Zeekr X EV: Σε αντίστροφη -ευρωπαϊκή- μέτρηση
Mία από τις πιο «πρόσφατες» φίρμες του ομίλου Geely ετοιμάζει την ευρωπαϊκή της «έξοδο» με όχημα το Χ ένα compact αμιγώς ηλεκτροκίνητο crossover το οποίο πραγματοποιεί δοκιμές εξέλιξης στον ευρωπαϊκό βορρά εν όψει της συγκεκριμένης προοπτικής
Φωτογραφίες: Automedia
H Ζeekr αποτελεί μια σχετικά νεοσύστατη φίρμα του ομίλου Geely η οποία, αυτονόητα ξεκίνησε την εμπορική της πορεία από την αχανή αγορά της Κίνας και πλέον προετοιμάζεται να ακολουθήσει, όπως και πολλοί «συμπατριώτες» της, τον δρόμο προς την ευρωπαϊκή αγορά.
Το όχημα με το οποίο θα επιδιώξει τους στόχους της είναι το Zeekr X, ένα compact crossover το οποίο έχει ήδη πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του στην Κίνα και πλέον δοκιμάζει τις αντοχές του στο ψύχος του ευρωπαϊκού βορρά καθώς προετοιμάζεται για την απόβασή του στη γηραιά ήπειρο η οποία θα ξεκινήσει από τις ευεπίφορες σε ό,τι αφορά τις εναλλακτικές τεχνολογίες χώρες όπως η Νορβηγία, η Ολλανδία και η Σουηδία.
Αν και προς το παρόν το ευρωπαϊκό Zeekr X καλύπτεται από καμουφλάζ, οι λεπτομέρειες όσο και η γενική εικόνα του δεν δείχνουν να απέχουν από τις εικόνες που η Zeekr δημοσίευσε προσφάτως για την κινεζική έκδοση.
Στα στοιχεία που ξεχωρίζουν στην όψη της συγκαταλέγονται τα χαρακτηριστικά αιχμηρά κάθετα φωτιστικά σώματα που τοποθετούνται στο καπό, η παρουσία air curtains στα άκρα της όψης της και μια μικρότερη τραπεζοειδής γρίλια στο κάτω τμήμα.
Σε προφίλ, το Χ ξεχωρίζει για το μυώδες παράστημα του αλλά και για την επιλογή των σχεδιαστών να υιοθετήσουν ακμές και πτυχώσεις, ενισχύοντας την αθλητική εικόνα του crossover που βάσει των όσων έχουν ανακοινωθεί έχει διαστάσεις 4,45 μέτρα μήκος, 1,836 μ. πλάτος και 1,57 μ. ύψος.
Να σημειωθεί ότι την αισθητική του κινεζικού μοντέλου υπογράφει ο πρώην επικεφαλής σχεδιασμού των Audi και Bentley, Stefan Sielaff ο οποίος φύσει και θέσει γνωρίζει πολύ καλά τα αισθητικά μέτρα της Ευρώπης.
Για αυτό που ακόμα δεν υπάρχουν δείγματα είναι το εσωτερικό του το οποίο παραμένει «κρυφό» και για την κινεζική αγορά με την Zeekr να επιφυλάσσεται να το αποκαλύψει πλήρως τον προσεχή Απρίλιο οπότε και το κινεζικό μοντέλο θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του τον προσεχή Απρίλιο στην έκθεση της Σαγκάης.
Σε ό,τι αφορά την τεχνολογία του, αφετηρία αποτελεί η αρχιτεκτονική Sustainable Εxperience Architecture η οποία ήδη φιλοξενεί το πρόσφατο smart #1 και στο κοντινό μέλλον θα αποτελέσει επίσης την βάση για το EX30 της Volvo η οποία ανήκει επίσης στην Geely. Στην περίπτωση του Ζeekr Χ, η πλατφόρμα αναμένεται να φιλοξενεί δύο ηλεκτρικά μοτέρ προσφέροντας ισχύ από 272 έως 428 ίππους. Σύμφωνα με τις συστάσεις η ισχυρότερη παραλλαγή του θα μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο περίπου τεσσάρων δευτερόλεπτων.
Πλην του Zeekr X, η κινεζική φίρμα διαθέτει στην γκάμα της ένα ακόμα επίσης αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με την ονομασία 001 το οποίο διατίθεται στην κινεζική αγορά και προσφάτως υποδέχθηκε την ανανεωμένη εκδοχή του. Αυτή μάλιστα προσείλκυσε τεράστιο ενδιαφέρον καθώς στο πλαίσιο της ανανέωσης της περιέλαβε στις επιλογές της μια νέα έκδοση που θα διατεθεί σε περιορισμένους αριθμούς και εφοδιάζεται από μπαταρία 140 kWh, υποσχόμενη ηλεκτρική αυτονομία που υπερβαίνει τα 1.000 χλμ. βάσει του πιο ευνοϊκού κινεζικού πρωτοκόλλου δοκιμών.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις