Την παραίτησή της υπέβαλε η υφυπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Isabel Pardo de Vera και ο επικεφαλής της ισπανικής σιδηροδρομικής εταιρείας Renfe, Isaías Táboas μετά την παραγγελία νέων τρένων, τα οποία εν τέλει δεν χωρούν στα τούνελ.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τρένα αξίας 260 εκατ. ευρώ τα οποία δεν μπορούν να περάσουν από τα τούνελ των περιοχών της Αστούριας και Καντάμπρια, όπου προορίζονταν να λειτουργούν.

Σύμφωνα με το BBC, η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε πως το λάθος έγινε γρήγορα αντιληπτό και δεν προκλήθηκε οικονομική ζημία, ωστόσο η πόλη της Καντάμπρια απαίτησε αποζημίωση.

Η σιδηροδρομική εταιρεία Renfe παρήγγειλε τα τρένα το 2020, αλλά το επόμενο έτος η κατασκευαστική εταιρεία συνειδητοποίησε πως οι διαστάσεις που της είχαν δοθεί για τα τρένα ήταν ανακριβείς και σταμάτησε την κατασκευή.

Το σφάλμα αυτό πήγε το έργο δύο χρόνια πίσω καθώς τα τρένα θα παραδοθούν το 2026, αντί για του χρόνου όπως είχε προγραμματιστεί αρχικά.

Η Renfe και ο φορέας εκμετάλλευσης υποδομών Adif ξεκίνησαν κοινή έρευνα για να διαπιστώσουν πώς συνέβη το σφάλμα. Νωρίτερα αυτό το μήνα, το υπουργείο Μεταφορών της Ισπανίας απέλυσε έναν διευθυντή της Renfe και τον επικεφαλής της τεχνολογίας των γραμμών της Adif λόγω της γκάφας.