη το 2023 λόγω των «απότομων» αυξήσεων των τιμών που συνδέονται με το ενεργειακό κόστος.
Την ίδια στιγμή, με τους καταναλωτές να προσπαθούν να περιορίσουν όσο μπορούν τα έξοδά τους, κερδισμένοι μπορούν να βγουν οι μεγάλοι λιανοπωλητές με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Σύμφωνα με το CNN, η Walmart στις ΗΠΑ, έχει καταγράψει ισχυρή ανάπτυξη στις πωλήσεις ιδιωτικών ετικετών της και αυτή η τάση επεκτείνεται και στους λιανοπωλητές στην Ευρώπη.
Ο CEO της Unilever, ανέφερε ότι η Unilever είχε «πρόσφατα δει κέρδη μεριδίων από τα private label στην Ευρώπη στις περισσότερες κατηγορίες».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις