Έλενα Μπόναμ Κάρτερ: «Έχω τόσα πολλά θέματα, αλλά όσο μεγαλώνεις λες “σκασίλα μου”»
Η Βρετανή ηθοποιός μιλάει στην Guardian για τον τελευταίο της ρόλο ως Νουέλ Γκόρντον του Crossroads, για το πώς είδε τον Γούντι Άλεν να απολύει ανθρώπους και για το κλειδί της κατανόησης της πριγκίπισσας Μάργκαρετ.
Η Έλενα Μπόναμ Κάρτερ πιστεύει ότι, στα 56 της χρόνια, της προσφέρονται μερικοί από τους πιο σημαντικούς ρόλους της μακράς, ιστορικής καριέρας της. Η Βρετανίδα ηθοποιός μιλάει στην Guardian για το «The Crown» του Netflix, στο οποίο υποδύθηκε την πριγκίπισσα Μαργαρίτα στον τρίτο και τέταρτο κύκλο, και για το επερχόμενο «Nolly» στην πλατφόρμα ITVX.
Αυτό το δράμα τριών επεισοδίων είναι δημιούργημα του Ράσελ Τ Ντέιβις (έχει γράψει τη σειρά It’s a Sin) και η Μπόναμ Κάρτερ αναλαμβάνει τον ρόλο της Νοέλ Γκόρντον (γνωστή και ως Nolly), την οποία έπαιξε η βετεράνος Μεγκ Μόρτιμερ, της βρετανικής σαπουνόπερας Crossroads, μέχρι που απολύθηκε με συνοπτικές διαδικασίες το 1981 μετά από 17 χρόνια παρουσίας στη σειρά.
Η Μπόναμ Κάρτερ ζει στο Λονδίνο με τον σύντροφό της, τον ιστορικό τέχνης Ράι Νταγκ Χόλμποε, και τα δύο της παιδιά, τα οποία έχει από την μακροχρόνια σχέση της με τον σκηνοθέτη Τιμ Μπάρτον.
Δείτε το τρέιλερ του «Nolly»
Ακολουθεί η συνέντευξη όπως δημοσιεύθηκε στην Guardian.
-Θα μας πείτε ότι ήσασταν φανατική θαυμάστρια του Crossroads και θαυμάστρια της Νόελ Γκόρντον;
Ωχ όχι! Αν με ρωτούσατε πριν από 18 μήνες, δεν ήξερα τίποτα! Χαχα.
-Γιατί θέλατε να κάνετε τη σειρά, τότε;
Συνδέθηκα αμέσως μόλις άρχισα να διαβάζω την πρώτη σελίδα: Ξέρω τι είναι η καλή γραφή. Ήταν ένα ντινγκ! Ο Ράσελ είναι τόσο αριστοτεχνικός συγγραφέας και η πρώτη πράξη είναι τόσο ξεκαρδιστική.
Η σειρά ξεκινά με τον Γκόρντον στο πλατό του Crossroads να λέει σε όλους, συμπεριλαμβανομένου του σκηνοθέτη, τι να κάνουν…
Ναι, έχει ένα ελαφρύ κόμπλεξ μεσσία: Υπάρχει τόση σιγουριά και καμία συγγνώμη. Όπως είπε και ο Ράσελ: «Θέλουμε να πιστεύουμε ότι πρόκειται για ένα τέρας». Και σκέφτηκα: «Θεέ μου, αυτή η γυναίκα είναι καταπληκτική και τόσο ελαττωματική, από την αρχή». Και γιατί να ζητήσει συγγνώμη; Έκανε αυτή τη δουλειά για σχεδόν 20 χρόνια και ήξερε τι έκανε με αυτή την εκπομπή. Την επινόησε ουσιαστικά.
-Σας έχουν απολύσει ποτέ από μια δουλειά δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα;
Όχι, αλλά έχω δει ανθρώπους να απολύονται. Δούλεψα με τον Γούντι Άλεν στην ταινία «Ακαταμάχητη Αφροδίτη» του 1995 και απέλυσε μερικούς ανθρώπους όταν ήμουν στη δουλειά. Τον ρώτησα: «Πώς απολύεις κάποιον;». Και μου είπε: «Λοιπόν, δεν τους το λέω». Έβαζε την Ζουλιέτ, το άτομο που έκανε το κάστινγκ, να τους απολύσει. Ήταν αρκετά γνωστός ο Άλεν για το ότι απέλυε πολύ καλούς ηθοποιούς. Θυμάστε την ταινία «September» του 1987; Ξαναέκανε όλη την ταινία και τους ξαναέβαλε όλους να παίξουν. Η Μία Φάρου και η Ντάιαν Γουίστ ήταν οι μόνες ηθοποιοί που εμφανίστηκαν και στις δύο εκδοχές της ταινίας.
-Η Γκόρντον απολύθηκε επειδή ήταν πολύ ισχυρογνώμων ή απλά πολύ μεγάλη. Τι ισχύει σήμερα;
Νομίζω ότι οι άνθρωποι απολύονται πάντα επειδή είναι πολύ μεγάλοι τώρα. Δεν ξέρω τις προσωπικές συνθήκες της κάθε περίπτωσης αλλά οι γυναίκες πάντα θα τιμωρούμαστε επειδή δεν φαινόμαστε το ίδιο όπως όταν ήμασταν νέες, ενώ οι άντρες απλά αφήνουν μούσια, έτσι δεν είναι;
Αλλά, από την άλλη, δεν είναι υπέροχο που οι ερμηνείες για τις οποίες όλοι μιλούν αυτή τη στιγμή είναι η Σάρα Λανκασίρε στο Happy Valley και η Τζένιφερ Κούλιτζ στο The White Lotus;
-Η καριέρα σας δεν είχε πολλές πτώσεις, έτσι δεν είναι;
Θα έπρεπε να μιλήσεις στον εσωτερικό μου κριτικό. Ο Άντονι Χόπκινς τις προάλλες είπε: «Απλά εκπλήσσομαι που κάποιος με ξαναπροσλαμβάνει». Και του λέω: «Ακόμα κι εσύ; Είσαι ηλίθιος;». Όλοι, είμαστε τόσο ηλίθια ευάλωτοι, έχουμε μηδενική αυτονομία πάνω στην καριέρα μας, εκτός κι αν αρχίσεις να παράγεις και να είσαι λογικός ή να είσαι πανέξυπνος. Που κανείς από τους υπόλοιπους δεν είναι. Εκτός από την Έμεραλντ Φένελ, που είναι καταπληκτική.
-Έχετε σκεφτεί να γράψετε ή να κάνετε παραγωγή;
Μπορώ να γράψω μια καρτ-ποστάλ, δεν θα μπορούσα ποτέ να γράψω ένα σενάριο. Και η έλλειψη συγκέντρωσης σίγουρα θα εμπόδιζε τις προσπάθειές μου στην παραγωγή, η οποία διαρκεί περίπου επτά χρόνια για κάθε έργο.
-Ως κάποιος που πέρασε χρόνο μέσα στο κοστούμι της πριγκίπισσας Μαργαρίτας, πώς σας φάνηκε το βιβλίο του πρίγκιπα Χάρι;
Δεν θέλω πραγματικά να συνεισφέρω στην όλη υπόθεση. Είναι πολύπλοκο και σίγουρα θα απομονώσουν ατάκες μου από το πλαίσιο. Και νομίζω ότι του έχει δοθεί αρκετή προσοχή.
-Ποιο ήταν το κλειδί για να μπείτε στον χαρακτήρα της πριγκίπισσας Μάργκαρετ;
Την πραγματική Μαργαρίτα δεν την πείραζε να είναι το νούμερο δύο, αλλά την πείραζε που ήταν πολύ κοντή. Υπήρχε κάτι στη στάση του σώματός της που μεγιστοποιούσε κάθε μικρό χιλιοστό: είχε το κάθισμά της στο αυτοκίνητο υπερυψωμένο ώστε να φαίνεται. Και σε μεγάλο βαθμό ήταν η ανάγκη να μην την παραβλέπουν, πιθανώς με αφορμή την προγιαγιά της που έλεγε κάτι για το γεγονός ότι ήταν μικροσκοπική. Και αυτό την σημάδεψε. Είναι αστείο αυτό που κουβαλάμε – ένα σύμπλεγμα που μπορεί να διέπει όλη μας τη συμπεριφορά.
-Ποιο είναι το δικό σας;
Έχω τόσα πολλά θέματα, αλλά όσο μεγαλώνεις καταλήγεις στο «τέλος πάντων.» Η κατάρα του να είσαι νέος είναι ότι παίρνεις το κόμπλεξ σου πολύ σοβαρά. Ή παίρνεις πολύ σοβαρά τη γνώμη σου για τον εαυτό σου. Μόλις μεγαλώσεις λίγο, λες στους δαίμονες να το βουλώσουν γιατί είναι βαρετοί.
-Αυτό σας κάνει πιο ευτυχισμένη;
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι είμαι πιο ευτυχισμένη τώρα στα 56 μου από ό,τι ήμουν οποιαδήποτε στιγμή πριν από αυτή.
*Το «Nolly» προβάλλεται στο ITVX από τις 2 Φεβρουαρίου.
Δείτε ένα βίντεο με φωτό τις Μπόναμ Κάρτερ μέσα στα χρόνια
*Με στοχεία από theguardian.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις