Τέμπη: «Το αντιλήφθηκα όταν έμαθα για το δυστύχημα» – Το λάθος του σταθμάρχη που κόστισε δεκάδες ζωές
Το μοιραίο του λάθος ομολόγησε ο σταθμάρχης Λάρισας λίγες ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
Ένα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη σύγχρονων συστημάτων κόστισαν τη ζωή δεκάδων ανθρώπων και βύθισαν στη θλίψη ολόκληρη τη χώρα.
Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, που σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης (28/2) μετρά έως τώρα τουλάχιστον 40 νεκρούς και πάνω από 70 τραυματίες.
Λίγο μετά το φονικό συμβάν, ο σταθμάρχης της Λάρισας συνελήφθη και κατά τη διάρκεια της προανακριτικής του απολογίας ομολόγησε το λάθος του, το οποίο όπως είπε αντιλήφθηκε μετά το δυστύχημα.
Το μοιραίο λάθος
Λίγες ώρες πριν την τραγωδία, στην γραμμή ανόδου ένα τρένο ακινητοποιήθηκε λόγω βλάβης και ο σταθμάρχης κλήθηκε να το απομακρύνει. Γύρισε το κλειδί νούμερο 118 για να αλλάξει τη φορά της γραμμής.
«Εκεί, το κλειδί αυτό δεν γίνεται χειροκίνητα για να παρέμβει κλειδούχος, το πατάει ο σταθμάρχης της Λάρισας, ακριβώς. Σε τέτοια κλειδιά, γίνεται χειρισμός εσωτερικά από τον σταθμάρχη», ανέφερε ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ και κλειδούχος.
Το μεγάλο λάθος του 59χρονου σταθμάρχη είναι ότι ξέχασε να επαναφέρει το κλειδί στην αρχική του θέση. Και έστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία να μπει στην ίδια γραμμή που ερχόταν το τρένο από τον αντίθετη κατεύθυνση.
Για δέκα λεπτά, τα δύο τρένα κινούνταν σε τροχιά σύγκρουσης χωρίς κανείς να το γνωρίζει. Μία σύγκρουση που θα μπορούσε όμως να αποφευχθεί αν λειτουργούσαν οι δικλείδες ασφαλείας, όπως καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί.
«Δεν λειτουργεί τίποτα,γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, manual, στο σημείο αυτό, σε όλο το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας λειτουργεί, αν αυτά λειτουργούσαν οι μηχανουργοί θα βλέπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταμάταγαν σε απόσταση 500 μέτρων», δήλωσε ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος μηχανοδηγών.
Έρευνα για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας
Σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία που μένει να αποτιμηθεί από τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές πιθανότατα αύριο, οπότε και θα ασκηθούν οι ποινικές διώξεις που θα αφορούν κάθε άλλο υπεύθυνο ο οποίος θα προκύψει στη διάρκεια της έρευνας της δικαιοσύνης.
Οι κατηγορίες που βρίσκονται από τις πρώτες ώρες των ερευνών στο κάδρο των Αρχών, αφορούν στο αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων (κακούργημα), το οποίο με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.
Παράλληλα, ερευνάται και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή και της σωματικής βλάβης από αμέλεια και κατά συρροή.
Την ίδια ώρα, που έχει δρομολογηθεί η διαδικασία ποινικής δίωξης για τον σταθμάρχη, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών της Λάρισας, έμπειρος εισαγγελέας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, εποπτεύει το σύνολο των ερευνών, που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη για την αναζήτηση ευθυνών για το πολύνεκρο δυστύχημα, έρευνες που διενεργούνται με εντολή του προς κάθε κατεύθυνση.
Από την άλλη πλευρά, με βάση την άμεση παρέμβαση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, που εκδηλώθηκε νωρίς σήμερα το πρώι, δόθηκε παραγγελία για κατά απόλυτη προτεραιότητα των ανακριτικών ερευνών με άμεση ενημέρωση του ανώτατου εισαγγελέα.
Οι προειδοποιήσεις
Έγγραφα που έρχονται στο φως της δημοσιότητας μετά το τραγικό δυστύχημα αναδεικνύουν τις τραγικές αμέλειες, τα τραγικά λάθη που είχαν προηγηθεί του τραγικού δυστυχήματος.
Πριν από 10 μήνες, ο πρόεδρος του έργου της εγκατάστασης του συστήματος σιδηροδρομικής σηματοδότησης έφθασε στο σημείο να παραιτηθεί γιατί δεν τηρούνταν τα μέτρα ασφαλείας και ούτε οι συμβάσεις υλοποίησης των έργων. Με επιστολή παραίτησης προς τoυς επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ προειδοποιούσε για το αναπόφευκτο.
Την ίδια ώρα, σχεδόν ένα μήνα πριν, στις 7 Φεβρουαρίου η Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρόμων (ΔΕΣΚ-Σ) μέσω επιστολής της τονίζει ρητά: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης: «Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό».
Παράλληλα, αναφέρονται σε δύο πρόσφατα ατυχήματα τα οποία όπως σημειώνουν έθεσαν σε κίνδυνο τις ζωές των επιβατών και του μηχανοδηγού.
Δείτε τη σχετική ανακοίνωση:
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις