Τέμπη: Εντείνεται η πολιτική κόντρα γύρω από την μετάταξη του σταθμάρχη
Η μετάταξη του 59χρονου σταθμάρχη βρίσκεται στο επίκεντρο της κόντρας μεταξύ κυβέρνησης - αντιπολίτευσης για τον καταλογισμό των ευθυνών για την τραγωδία των Τεμπών.
Την ώρα που οι οικογένειες των θυμάτων του αποτρόπαιου δυστυχήματος στα Τέμπη θάβουν τους νεκρούς τους και η έρευνα για δύο ακόμα σορούς συνεχίζεται, η κόντρα γύρω από τις πολιτικές ευθύνες πίσω από την τραγωδία γιγαντώνεται.
Τα «πυρά» μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης για το μεγαλύτερο μερίδιο ευθυνών για την πολύνεκρη μετωπική σύγκρουση της περασμένης Τρίτης είναι αρκετά, με τις ευθύνες να γίνονται «μπαλάκι» από την κυβέρνηση σε πρώην κυβερνήσεις και το αντίθετο.
Η μετάταξη του σταθμάρχη
Ένα από τα βασικά σημεία αντιπαράθεσης γύρω από την τραγωδία των Τεμπών είναι και η μετάταξη του σταθμάρχη που εκτελούσε εκείνη την ώρα υπηρεσία στο σταθμό της Λάρισας.
Η ηλικία του σταθμάρχη (σ.σ. είναι 59 ετών) προκάλεσε έντονη κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ. Ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιάννης Ραγκούσης υποστήριξε ότι «το πελατειακό-επιτελικό κράτος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι αυτό που δυστυχώς βρίσκεται πίσω από την τραγωδία στα Τέμπη».
Συμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, ο συγκεκριμένος εργαζόμενος δεν θα έπρεπε να μεταχθεί στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης, καθώς υπήρχε ηλικιακή προϋπόθεση για τη συγκεκριμένη θέση και η οποία όριζε ως όριο τα 48 έτη.
«Δυστυχώς, εάν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του Σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου» συμπλήρωσε ο κ. Ραγκούσης.
«Οι μετατάξεις στον ΟΣΕ ποτέ δεν είχαν όριο ηλικίας»
Την ίδια ώρα, ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης υπογράμμισε ότι δεν υπήρξε κάποια κυβερνητική παρέμβαση στη μετάταξη του συγκεκριμένου υπαλλήλου.
«Αυτό λέει ο ΣΥΡΙΖΑ και είναι εσφαλμένο. Όρια ηλικίας ως προϋπόθεση για νεοπροσληφθέντες, ορίζει μια υπουργική απόφαση. Η τοποθέτηση (σ.σ. του σταθμάρχη) ήταν μετάταξη, ακριβώς για αυτό δεν υπάρχουν όρια ηλικίας» υπστήριξε ο κ. Βορίδης.
«Η Υπουργική Απόφαση δε λέει τίποτα για 48 έτη. Το όριο ηλικίας, με βάση την ΥΑ για την πρόσληψη, είναι τα 28 έτη. Είναι ΥΑ του 2006, η οποία καθορίζει τα όρια ηλικίας και η οποία την επίμαχη χρονική στιγμή δεν έχει αλλάξει» συμπλήρωσε.
Όπως σημείωσε ο κ. Βορίδης η προκήρυξη για τη μετάταξη υπαλλήλου στη θέση του σταθμάρχη ζητά μόνο να είναι ΔΕ, δηλαδή να έχει απολυτήριο λυκείου. «Όλα τα υπόλοιπα δεν τίθενται. Τίθενται μόνο στο περίγραμμα θέσης, που δεν έχει κανονιστικό χαρακτήρα» πρόσθεσε.
«Ο ΟΣΕ έδιωχνε, δεν έπαιρνε κόσμο»
Σύμφωνα με τον υπουργό, «οι μετατάξεις στον ΟΣΕ ποτέ δεν είχαν όριο ηλικίας», και αυτό γιατί «ο οργανισμός του ΟΣΕ ποτέ δεν προέβλεπε μετατάξεις, γιατί ο ΟΣΕ έδιωχνε κόσμο, δεν έπαιρνε κόσμο. Δεν είχε μετατάξεις παρότι γινόντουσαν με βάση την κινητικότητα».
«Δεν είναι ρουσφέτι. Τι να εξυπηρετηθεί προνομιακά ο σταθμάρχης, όταν ζητάει (σ.σ. ο ΟΣΕ) 18 σταθμάρχες και σηκώνει προκήρυξη για 18 θέσεις και από αυτούς ανταποκρίνονται δύο», συμπλήρωσε ο υπουργός, τονίζοντας ότι δεν υπήρχε προνομιακή μεταχείριση του 59χρονου.
«Ο Καραμανλής ανέλαβε την αντικειμενική ευθύνη»
Ο Μάκης Βορίδης αναφέρθηκε και στην παραίτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, μετά το φονικό συμβάν, υπογραμμίζοντας ότι ανέλαβε την «αντικειμενική πολιτική ευθύνη».
«Δεν έχει να κάνει με την υπαιτιότητα. Είσαι υπεύθυνος ενός φορέα που έχει συμβεί κάτι τόσο τραγικό και αναλαμβάνεις την αντικειμενική ευθύνη του φορέα. Αυτήν ανέλαβε ο κ. Καραμανλής. Ο επιμερισμός ειδικά για την εξέλιξη της συμβάσεως, πρέπει κανείς να δει λεπτομερειακά και αναλυτικά γιατί δεν έγινε» πρόσθεσε.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις