Τέμπη: Ανοίγει ξανά και η υπόθεση του εκτροχιασμού στο Άδενδρο
Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζητά να εξεταστεί η δικογραφία του εκτροχιασμού τρένου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, που συνέβη το 2017.
Την ώρα που η δικαστική έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη προς αναζήτηση ποινικών ευθυνών και για άλλα πρόσωπα, εκτός από τον ήδη προφυλακισμένο σταθμάρχη, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος με έγγραφο του ζήτησε από την Εισαγγελία της Θεσσαλονίκης να του σταλεί η δικογραφία που είχε σχηματιστεί για τον εκτροχιασμό τρένου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017 με τέσσερις νεκρούς, προκειμένου να ερευνηθεί εκ νέου υπό τα νέα δεδομένα μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
Τι είχε συμβεί τότε
Το τρένο τότε είχε εκτροχιαστεί, με αποτέλεσμα και τότε να υπάρξουν νεκροί, ανάμεσα στους οποίους ήταν και ο ένας μηχανοδηγός του τρένου, ενώ ο άλλος που επέζησε παραπέμφθηκε σε δίκη ως υπεύθυνος του δυστυχήματος για ανθρωποκτονία από αμέλεια (πλημμέλημα) αλλά αθωώθηκε.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τώρα ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζήτησε τη δικογραφία για το δυστύχημα του 2017, καθώς δημοσιεύματα αναφέρουν, ότι και τότε και σήμερα είχαν γίνει παρόμοιες καταγγελίες για ευθύνες σχετικά με την κατάσταση εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.
Ωστόσο, οι ευθύνες αυτές έμειναν εκτός πεδίου ερευνών, ενώ τώρα θα αξιολογηθεί εκ νέου το αποδεικτικό υλικό προκειμένου να διαπιστωθεί αν τίθεται ζήτημα για τη διερεύνηση άλλων αξιοποίνων πράξεων, όπως η διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, που είναι κακούργημα και ως εκ τούτου δεν έχει υποπέσει σε παραγραφή, όπως τα πλημμελήματα, λόγω παρέλευσης της πενταετίας.
Συνεχίζεται η έρευνα του Οικονομικού Εισαγγελέα
Παράλληλα, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης μετά τη χθεσινή παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου για κατά απόλυτη προτεραιότητα διερεύνηση όλων των συμβάσεων που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν,όπως έπρεπε για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, ανέθεσε τις έρευνες για τα έργα σε τρεις εισαγγελείς.
Οι συμβάσεις που βρίσκονται στο μικροσκόπιο των οικονομικών εισαγγελέων αφορούν:
• Σύμβαση του 2005 για εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι Αθήνα, Αχαρνές, Λιόσια, Κόρινθος
• Σύμβαση του 2013 για το κομμάτι Αχαρνές – Τιθορέα,
• Σύμβαση του 2013 επίσης για το κομμάτι Τιθορέα – Δομοκός και
• Σύμβαση του 2015 για το κομμάτι Πειραιάς – Αθήνα.
Οι έρευνες της Οικονομικής Εισαγγελίας, σύμφωνα με πληροφορίες αφορούν μόνον στη διαπίστωση αν υπήρξε αδίκημα απιστίας σε βάρος του δημοσίου και της ηθικής αυτουργίας στο αδίκημα αυτό.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις