Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τέμπη: Οι πρώτες ενδείξεις για τα αίτια της τραγωδίας

Τέμπη: Οι πρώτες ενδείξεις για τα αίτια της τραγωδίας

Σκηνές τρόμου εκτυλίχθηκαν με τα πρώτα τρία βαγόνια του Intercity, στο οποίο επέβαιναν 350 επιβάτες, να έχουν τυλιχθεί στις φλόγες από τη σφοδρή σύγκρουση

«Η αμαξοστοιχία IC56 παραμένει στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου λόγω τεχνικού προβλήματος καλωδίου ηλεκτροκίνησης. Αναμένεται σημαντική καθυστέρηση».

Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2023, ώρα 16.32’. Αιτία ένα κομμένο καλώδιο ηλεκτροκίνησης που έπεσε πάνω στην αμαξοστοιχία με αποτέλεσμα την ακινητοποίησή της με περίπου 450 επιβάτες. Το κακό όμως δυστυχώς δεν σταμάτησε εκεί. Ώρα 23.20’ περίπου. Η επιβατική αμαξοστοιχία IC62, που ξεκίνησε στις 19.22΄ από την Αθήνα συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορευματική αμαξοστοιχία στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών.

Πρόκειται για μία από τις χειρότερες σιδηροδρομικές τραγωδίες που έχει ζήσει η χώρα μας, με τον αριθμό των νεκρών να αυξάνεται ως τις πρώτες πρωινές ώρες, φτάνοντας τους 32, οι νοσηλευόμενοι τραυματίες είναι 53, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για εγκλωβισμένους.

Σκηνές τρόμου εκτυλίχθηκαν με τα πρώτα τρία βαγόνια του Intercity, στο οποίο επέβαιναν 350 επιβάτες, να έχουν τυλιχθεί στις φλόγες από τη σφοδρή σύγκρουση, εξαιτίας της οποίας εκτροχιάσθηκαν όλα πλην του τελευταίου.

Ο πυκνός καπνός από τη φωτιά που έκαιγε ως μετά τη μία τα μεσάνυχτα, αλλά και τα καμένα λάδια μηχανής δημιούργησαν ένα απόκοσμο σκηνικό, μέσα από το οποίο άνθρωποι έβγαιναν σπάζοντας τα παράθυρα, πυροσβέστες αναζητούσαν εγκλωβισμένους και μετέφεραν τραυματίες.

Το κομμένο καλώδιο και οι διαχρονικές ελλείψεις

Με την επιχείρηση απεγκλωβισμού ακόμα σε εξέλιξη, τα ερωτήματα είναι πολλά κι αμείλικτα. Με δεδομένο το πρόβλημα στην ηλεκτροδότηση, που, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, ξεκίνησε νωρίς το απόγευμα με το κόψιμο του καλωδίου στον Παλαιοφάρσαλο, το οποίο αναμένεται επίσης να διαπιστωθεί από τι προκλήθηκε, οι συνθήκες στο δίκτυο έγιναν πιο δύσκολες, με αποτέλεσμα να προκληθούν επάλληλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια.

Οι πρώτες εκτιμήσεις συγκλίνουν στην εκδοχή του ανθρώπινου λάθους, που οδήγησε να βρεθούν δύο τρένα στην ίδια γραμμή με αποτέλεσμα να συγκρουστούν μετωπικά με ταχύτητα. Η επιβατική αμαξοστοιχία θα λέγαμε πως βρέθηκε στο αντίθετο ρεύμα. Οι μαρτυρίες μάλιστα των επιβαινόντων δεν κάνουν καν λόγο για φρενάρισμα, ενώ πολλοί μιλούν για μεγάλες ταχύτητες από τα δύο τρένα.

Εικάζεται λοιπόν πως ο σταθμάρχης στη Λάρισα δεν γύρισε τα κλειδιά -μηχανισμός που ρυθμίζει τη διέλευση στις διακλαδώσεις-, αφήνοντας την αμαξοστοιχία να ανέβει από τη γραμμή καθόδου.

Βεβαίως, όλα θα πρέπει να διερευνηθούν και να επιβεβαιωθούν από την έρευνα που θα ακολουθήσει. Προς τούτο, έχουν οδηγηθεί προς εξέταση στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, ο κλειδούχος του σταθμού και ο εκπρόσωπος της Hellenic Train.

Τα μεγάλα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας πάντως δεν είναι σημερινά. Η απαξίωση των περασμένων 15 ετών, τα «αιώνια» έργα εκσυγχρονισμού που ακόμα δεν έχουν τελειώσει, η έλλειψη πόρων με αποτέλεσμα να μην έχει γίνει βαριά συντήρηση του δικτύου, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ.

Όσο δε τα προβλήματα δεν λύνονται, τόσο το δίκτυο καταρρέει, με τα αποτελέσματα να καθρεφτίζονται στις καθημερινές καθυστερήσεις, τα ακινητοποιημένα τρένα, τις βλάβες, τα χαμένα δρομολόγια.

Το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης σε όλο το μήκος του βασικού σιδηροδρομικού άξονα από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, δημιουργεί κενά ασφαλείας, οδηγώντας σε βραδυπορίες και συμβατικές – παρωχημένες μεθόδους λειτουργίας, όπως η ενημέρωση μέσω τηλεγραφήματος, που επαφίενται στη μεγάλη εμπειρία των μηχανοδηγών.

Ενώ τα προβλήματα στα κλειδιά και η έλλειψη κλειδούχων, έχουν ως αποτέλεσμα την αναγκαστική λειτουργία παρακαμπτήριων στο δίκτυο, εκτός από τις περιπτώσεις που δυστυχώς εξελίσσονται σε μοιραίο παίκτη.

Πηγή: OT.GR

Must in

Χαμός στη Βραζιλία: «Ο Βινίσιους έχασε τη Χρυσή Μπάλα λόγω ρατσισμού»

Μετά το The Best, ορισμένα Μέσα ενημέρωσης στην πατρίδα του αστέρα της Ρεάλ Μαδρίτης, Βινίσιους, επικρίνουν για άλλη μια φορά την απόφαση να δοθεί το βραβείο στον Ρόδρι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο