Αποκρατικοποιήσεις: Μπαίνουν προσωρινά στον «πάγο» λόγω των εκλογών
Η κυβέρνηση φέρεται να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο και να βρίσκεται κοντά στη λήψη τελικών αποφάσεων ώστε οι διαγωνισμοί για Αττική Οδό και «Ελ. Βενιζέλος» να πάνε πιο πίσω
- «Στην Τριχωνίδα τέτοιοι σεισμοί έχουν συνέχεια - Χρειάζεται επιτήρηση» - Λέκκας για δόνηση στο Αγρίνιο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
Παύση… λόγω εκλογών πατάει η κυβέρνηση σε δύο από τις εμβληματικότερες αποκρατικοποιήσεις. Ο λόγος για την παραχώρηση της Αττικής Οδού και για την είσοδο του 30% των μετοχών του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Τις διαδικασίες αξιοποίησης των συγκεκριμένων υποδομών τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση φέρεται να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο και να βρίσκεται κοντά στη λήψη τελικών αποφάσεων ώστε οι δύο αποκρατικοποιήσεις να πάνε πιο πίσω και συγκεκριμένα μετά τις εκλογές. Αν και το Ταμείο διαβεβαιώνει πως είναι σε θέση να τρέξει τα επόμενα στάδια των διαγωνιστικών διαδικασιών, εν τούτοις το προεκλογικό κλίμα δεν φαίνεται να ευνοεί τις επενδυτικές επιλογές. Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά την Αττική Οδό, ο διαγωνισμός παραχώρησης έχει καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών στις 29 Μαΐου. Στην τελική φάση, ως γνωστόν, μετέχουν οκτώ κοινοπρακτικά σχήματα με τη συμμετοχή Ελλήνων και ξένων επενδυτών.
Πηγές αναφέρουν ότι ορισμένοι εκ των ξένων επενδυτών φαίνεται να έχουν και δεύτερες σκέψεις ως προς το ύψος των οικονομικών προσφορών που θα υποβάλουν με τους Έλληνες εταίρους. Σημειωτέον ότι στη συντριπτική πλειονότητα των σχημάτων οι διεθνείς επενδυτές έχουν το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών. Πληροφορίες θέλουν να υπολογίζουν πολύ την αύξηση του κόστους δανεισμού μετά την άνοδο των επιτοκίων αλλά και το γεγονός της κυβερνητικής απόφασης να μειωθούν τα διόδια από τα 2,80 στα 2,50 ευρώ με ΦΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι όποιος αναλάβει την παραχώρηση για τα επόμενα χρόνια θα έχει μειωμένα έσοδα. Έτσι ο συνδυασμός της ανόδου του κόστους δανεισμού με λιγότερα έσοδα τους οδηγεί στην υποβολή πιο σφιχτών οικονομικών προσφορών έναντι των αρχικών προσδοκιών κυβέρνησης και ΤΑΙΠΕΔ.
Το αεροδρόμιο
Προς μετάθεση οδηγείται και η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών του 30% του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών. Σύμφωνα με πληροφορίες το προεκλογικό κλίμα δημιουργεί συνθήκες επενδυτικής αβεβαιότητας, με αποτέλεσμα το ΤΑΙΠΕΔ και οι διεθνείς σύμβουλοι να μεταφέρουν αυτή την τάση στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Ο σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει τη διάθεση του 30% που κατέχει στο Χρηματιστήριο. Οπως αναφέρουν πηγές, το 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ που ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ αποτιμάται σε περίπου 800 εκατ. ευρώ με 1 δισ. ευρώ.
Οι πληροφορίες θέλουν το ΤΑΙΠΕΔ να έχει έρθει σε συμφωνία με του δύο άλλους μετόχους του «Ελευθέριος Βενιζέλος», τις εταιρείες AVIALLIANCE GmbH και την AVIALLIANCE Capital GmbH & Co. KGaA που ελέγχονται από το μεγάλο καναδικό fund PSP. Οι δύο αυτές εταιρείες κατέχουν αθροιστικά το 40% και, όπως αναφέρουν πηγές, φέρεται να προτίθενται για την απόκτηση του 10% από το 30% του ΤΑΙΠΕΔ που θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Η συμφωνία λέγεται ότι περιλαμβάνει κι ένα premium επί της τιμής. Το υπόλοιπο 20% του πακέτου των μετοχών που πρόκειται να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο θα διατεθεί στην ελεύθερη διασπορά. Δηλαδή όποιος επενδυτής ενδιαφέρεται μπορεί να αγοράσει μετοχές.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις