Τέμπη: Αντιμέτωπος με βαρύτατες κατηγορίες ο σταθμάρχης Λάρισας
Ο σταθμάρχης φέρεται να παραδέχτηκε ότι έκανε λάθος
- «Στην Τριχωνίδα τέτοιοι σεισμοί έχουν συνέχεια - Χρειάζεται επιτήρηση» - Λέκκας για δόνηση στο Αγρίνιο
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
- Μέχρι πότε η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας – Δεν θα δοθεί παράταση, τι ισχύει για τα πρόστιμα
Στον εισαγγελέα αναμένεται να προσαχθεί σήμερα ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους δεκάδες νεκρούς (πολλοί ήταν φοιτητές όπως αναφέρεται), στα Τέμπη.
Ο σταθμάρχης που έχει συλληφθεί, φέρεται ότι παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του. Ο ίδιος κατέθετε την Τετάρτη πάνω από 4 ώρες στις αρμόδιες Αρχές, ισχυριζόμενος αρχικώς πως είχε ακολουθήσει όλες τις διαδικασίες (όπως να γυρίσει το κλειδί για αλλαγή της ράγας που κινούνταν τα τρένα), αλλά δεν λειτούργησε το σύστημα.
Σε τροχιά σύγκρουσης
Στη συνέχεια, όμως, παραδέχθηκε πως είχε κάνει λάθος και τοποθέτησε τα τρένα στην ίδια διαδρομή με αποτέλεσμα τη σφοδρή σύγκρουση, η οποία ωστόσο θα μπορούσε να αποφευχθεί αν λειτουργούσαν οι δικλείδες ασφαλείας, όπως καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί:
«Δεν λειτουργεί τίποτα,γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, manual, στο σημείο αυτό, σε όλο το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας λειτουργεί, αν αυτά λειτουργούσαν οι μηχανουργοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταμάταγαν σε απόσταση 500 μέτρων», δήλωσε ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος μηχανοδηγών.
Αντιμέτωπος με βαρύτατες κατηγορίες ο σταθμάρχης
Σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία που μένει να αποτιμηθεί από τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές.
Οι κατηγορίες που βρίσκονται από τις πρώτες ώρες των ερευνών στο κάδρο των Αρχών, αφορούν στο αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων (κακούργημα), το οποίο με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.
Παράλληλα, ερευνάται και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή και της σωματικής βλάβης από αμέλεια και κατά συρροή.
Σύμφωνα με νομικούς η προφυλάκιση του σταθμάρχη θεωρείται δεδομένη.
Αναζήτηση ευθυνών προς κάθε κατεύθυνση
Με εντολή του εισαγγελέα Eφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, που από την πρώτη στιγμή εποπτεύει τις έρευνες, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης.
Με εντολή του επίσης ο εισαγγελέας πρωτοδικών παρίσταται διαρκώς στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας, η οποία θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την συνολική αξιολόγηση της υπόθεσης ως προς τις αιτίες και τους υπεύθυνους της τραγωδίας.
Σύμφωνα εξάλλου, με την εντολή που έδωσε από την πρώτη στιγμή του πολύνεκρου δυστυχήματος ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, οι έρευνες θα πρέπει να προχωρήσουν ταχύτατα και προς κάθε κατεύθυνση ούτως ώστε να βρεθούν οι αιτίες και να αποδοθούν οι ευθύνες της πρωτοφανούς τραγωδίας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις