Παραπέμποντας στην κόλαση…
Η φωτογραφία δεν μπορεί να απεικονίσει την κόλαση, ούτε καν την «κατά φαντασία» κόλαση, μπορεί όμως να την υπαινιχθεί
- Ένας απρόσμενος επισκέπτης: Κουκουβάγια «προσγειώθηκε» στην κορυφή χριστουγεννιάτικου δέντρου
- Χάκερ της φωτοσύνθεσης δημιούργησαν την πατάτα της κλιματικής αλλαγής
- «Mr Everyman»: Οι 51 άνδρες που καταδικάστηκαν για τους βιασμούς της Ζιζέλ - Γιατί τους ονόμασαν έτσι;
- Νέα επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες, θυελλώδεις ανέμους και χιόνια
Σε άρθρο του που είχε δημοσιευτεί στην «Καθημερινή» τον Ιούλιο του 2004 και έφερε τον τίτλο «Η απεικόνιση της κόλασης», ο δάσκαλος φωτογραφίας Πλάτων Ριβέλλης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η φωτογραφία απομονώνει ένα ίχνος (όχι μια εικόνα) τής πραγματικότητας, για να υπαινιχθεί μια εικόνα της φαντασίας. Άρα δεν μπορεί να απεικονίσει την κόλαση, ούτε καν την κατά φαντασία κόλαση. Μπορεί όμως να την υπαινιχθεί. Και επειδή ο υπαινιγμός λειτουργεί πάντοτε και κατ’ ανάγκην έμμεσα, μεταφορικά και αφαιρετικά, ο φωτογράφος δεν θα μπορούσε να απεικονίσει την κόλαση, ακόμα και αν βρισκόταν μπροστά της. Μπορεί όμως να παραπέμψει σε αυτήν και να τη μετατρέψει σε ίχνος της φαντασίας του».
Υπ’ αυτό το πρίσμα, στην κόλαση των Τεμπών παραπέμπουν οι φωτογραφίες του πρωθυπουργού που φιλοξενούνται στο παρόν άρθρο.
Την ανείπωτη εθνική τραγωδία υπαινίσσονται.
Τις βαριές ευθύνες όλων όσοι έχουν καταλάβει πρωθυπουργικό και υπουργικό θώκο τις τελευταίες δεκαετίες υποσημαίνουν.
Τη δική τους –κατά Γιάννη Μπεχράκη– αλήθεια εντέλει αφηγούνται, και μάλιστα χωρίς κανένα απολύτως σκηνοθετικό εύρημα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις