Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Παραλία

Παραλία

Εννέα χρόνια αργότερα η «Αθηναϊκή Ριβιέρα» βγήκε από τον ιστότοπό της και έγινε πινακίδα

Οκτώβριος 2014: τα μέσα ενημέρωσης ασχολούνται με την πρόταση τουριστικής αξιοποίησης της Αθήνας σε μια προσπάθεια εξωστρέφειας να σχεδιαστεί ταυτότητα (δηλαδή brand) για το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας από το Φάληρο έως το Σούνιο. Το γραφείο δημιουργικού σχεδιασμού G Design Studio εξηγούσε τότε: «Η σχεδιαστική μας προσέγγιση είναι σύνθεση των επιμέρους στοιχείων της περιοχής που επιλέξαμε έπειτα από ενδελεχή μελέτη του παραλιακού μετώπου και λαμβάνοντας υπόψη τις διεθνείς πρακτικές στο destination branding και ειδικά στη δημιουργία ταυτότητας μιας Ριβιέρας. Η βασική ιδέα διακρίνει τρία δομικά στοιχεία του brand «Αθηναϊκή Ριβιέρα»: Beaches (Παραλίες), Leisure (Αναψυχή) και Culture (Πολιτισμός). Αυτά συνυπάρχουν ως σύνολο αλλά και ως μονάδες. Είναι η συμπύκνωση κάθε Ριβιέρας».

Εννέα χρόνια αργότερα η «Αθηναϊκή Ριβιέρα» βγήκε από τον ιστότοπό της και έγινε πινακίδα. Η σήμανση στις παραλιακές οδούς αντικατέστησε την κατεύθυνση «Παραλία» με τον νεολογισμό που μας ζευγοποιεί με την «κάθε» Ριβιέρα. Σε αυτή την άκλιτη αόριστη αντωνυμία «κάθε» αναδύεται όμως και το πρόβλημα. Πείτε το και «τραύμα». Αφού η πρόταση για να γίνει η Αθήνα ελκυστικός διεθνής τουριστικός προορισμός υπογραμμίζει τη διεθνοποιημένη ομοιογένεια που προβάλλουν τα ευφυή τεχνάσματα των επικοινωνιολόγων.

Η «Παραλία» συνοψίζει στην αρχαιοελληνική ετυμολογία της μια τοπολογία που σηματοδοτεί το πιο ιδιαίτερο στοιχείο της τοπογραφίας της Αττικής. Είναι από τις λίγες λέξεις που σωματοποιήσαμε, αφομοιώσαμε, παραλάβαμε από την αρχαιότητα και τη μοιραστήκαμε με δικούς και ξένους για να τους μάθουμε τι είναι αυτό που το λέμε «ζωή στην ύπαιθρο».

Ποιο είναι το πολιτειακό ήθος που συνδιαλέγεται με το συλλογικό φαντασιακό κάνοντας brand πάνω στο hyper-brand; Εντάξει να λέμε πως χρειάζονται αποστάσεις από την αρχαιοπληξία. Αλλά και πλήρης διαγραφή του αρχετυπικού συμβόλου της ευδαιμονίας; Ποια υπεροχή δηλώνει η «Αθηναϊκή Ριβιέρα», ένα υποκατάστημα πολυεθνικού ομίλου στην ακτή του Νομού Αττικής; Ο προσδιορισμός του τοπίου της αρχαιότερης πρωτεύουσας της Ευρώπης αρκούσε για να κάνει τη διαφορά που ελκύει τα πλήθη. Η «Παραλία» είναι τόσο εύηχη και ηδονική που μπορεί να γίνει και εξαγώγιμο είδος. Αρκεί να προφέρεται σωστά: Παραλάια, όπως Paralia.

Must in

Πέρασαν στους «4» του EFL Cup Άρσεναλ, Λίβερπουλ και Νιούκαστλ

Βραδιά των φαβορί στο EFL Cup με τις Άρσεναλ, Λίβερπουλ και Νιούκαστλ να περνούν στην επόμενη φάση του θεσμού

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο