Τέμπη: «Τα μέτρα ασφάλειας δεν ήταν σε λειτουργία από το 2004»
«Δεν θα έπρεπε να λειτουργούν οι συρμοί», δήλωσε στο MEGA δικαστικός πραγματογνώμονας.
- Χτυπούν ξανά οι καμπάνες της Παναγίας των Παρισίων - Πότε θα γίνει η πρώτη λειτουργία
- Σπάνιο εύρημα: Αιγυπτιακός τάφος γεμάτος άθιχτα περιδέραια, βραχιόλια και δαχτυλίδια
- Μητέρα σκότωσε το παιδί της και μετά έστειλε μήνυμα στον πατέρα του «μην φρικάρεις, δεν έχουμε πια γιο»
- Σοβαρή καταγγελία 27χρονης εις βάρος των γονέων της – Υποστήριξε ότι την άφησαν δεμένη στο κρεβάτι της
Τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη απασχολούν και θα συνεχίσουν να μας απασχολούν για πολύ καιρό. Ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, δικαστικός πραγματογνώμων τροχαίων ατυχημάτων, μιλώντας στο MEGA, εξηγεί γιατί δεν πρέπει να στεκόμαστε μόνο στον παράγοντα «ανθρώπινο λάθος».
«Επειδή εξετάζουμε όλα τα πιθανά σενάρια και θα υπάρξουν κι άλλες πληροφορίες τις επόμενες ημέρες», σημείωσε ο κ. Μιχαλόπουλος, «εγώ πιστεύω ότι πρέπει να σταθούμε στο ότι υπάρχει μία Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία έχει δώσει κάποια πορίσματα και κάποιες οδηγίες».
Και εξήγησε: «Αναφέρομαι στα θέματα ασφάλειας των γραμμών και τον ανθρώπινο παράγοντα. Γι’ αυτό μιλάμε ουσιαστικά, για το ανθρώπινο λάθος. Η εξάλειψη του ανθρώπινου λάθους δεν είναι ένας τυχαίος παράγοντας«, υπογράμμισε.
«Δεν θα έπρεπε να λειτουργούν οι συρμοί»
Ο δικαστικός πραγματογνώμων σημείωσε ότι «γενικά οι σιδηρόδρομοι στην Ελλάδα είναι μια πολύπαθη ιστορία, οι καλές πρακτικές και τα ανθρώπινα λάθη πάντα υπάρχουν στο ιστορικό, το θέματα ασφάλειας όμως είναι σοβαρά αντικείμενα μελέτης και όσο πιο αξιόπιστα είναι αυτά, τόσο η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους μηδενίζεται».
Όπως τόνισε, «ο κανονισμός λειτουργίας για τα μέτρα ασφάλειας είναι πολύ συγκεκριμένος. Τα μέτρα ασφάλειας για την ηλεκτρονική επιτήρηση των γραμμών και τα συστήματα ειδοποίησης σε ποιο ακριβώς σημείο βρίσκονται, δεν ήταν σε λειτουργία από το 2004 που υπολειτούργησαν ή παραδόθηκαν».
Και δήλωσε χαρακτηριστικά: «Προφανώς, δεν θα έπρεπε να λειτουργούν οι συρμοί».
«Αυτό είναι ένα πρώτο συμπέρασμα», σημείωσε, προσθέτοντας με νόημα: «δηλαδή, το να μετακινούμε την ευθύνη σε ένα ανθρώπινο λάθος, το οποίο μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή…».
Μάλιστα, αναφέρθηκε σε ένα καθοριστικής σημασίας παράγοντα, τονίζοντας πως «η γραμμή που συνδέει το εμπορευματικό κομμάτι πατάει επάνω – σε ορισμένα σημεία – στο αστικό κομμάτι, αυτό που συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Αθήνα».
«Άρα, με τις αλλαγές των γραμμών και τις νέες αντοχές που υπάρχουν, για να μπορεί ακριβώς να εξυπηρετεί και το εμπορευματικό κομμάτι, νομίζω ότι είναι καθοριστικής σημασίας η ηλεκτρονική επιτήρηση», σημείωσε ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις