Ραγκούσης: Οι σταθμάρχες επιβεβαιώνουν ότι η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε μέχρι το 2019
Όπως αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ εν ενεργεία σταθμάρχες επιβεβαιώνουν ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε μέχρι το καλοκαίρι του 2019.
Το ανθρώπινο λάθος του –άπειρου- σταθμάρχη που εκτελούσε βάρδια στο σταθμό της Λάρισας και οι τεράστιες ελλείψεις στα συστήματα ασφαλείας και τηλεδιοίκησης οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, με τουλάχιστον 57 άτομα να βρίσκουν φρικτό θάνατο στη σύγκρουση της περασμένης Τρίτης.
Η αποκάλυψη του in, για το χρονικό πλαίσιο λειτουργίας του συστήματος τηλεδιοίκησης στο σταθμό της Λάρισας επιβεβαιώνεται και από τους σταθμάρχες, με τους οποίους μίλησε ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Γιάννης Ραγκούσης.
«Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με εν ενεργεία σταθμάρχες, συνομιλίες από τις οποίες κατά τη γνώμη μου προέκυψε ένα πολύ σοβαρό νέο δεδομένο, για το οποίο εμείς θα ενημερώσουμε αρμοδίως και θα προβούμε στις αναλυτικές και επίσημες δηλώσεις και το οποίο σίγουρα θα ρίξει περισσότερο φως στο ποιες είναι τελικά και πού ανήκουν οι ευθύνες για αυτή τη μεγάλη εθνική τραγωδία» ανέφερε ο κ. Ραγκούσης.
Σύμφωνα με τον τομεάρχη Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ, «τα νέα δεδομένα, έχουν να κάνουν με την τηλεδιοίκηση, που όπως μας είπαν οι εν ενεργεία σταθμάρχες, υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019».
Τέλος λόγω πυρκαγιάς
Όπως υπογράμμισε ο κ. Ραγκούσης, η αιτία που σταμάτησε η λειτουργία της τηλεδιοίκησης ήταν μια πυρκαγιά που ξέσπασε στο σταθμό Ζαχάρεως, η οποία οδήγησε στον τερματισμό της τηλεδιοίκησης.
«Εκείνη την εποχή η τηλεδιοίκηση είχε πρόβλημα από διάφορα περιστατικά κλοπών κατά μήκος της διαδρομής. Αλλά υπήρχε τηλεδιοίκηση και έδινε την δυνατότητα στο σταθμό της Λάρισας να “βλέπει” σε μια πολύ μεγάλη απόσταση λίγο πριν το Πλατύ της Ημαθίας για περίπου 110 χιλιόμετρα» συμπλήρωσε ο κ. Ραγκούσης.
«Που σημαίνει ότι όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2019, ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν “τυφλός”, αλλά μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία και την εξέλιξη της πορείας των τρένων» συμπλήρωσε ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια
Παράλληλα, ο κ. Ραγκούσης υποστήριξε ότι τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρχε στιγμή που θα βρισκόταν μόνο ένας σταθμάρχης σε κάθε βάρδια.
«Την ίδια στιγμή, είναι πολύ σημαντικό είναι ότι, όπως ενημερωθήκαμε, η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει ο χώρος εδώ που βρίσκεται ο εκάστοτε σταθμάρχης την ώρα που πηγαινοέρχονται τα τρένα, και να υπάρχει και να λειτουργεί το κέντρο της τηλεδιοίκησης με σταθμάρχη τηλεδιοίκησης» τόνισε.
«Άρα, στην διάρκεια όπως μας εξηγήθηκε του συνόλου του 24ωρου κάθε μέρα, είχαμε δύο σταθμάρχες. Έναν συμβατικό σταθμάρχη και έναν δεύτερο, παράλληλα με τον πρώτο σταθμάρχη, τον σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης» συμπλήρωσε, υπογραμμίζοντας ότι «αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019».
Τα ερωτήματα
Ο Γιάννης Ραγκούσης μιλώντας σε δημοσιογράφους επανέλαβε τα ερωτήματα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών.
«Προκύπτει λοιπόν μια εύλογη απορία, πώς είναι δυνατόν με μια πυρκαγιά στον σταθμό Ζαχάρεως από το καλοκαίρι του 2019 να μην αποκαταστάθηκε το συντομότερο δυνατόν η ζημιά, και να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019 και μετά να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο;» αναρωτήθηκε.
«Είναι πολύ σοβαρά νέα δεδομένα. Δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση» κατέληξε ο κ. Ραγκούσης.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ