Τέμπη: Πώς λειτουργεί το σύστημα σιδηροδρομικών γραμμών στην Ολλανδία
Ο Χρήστος Κουσούνης - πρώην υπεύθυνος έκτακτων αναγκών Ολλανδικού σιδηροδρόμου, αναφέρθηκε στον τρόπο που ελέγχονται τα τρένα στην Ολλανδία αλλά και στο πώς γίνονται οι προσλήψεις στις σιδηροδρομικές γραμμές.
Στον απόηχο της τραγωδίας στα Τέμπη, ο Χρήστος Κουσούνης, πρώην υπεύθυνος Έκτακτων Αναγκών Ολλανδικού Σιδηροδρόμου, μίλησε στην πρωινή εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο» για το ολλανδικό σύστημα σιδηροδρόμων, λέγοντας πως τα συστήματα που χρησιμοποιούνται μπορούν να ελέγξουν και να προλάβουν το ανθρώπινο λάθος.
«Στην Ολλανδία τα τρένα είναι από ιδιωτική εταιρία και το κράτος έχει μετοχές. Το 2013 έγινε το τελευταίο ατύχημα με δύο επιβατικά τρένα, τα οποία δεν είχαν μεγάλη σύγκρουση. Η ανώτατη ταχύτητα στην Ολλανδία είναι 130 χλμ. Όλα τα τρένα είναι εξοπλισμένα με σένσορες που παίρνουν τα σήματα. Το ανθρώπινό λάθος θα υπάρχει πάντα. Για παράδειγμα, εάν κάποιος δεν δει κάτι υπάρχει αυτόματος μηχανισμός που σταματά τα τρένα. Αυτό υπάρχει από το 2013».
«Το σύστημα για να τελειοποιηθεί πήρε 10 χρόνια»
Ο κ. Κουσούνης ανέφερε πως το σύστημα αυτό στοίχισε πολλά δισεκατομμύρια, αλλά έσωσε ανθρώπινες ζωές.
«Η διαφορά είναι πως στην Ελλάδα μπλέκουμε τα πάντα. Εδώ(σ.σ Ολλανδία) από το 2000, έγιναν όλα ιδιωτικά. Το σύστημα για να τελειοποιηθεί πήρε 10 χρόνια. Έχουμε 4 κέντρα επιθεωρητών κυκλοφορίας, οι οποίοι παρακολουθούν το τρένο για το που είναι ακριβώς ή για το εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα και ειδοποιεί τους μηχανοδηγούς», είπε αρχικά.
«Δεν σε διορίζει το κράτος εδώ. Δίνεις εξετάσεις, κάνεις εκπαίδευση και μετά προσλαμβάνεσαι. Από το 2000 τα μεγάλα κέντρα είχαν ομάδες που ακολουθούν τα πρωτόκολλα. Η εκπαίδευση διαρκούσε έναν χρόνο και μετά είχαμε ένα εκπαιδευτή συνέχεια μαζί μας μέχρι να αποκτήσουμε εμπειρία», πρόσθεσε.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις