Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τα πιο σκανδαλώδη μυστικά του παλιού Χόλιγουντ – «Βαρετός ο Τσάπλιν, γυμνίστρια η Γκάρμπο»

Τα πιο σκανδαλώδη μυστικά του παλιού Χόλιγουντ – «Βαρετός ο Τσάπλιν, γυμνίστρια η Γκάρμπο»

Νομίζατε ότι το «Χόλιγουντ» της εποχής του Netflix ήταν ζουμερό; Περιμένετε μόνο να ακούσετε τι είχε να πει ο σταρ της χρυσής εποχής Ντέιβιντ Νίβεν για τον Έρολ Φλιν, την Κάρολ Λόμπαρντ και πολλούς άλλους στα απομνημονεύματά του, Bring on the Empty Horses, τα οποία κυκλοφόρησαν το 1975. Η χαρά του κουτσομπόλη.

Σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Νίβεν, ευγενικό πρωταγωνιστή ταινιών όπως τα «Ανεμοδαρμένα ύψη», «Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες» και «Bonjour Tristesse», δεν λειτουργούσαν όλοι οι οίκοι ανοχής (πλήρους εξυπηρέτησης) σε βενζινάδικα, κατά τη χρυσή εποχή του κινηματογράφου, όπως παρουσιάζεται στη σειρά του 2020, του Ράιαν Μέρφι στο Netflix, «Hollywood».

Ένας οίκος ανοχής στεγαζόταν σε ένα αρχοντικό αποικιακού στυλ ακριβώς κάτω από το παράθυρό του στους λόφους του Βόρειου Χόλιγουντ, διοικούμενος από μια «βαρόνη» και γεμάτος μαστίγια, πονηρά κοστούμια και δύο όμορφες αποτυχημένες ηθοποιούς βαθιά ερωτευμένες.

Όλα στη φόρα (αλλά με στοιχεία)

Αυτή η ιστορία και πολλές άλλες καταγράφονται στα απομνημονεύματα του Ντέιβιντ Νίβεν, που κυκλοφόρησαν το 1975, με τίτλο Bring on the Empty Horses, τα οποία θεωρούνται εδώ και καιρό από τους γνωρίζοντες -συμπεριλαμβανομένου (παραδόξως) του συντηρητικού σχολιαστή William F. Buckley Jr.- ένα από τα καλύτερα βιβλία που γράφτηκαν ποτέ για το Χόλιγουντ στην ακμή των παραγωγών στα στούντιο.

Τα απομνημονεύματα αποτελούν συνέχεια της εξίσου απολαυστικής αυτοβιογραφίας του 1971, με τίτλο The Moon’s a Balloon. Στα «άλογα», ο βρετανικής καταγωγής Νίβεν αποκαλύπτει μια γενναιόδωρη αλλά με καθαρή ματιά άποψη για το Χόλιγουντ από τη δεκαετία του 1930 έως τις αρχές της δεκαετίας του ’60.

«Δεν ήταν ένα φυτώριο για διανοούμενους, ήταν ένα φυτώριο ψευδών αξιών, φιλοξενούσε ένα μη ελκυστικό ποσοστό μικροαπατεώνων και μεγαλοαπατεώνων και οι πιθανότητες να πετύχεις εκεί ήταν ελάχιστες» γράφει. «Αλλά ήταν συναρπαστικό, και αν ήσουν τυχερός, ήταν διασκεδαστικό».

Διασκέδαση ναι, αλλά και φρίκη

Μέσα από μια σειρά θεματικών βινιετών, ο Νίβεν «χύνει το τσάι» για τα πάθη και τις προσποιήσεις αστέρων όπως ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ (πραγματικά μαλθακός), η Μαίρη Άστορ (στα καλύτερά της στο κρεβάτι), ο Φρεντ Αστέρ (απαίσιος χορευτής εκτός πλατό), η Γκρέτα Γκάρμπο (μεγάλη οπαδός των γυμνιστών) και ο Τσάρλι Τσάπλιν (πομπώδης και βαρετός).

Το κάνει αυτό με τέτοια χάρη και έξοχο στυλ, ώστε σχεδόν δεν αντιλαμβάνεται κανείς ότι αποκαλύπτονται μυστικά -αλλά αποκαλύπτονται τελικά, προς τέρψη κάθε κουτσομπόλη θαυμαστή του Χόλιγουντ. Ακολουθούν έξι από τις πιο ζουμερές πληροφορίες μέσα από την πένα του Ντέιβιντ Νίβεν.

Ο Έρολ Φλιν / Photo: Wikimedia Commons

Ο Έρολ Φλιν ήταν μεγάλος θαυμαστής του λυκείου του Χόλιγουντ

Για τον Νίβεν, ίσως κανένας αστέρας του Χόλιγουντ δεν ήταν τόσο τραγικός και προβληματικός όσο ο πρώην συγκάτοικός του (και συχνά συμπρωταγωνιστής του) Έρολ Φλιν. «Το σπουδαίο με τον Έρολ ήταν ότι πάντα ήξερες ακριβώς πού βρισκόσουν μαζί του, γιατί πάντα σε απογοήτευε» γράφει.

Σε μια ιδιαίτερα ανησυχητική περίπτωση, ο Νίβεν ισχυρίζεται ότι ο Φλιν (ο οποίος δικάστηκε και αθωώθηκε για βιασμό ανηλίκου από δύο γυναίκες στις αρχές της δεκαετίας του 1940) τον κάλεσε να πάει να δει «τα πιο όμορφα κορίτσια στο Λος Άντζελες».

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, ο Φλιν τον οδήγησε στη Sunset Boulevard, παρκάροντας ακριβώς απέναντι από το λύκειο του Χόλιγουντ την ώρα που το σχολείο τελείωνε. «Ανήλικες» είπε στον Νίβεν. «Μικρά ορτύκια. Τι σπατάλη!» συνέχισε.

Όταν ένας αστυνομικός πλησίασε το αυτοκίνητο για να ρωτήσει τι ακριβώς έκαναν, ο Φλιν ανταπάντησε: «Απλώς θαυμάζουμε το τοπίο». Ο αστυνομικός, που δεν εντυπωσιάστηκε από την απάντηση, του είπε να φύγει.

Η Σίρλεϊ Μακ Λέιν / Photo: Wikimedia Commons

Η Σίρλεϊ Μακ Λέιν «ζέστανε» τον Ψυχρό Πόλεμο

Σύμφωνα με τον Νίβεν, όταν ο πρωθυπουργός της ΕΣΣΔ, Νικήτα Χρουστσόφ, και η οικογένειά του επισκέφθηκαν το Χόλιγουντ τον Σεπτέμβριο του 1959, παρακολούθησαν τα γυρίσματα μιας χορευτικής σκηνής για το επερχόμενο μιούζικαλ Can-Can της Σίρλεϊ ΜακΛέιν – το οποίο προφανώς δεν άφησε τον σοβιετικό ηγέτη καθόλου εντυπωσιασμένο.

Ο Χρουστσόφ και οι κολλητοί του κοιτούσαν με «απροκάλυπτο τρόμο» γράφει ο Νίβεν, καθώς η Μακ Λέιν και οι ελάχιστα ντυμένες χορεύτριες σύντροφοί της «κλώτσαγαν τα πόδια τους, στροβίλιζαν τα μεσοφόρια τους, κούναγαν τα γόνατά τους και κατέληγαν με τις φούστες τους πάνω από τα κεφάλια τους και τα οπίσθιά τους να δείχνουν κατευθείαν στον επίτιμο καλεσμένο και την οικογένειά του».

Ο Χρουστσόφ κατέληξε να δώσει μια μονολεκτική σύνοψη της παράστασης στους δημοσιογράφους, που στη συνέχεια ζήτησαν το σχόλιό του: «Αηδιαστικό!».

Η Κάρολ Λόμπαρντ / Photo: Public Domain

Η Κάρολ Λόμπαρντ ήρθε για τη Νόρμα Σίρερ

Η κωμικός Κάρολ Λόμπαρντ, η οποία ήταν γνωστή για την ιδιαίτερη ειλικρίνειά της, προφανώς εξοργίστηκε όταν η βασίλισσα της εταιρίας παραγωγής Metro-Goldwyn-Mayer, της δεκαετίας του 1930, Νόρμα Σίρερ, εμφανίστηκε στο δικό της πάρτι με θέμα «αμιγώς λευκό», στο Beverly Wilshire Hotel, με ένα κατακόκκινο φόρεμα.

Ολόκληρη η αίθουσα χορού έμεινε άναυδη όταν η Λόμπαρντ τόλμησε να έρθει έτσι στη Σίρερ, η οποία ήταν παντρεμένη με τον πανίσχυρο παραγωγό-αγόρι θαύμα, τον Ίρβιν Θάλμπεργκ.

Σύμφωνα με τον Νίβεν, με φωνή της ήταν τόσο δυνατή ώστε να την ακούσει όλο το Χόλιγουντ, όταν η Λόμπαρντ ούρλιαξε: «Ποια στο διάολο νομίζει ότι είναι η Νόρμα; Η μαντάμ του σπιτιού;».

Ο Τάιρον Πάουερ / Photo: Flickr

Ο Τάιρον Πάουερ ήταν ο αυθεντικός κακός Άγιος Βασίλης

Το ιρλανδικής καταγωγής είδωλο, Τάιρον Πάουερ, μπορεί να ήταν ευλογημένος με «αστραφτερή ομορφιά, χαριτωμένη προσωπικότητα και αβίαστο γέλιο» γράφει ο Νίβεν, αλλά η αυτοπεποίθησή του καταρρακώθηκε παίζοντας τον Άγιο Βασίλη σε ένα χριστουγεννιάτικο πάρτι για μια σειρά με παιδιά του Χόλιγουντ (συμπεριλαμβανομένης της νεαρής τότε, Κάντις Μπέργκεν).

Τρομοκρατημένος από το να παίζει με παιδιά, ο Πάουερ «στηρίχτηκε πολύ σε ένα μπουκάλι ουίσκι και ήταν μεθυσμένος όταν εμφανίστηκε ντυμένος ως Άγιος Βασίλης».

Ο Νίβεν άνοιξε κατά λάθος το ποτιστικό στο γκαζόν του, βρέχοντας τον μεθυσμένο σταρ, ο οποίος είχε φτάσει στο σπίτι του τρεκλίζοντας. Το ερμηνευτικό ένστικτο του Πάουερ έσωσε κάπως το πάρτι, καθώς άφησε τα παιδιά του Γκάρι Κούπερ και της Ρόζαλιντ Ράσελ να καθίσουν στα γόνατά του.

Αλλά ο Νίβεν ισχυρίστηκε ότι καθώς ο «Άγιος Βασίλης έφευγε παραπατώντας κάποια παιδιά έκλαιγαν και ένα παραπονέθηκε για την αναπνοή του».

Ο Τζόζεφ Κότεν / Photo: Flickr

Ο Τζόζεφ Κότεν κλώτσησε το «τεριέ» της κουτσομπόλας Χέντα Χόπερ

Ο τρόμος που ενέπνεε η αρθρογράφος κουτσομπολιού του Χόλιγουντ, Χέντα Χόπερ, στην ελίτ της κινηματογραφικής σκηνής ήταν ξεκάθαρος. Ο Νίβεν ισχυρίζεται ότι η Χόπερ, με τον «ζωηρό, στακάτο τρόπο που απαιτούσε απαντήσεις», λάτρευε να καλεί αστέρες στο σπίτι της στο Μπέβερλι Χιλς (το οποίο αποκαλούσε «το σπίτι που έχτισε ο φόβος»»).

Εκεί, οι τρομοκρατημένοι ηθοποιοί ποτίζονταν με αλκοόλ, αποκαλύπτοντας μυστικά -συχνά των φίλων τους- ενώ η Χόπερ «πονηρά ρουφούσε τονωτικό νερό».

Όμως δεν δέχτηκαν όλοι οι σταρ του κινηματογράφου την κακοποίηση της Χόπερ. Στη δεκαετία του 1940, η Χόπερ υπαινίχθηκε στη στήλη της ότι ο πρωταγωνιστής του Πολίτη Κέιν, Τζόζεφ Κότεν, τον οποίο ο Νίβεν αποκαλεί «την επιτομή του τζέντλεμαν του Νότου», είχε συλληφθεί από αστυνομικούς του Μαλιμπού στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου του με την έφηβη σταρ Ντίνα Ντέρμπιν.

Ο «πολύ παντρεμένος» Κότεν ορκίστηκε ότι αν η Χόπερ τον συκοφαντούσε ξανά, θα την «κλωτσούσε στον κώλο».

«Σίγουρα, η Χέντα ανέλαβε ξανά δράση λίγες μέρες αργότερα, και την επόμενη φορά που ο Κότεν είδε τον πισινό της Χέντα να μπαίνει σε ένα κομψό πάρτι του Χόλιγουντ, κέντραρε τον στόχο του και της την έριξε (την κλωτσιά)» σύμφωνα με τον Νίβεν.

Η Βίβιαν Λι / Photo: Flickr

Το μυστήριο της «Μίσσι»

Από τη δημοσίευση των απομνημονευμάτων του Ντέιβιντ Νίβεν «Bring on the Empty Horses», οι βιογράφοι του Χόλιγουντ προσπαθούν να διαλευκάνουν την πραγματική ταυτότητα του «εθισμένου στα ναρκωτικά, κακοποιημένου από τη βιομηχανία σεξ-συμβόλου», για το οποίο ο Νίβεν αναφέρεται σε ένα κεφάλαιο με τίτλο, «Το μικρό μας κορίτσι».

Αναφερόμενη μόνο ως «Μίσσι», αυτή η σταρ διέθετε το «πιο όμορφο σώμα στο Χόλιγουντ» και αναφερόταν ως «το σετ στύσης κάθε αγοριού».

Σύμφωνα με τον Νίβεν, καθώς η εμφάνισή της ξεθώριαζε και η καριέρα της έπεφτε στο κενό, η Μίσσι εθίστηκε στα χάπια που της προμήθευε γιατρός με το παρατσούκλι «Needle Ned». Στο κεφάλαιο για τη Μίσσι, ο Νίβεν θυμάται ότι τη φρόντιζε μόνος του για τρεις ημέρες όταν βρισκόταν εν μέσω μιας σοβαρής κρίσης ψυχικής υγείας.

Περιγράφει μια κολασμένη εμπειρία, με μια γυμνή, μανιακή Μίσσι να τον χλευάζει, να ζητάει τη διαβεβαίωσή του για την ομορφιά της, να αρνείται να φάει οτιδήποτε άλλο εκτός από τυρί cottage και να μην κοιμάται ποτέ.

Ποια ήταν λοιπόν η «Μίσσι»; Κάποιοι υποδεικνύουν τη φίλη του Νίβεν, τη Λάνα Τέρνερ. Η φυσική περιγραφή της είναι ακριβής, όπως και η βιογραφία της. Άλλοι όμως πιστεύουν ότι το κεφάλαιο βασίζεται σε μια εμπειρία που είχε ο Νίβεν με την προβληματική Βίβιαν Λι.

Σύμφωνα με τον ηθοποιό Στιούαρτ Γκρέιντζερ, αυτός και ο Νίβεν πέρασαν ένα βασανιστικό διάστημα φροντίζοντας τη Βίβιαν Λι -η οποία είχε διπολική διαταραχή και προβλήματα κατάχρησης ουσιών- μέχρι ο σύζυγός της, Λόρενς Ολίβιε, να μπορέσει να την κλείσει σε νοσοκομείο.

Όποια κι αν ήταν, ο Νίβεν φαίνεται να στοιχειώνεται από τη Μίσσι -και ίσως από τη δική του συνενοχή στο σεξιστικό και καταχρηστικό σύστημα του Χόλιγουντ.

Δείτε το τρέιλερ του «Χόλιγουντ» του Netflix

*Με στοιχεία από vanityfair.com

Must in

Ο «δανεικός» Λεβαδειακός και ο παίκτης που χάνει δύο ματς με… τρεις κίτρινες κάρτες!

Η αδερφική, «οικογενειακή» σχέση που έχει ο Λεβαδειακός με τον Παναθηναϊκό, περιλαμβάνει δανεισμούς, ανταλλαγές προπονητών, μεταγραφές, αλλά και μια τρελή τιμωρία του Ζίνι! Τα γεγονότα είναι εντυπωσιακά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο