Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τέμπη: «Ήταν ένα προαναγγελθέν δυστύχημα» – Τι καταγγέλλουν μηχανοδηγοί

Τέμπη: «Ήταν ένα προαναγγελθέν δυστύχημα» – Τι καταγγέλλουν μηχανοδηγοί

Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη, όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος,  οδήγησε στη σύγκρουση με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, ωστόσο όπως καταγγέλλουν μηχανοδηγοί, όλο το τελευταίο διάστημα υπήρχαν προειδοποιήσεις για παραμέληση των υποδομών

Νέα στοιχεία για τα αίτια της τραγωδίας που σημειώθηκε στα Τέμπη έρχονται στο φως την ώρα που η «μαύρη λίστα» με τους νεκρούς μεγαλώνει ενώ στον τόπο του τραγικού δυστυχήματος εκτυλίσσονται σκηνές αρχαίας τραγωδίας με συγγενείς θυμάτων και αγνοούμενων.

Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη, όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος,  οδήγησε στη σύγκρουση με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, ωστόσο όπως καταγγέλλουν μηχανοδηγοί, όλο το τελευταίο διάστημα υπήρχαν προειδοποιήσεις για παραμέληση των υποδομών και έλλειψη σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας.

Προαναγγελθέν δυστύχημα

Οι ίδιοι μιλούν για ένα «προαναγγελθέν δυστύχημα».

Για το σιδηροδρομικό δυστύχημα και τις ελλείψεις όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στα τρένα μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1  ο Αλέξανδρος Ιορδανίδης, Μηχανοδηγός, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών.

Ο ίδιος χαρακτήρισε την τραγωδία στα Τέμπη «προαναγγελθέν δυστύχημα». Όπως είπε η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η υποδομή με την παραμέληση, σύμφωνα με τον ίδιο «μας έχουν καταντήσει να ζήσουμε σήμερα το τραγικό δυστύχημα».

Τόνισε πως «συστήματα που έχουν παραγγελθεί και έχουν πληρωθεί δεν έχουν τοποθετηθεί», ενώ πρόσθεσε ότι «θα έπρεπε να έχουμε μπει σε πιο σύγχρονα συστήματα αλλά έχουμε μείνει στα συστήματα της δεκαετίας του ‘70» .

«Δεν έχουν τοποθετηθεί τα συστήματα για να είμαστε πιο ασφαλείς», σημείωσε ο κ. Ιορδανίδης.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Γιώργου Μανώλη που είναι μηχανοδηγός και μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης.

Είχαν στείλει εξώδικο για τα συστήματα ασφαλείας

Πριν λίγο καιρό έστειλαν εξώδικο για τα συστήματα ασφαλείας, άλλα όπως είπε «αποδείχθηκε στην πράξη πως τίποτα δεν ελήφθη υπόψη για όσα λέγαμε τότε».

Είμαστε η πρώτοι που ζητάμε να μπει το μαχαίρι στο κόκκαλο και οι υποσχέσεις να γίνουν πράξη» σημείωσε και πρόσθεσε ότι τα GPS εγκαταστάθηκαν χρόνια πριν και όταν ολοκληρώθηκε το έργο είπαν ότι θα λειτουργήσει το σύστημα κάτι όμως που δεν έγινε.

«Δεν περιμέναμε ότι θα ζήσουμε νέο Δοξαρά το 2023», υπογράμμισε ο κ. Μανώλης.

«Με τύχη πηγαίναμε»

Ολο το τελευταίο διάστημα, υπήρχαν προειδοποιήσεις από εργαζόμενους προς τους υπευθύνους αλλά δυστυχώς δεν εισακούστηκαν.

Χαρακτηριστικά είναι τα όσα λέει μιλώντας στο MEGA, ο Αλέξανδρος Τζαμπατζλής, ΓΓ Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Υπαλλήλων και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, ο οποίος έκανε έκανε λόγο για την ένδεια του σιδηροδρομικού δικτύου από ηλεκτρονικά μέσα ασφαλείας.

«Αν πριν από 6 ή 9 μήνες χρειαζόμασταν δύο βίδες για να βάλουμε στον σταθμό Λαρίσης, δεν μπορούσαμε να το κάνουμε γιατί δεν είχαμε λεφτά, δε δόθηκε ούτε ένα ευρώ για τη συντήρηση της υποδομής».

Ο κ. Τζαμπατζλής έδειξε ως υπεύθυνο για την προχρηματοδότηση των σιδηροδρόμων το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

«(…)Το σωματείο των μηχανοδηγών τον Οκτώβριο του 2022 έστειλε εξώδικο σε όλους τους φορείς, από το υπουργείο, τη ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων όπου περιέγραφε αυτά τα συμβάντα και ότι κινδυνεύουμε. Με τύχη πηγαίναμε».

Οι προειδοποιήσεις

Έγγραφα που έρχονται στο φως της δημοσιότητας μετά το τραγικό δυστύχημα αναδεικνύουν τις τραγικές αμέλειες, τα τραγικά λάθη που είχαν προηγηθεί του τραγικού δυστυχήματος.

Πριν από 10 μήνες, ο πρόεδρος του έργου της εγκατάστασης του συστήματος σιδηροδρομικής σηματοδότησης έφθασε στο σημείο να παραιτηθεί γιατί δεν τηρούνταν τα μέτρα ασφαλείας και ούτε οι συμβάσεις υλοποίησης των έργων. Με επιστολή παραίτησης προς τoυς επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ προειδοποιούσε για το αναπόφευκτο.

Την ίδια ώρα, σχεδόν ένα μήνα πριν, στις 7 Φεβρουαρίου η Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρόμων (ΔΕΣΚ-Σ) μέσω επιστολής της τονίζει ρητά:  «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης: «Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό».

Παράλληλα, αναφέρονται σε δύο πρόσφατα ατυχήματα τα οποία όπως σημειώνουν έθεσαν σε κίνδυνο τις ζωές των επιβατών και του μηχανοδηγού.

Must in

Τι σημαίνουν τα εντάλματα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ

Ανεξαρτήτως πρακτικής εφαρμογής, τα εντάλματα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ ενισχύουν την πίεση προς τις δυτικές κυβερνήσεις να μετατοπιστούν από την υποστήριξη των ισραηλινών πολεμικών επιχειρήσεων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024