Αποκαλυπτήρια για το εσωτερικό της νέας Mercedes E-Class
Η νέα E-Class θα υιοθετήσει μια νέα εξελιγμένη σε όψη όσο και λειτουργίες εκδοχή του MBUΧ, προσφέροντας ακόμα περισσότερα τόσους στους τομείς ενημέρωσης όσο και ψυχαγωγίας
H γερμανική φίρμα κηρύσσει και επισήμως την έναρξη των διαδικασιών που θα οδηγήσουν στην πρεμιέρα της νέας E-Class η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί λίαν συντόμως, ξεκινώντας από τα αποκαλυπτήρια του εσωτερικού της.
Αναμενόμενα, η νέα W214 όπως είναι η εσωτερική κωδική ονομασία της νέας E-Class, αντλεί τις επιρροές της σε ό,τι αφορά το εσωτερικό από το ηλεκτρικό alter ego της, EQE, υιοθετώντας μια ανάλογη διαμόρφωση οθονών η οποία αποκτά περισσότερες ομοιότητες με τις εκδόσεις της EQE χωρίς Hyperscreen.
Βέβαια, σύμφωνα με τις συνήθειες της γερμανικής φίρμας, οι σχεδιαστικές προδιαγραφές της E-Class δεν μιμούνται επακριβώς την EQE όπως προδίδει μια απλή παρατήρηση στο σχήμα των αεραγωγών που υιοθετούν ένα πιο μινιμαλιστικό και γεωμετρικό design, εγκαταλείποντας το στυλ τουρμπίνας της EQE.
Μια επίσης σημαντική διαφορά που επηρεάζει το design όσο και τη λειτουργικότητα, είναι η τοποθέτηση των χειριστηρίων αφής που λειτουργούν ως συντομεύσεις για κάποιες βασικές ρυθμίσεις, κάτω ακριβώς από την κεντρική οθόνη αντί της κεντρικής κονσόλας.
Στην κορυφή του ταμπλό παίρνει θέση μια κάμερα στραμμένη προς το εσωτερικό του θαλάμου και η οποία θα αποτελέσει μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού μαζί με την Hyperscreen που επεκτείνει την κεντρική οθόνη και μπροστά από τον συνοδηγό. Όσο για την χρησιμότητα της κάμερας στο ταμπλό, φυσικά και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί (και) για selfie, ωστόσο ο κύριος ρόλος της είναι αν υποστηρίξει videocalls και τηλεδιασκέψεις μέσω Ζοοm ή Webex.
Σε ό,τι αφορά την τρίτη οθόνη που βρίσκεται μπροστά από τον συνοδηγό και προορίζεται για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία του, διασφαλίζει επίσης ότι δεν θα «κλέψει» την προσοχή του οδηγού εν κινήσει χάρη, στην παρουσία εξοπλισμού που ανιχνεύει τις κινήσεις του ματιού του τελευταίου αλλά και σε μια τεχνολογία που η γερμανική φίρμα αποκαλεί «dual light control» και η οποία έγκειται, στη δυνατότητα της τροποποίησης της φωτεινότητας της επίμαχης οθόνης προκειμένου να μην είναι ορατή από τον οδηγό. Ταυτόχρονα ο συνοδηγός μπορεί να συνεχίσει απρόσκοπτα την θέαση του video που έχει επιλέξει.
Εκτός από τις νέες εφαρμογές και την υλικοτεχνική υποδομή που θα επιτρέψουν την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν τα Zoom και Webex, η νέα E-Class μέσω του MBUX αποκτά πρόσβαση και στο TikTok αλλά και το γνωστό παιχνίδι Angry Birds. Αν τα παραπάνω δεν είναι αρκετά, η προαιρετική πλατφόρμα ZYNC υπόσχεται πλήρη πρόσβαση σε μια σειρά υπηρεσιών streaming για παιχνίδια, video καθώς και επιπλέον περιεχομένου, ειδησεογραφικού είδους και άλλων υπηρεσιών on-demand τα οποία εμφανίζονται, ανάλογα την ρύθμιση, στην οθόνη οδηγού και συνοδηγού. Για λόγους σημειολογίας οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη διάταξη ονομάζεται Superscreen αντί Hyperscreen μια επιλογή που προφανώς θέλει να σηματοδοτήσει τις σημαντικές αλλαγές και την τεχνολογική εξέλιξη.
Στους νεολογισμούς συγκαταλέγεται και μια νέα εκδοχή του συστήματος ατμοσφαιρικού φωτισμού που ονομάζεται Active Ambient Lighting και συνεργάζεται με το ηχοσύστημα, αναπροσαρμόζοντας τους φωτισμούς του εσωτερικού με βάση τον ρυθμό και το ύφος της μουσικής. Αυτή «μεταδίδεται» από ηχοσύστημα Burmester το οποίο αποτελείται από 17 ηχεία και τέσσερις ηλεκτροακουστικούς μορφοτροπείς τοποθετημένους κάτω από τα μπροστινά καθίσματα και αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού, με την υπόσχεση μιας τρισδιάστατης ακουστικής εμπειρίας.
Μια βασική διαφορά σε σχέση με το ψηφιακό παρελθόν και παρόν του MBUX είναι ότι τα όλα παραπάνω υποστηρίζονται από ένα ισχυρό επεξεργαστή αντί πολυάριθμών, κάτι που αναμένεται να έχει σημαντικά οφέλη ως προς την ταχύτητα επεξεργασίας των δεδομένων αλλά και την απόκριση των οθονών. Αναλόγως την αγορά, η νέα E-Class θα προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης με δίκτυο 5G, κάτι που αναμένεται να απογειώσει τις ταχύτητες.
Να σημειωθεί επίσης ότι ο ψηφιακός βοηθός και το σύστημα φωνητικών εντολών που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη, υπόσχονται εξίσου σημαντικές βελτιώσεις σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα εκμάθησης των συνηθειών του οδηγού αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλίας, αναλόγως με τους εξωτερικούς παράγοντες. Για παράδειγμα, το σύστημα μπορεί να επιλέξει την αύξηση της έντασης της λειτουργίας του κλιματιστικού αν οι εξωτερικές καιρικές συνθήκες είναι έντονες. Σε ό,τι αφορά ειδικά τη λειτουργία φωνητικών εντολών δεν απαιτείται πλέον η εντολή «Hey Mercedes». Παράλληλα οι αεραγωγοί, η κλίση τους και η έντασή τους είναι πλέον ηλεκτρονικά ελεγχόμενα και ρυθμιζόμενα.
Πλην όλων των παραπάνω, ίσως αυτό που επίσης θα άξιζε να σημειωθεί είναι ότι η συγκεκριμένη εκδοχή του ψηφιακού cockpit αποτελεί όπως σημείωσε ο επικεφαλής της Mercedes-Benz, Ola Kallenius «προπομπό του MB.OS» το οποίο θα αποτελέσει το επόμενο βήμα στα συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης δια χειρός Mercedes-Benz και με την συμβολή τεχνολογικών κολοσσών όπως η Google και η Nvidia.
- Κύπρος: Γεωτρήσεις ξεκινά η ExxonMobil στα οικόπεδα 5 και 10 τον Ιανουάριο
- Αϊτή: Κάλεσε τον γάλλο πρεσβευτή για τις «απαράδεκτες» δηλώσεις Μακρόν περί «ηλίθιων ηγετών»
- ΗΠΑ: «Σκανδαλώδη» κατά τον Μπάιντεν τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ για Νετανιάχου και Γκάλαντ
- ΗΠΑ: Την Παμ Μπόντι ονομάζει υπουργό Δικαιοσύνης ο Τραμπ – Πρώην εισαγγελέας και πιστή συνήγορός του
- Συρία: Στους 82 ανήλθαν οι νεκροί από τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς στην Παλμύρα
- Οι ΗΠΑ πιστεύουν ότι η Ρωσία παρουσίασε νέο πύραυλο με την επίθεση στην Ουκρανία