Τέμπη: «Οι Ιταλοί κάνουν μπαλάκι στον ΟΣΕ την ασφάλεια, αλλά δεν είναι έτσι», λέει πρώην στέλεχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ο πρώην διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ δήλωσε ότι, μέχρι το τέλος του 2020, υπήρχε Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας, το οποίο στελέχωναν τρία άτομα, αλλά καταργήθηκε «διότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεώρησε ότι θα βάλει δικό της σύστημα».
Ως ένα «οργανωτικό σφάλμα του ΟΣΕ» χαρακτήρισε ο πρώην διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς, την τοποθέτηση του άπειρου – όπως αποδείχθηκε – 59χρονου σταθμάρχη σε ένα τόσο κομβικό σημείο, που είχε ως αποτέλεσμα – μαζί με τα χρόνια προβλήματα των σιδηροδρόμων, φυσικά – το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο κ. Ρετσινάς, μιλώντας στο ρ/σ Παραπολιτικά 90.1 Fm, προσέθεσε, μάλιστα, χαρακτηριστικά: «Αυτούς που πήρανε, είτε με το μπλοκάκι, είτε και αυτούς τους μεταταγμένους που τους εκπαίδευσαν fast track, τους περάσανε από ψυχοτεχνική εξέταση; Δεν τους περάσανε. Έπρεπε να τους στείλουν στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, που έχει τους ειδικούς γιατρούς. Αν εγώ στα 10 χρόνια ασθένησα ή έχω πάθει οτιδήποτε άλλο, η ψυχομετρική εξέταση θα με έκοβε».
Στη συνέχεια, επισήμανε πως «το κακό ξεκινάει από το 2015», καθώς τότε, όπως είπε, «αρχίζει η υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ».
Και προσέθεσε: «Ο κ. Σπίρτζης τότε, σαν υπουργός, τα 120 εκατομμύρια που έδινε το κράτος στον ΟΣΕ και ήταν για τη συντήρηση των έργων και την αποκατάσταση βλαβών, κλεμμένων καλωδίων κ.λπ, τα μειώνει και τα κάνει 45. Αρχίζουν σταδιακά και οι Ιταλοί τους κανόνες, τις ασφαλιστικές δικλείδες να τις τροποποιούν και φτάνουμε στο 2020 όπου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποσύρει το προσωπικό της από το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας».
«Υπήρχε έλλεγχος μέχρι το τέλος του 2020»
Ερωτηθείς για το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας και πόσοι άνθρωποι το στελέχωναν, ο κ. Ρετσινάς απάντησε πως ήταν «δύο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ένας του ΟΣΕ. Του ΟΣΕ είναι ο κεντρικός σταθμάρχης, που λέγεται ρυθμιστής κυκλοφορίας, και υπήρχε και η ‘φωνή’ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ένα μηχανοδηγός και ένας προϊστάμενος αμαξοστοιχιών».
Όπως εξήγησε, επρόκειτο «για τρεις βάρδιες το 24ωρο αλληλοκαλυπτόμενες, 365 μέρες το χρόνο, που μιλούσαν με το τρένο και ο σταθμάρχης με τους σταθμούς και όταν γινόταν το παραμικρό σφάλμα, είτε από τους σταθμάρχες είτε από τους μηχανοδηγούς, έπεφτε τηλεφώνημα στο κέντρο, ή μέσω ραδιοτηλεφώνων ή μέσω κινητών εν ανάγκη, και αμέσως διορθωνόταν το πρόβλημα. Αμέσως το κέντρο αυτό θα σταμάταγε τα τρένα. Αυτό καταργήθηκε στο τέλος του 2020, διότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεώρησε ότι θα βάλει δικό της σύστημα», ανέφερε.
Μάλιστα, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «οι Ιταλοί κάνουνε μπαλάκι στον ΟΣΕ το θέμα της ασφάλειας της κυκλοφορίας, δεν είναι έτσι γιατί τα τρένα τους κινούνται».
«Δεν εφαρμόστηκε νόμος του 2019»
Ο πρώην διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ τόνισε, επίσης, ότι «από την παρούσα κυβέρνηση, το 2019, ψηφίστηκε ένας νόμος ο οποίος νόμος εφαρμόστηκε; Τι έγινε αυτός το νόμος; Είναι ο 4632 του ’19, ο οποίος αναφέρει ότι την ευθύνη για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού συστήματος και τον έλεγχο των σχετικών κινδύνων αναλαμβάνουν ο διαχειριστής υποδομής, δηλαδή ο ΟΣΕ, και οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, δηλαδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόζουν τα αναγκαία μέτρα για τον έλεγχο των κινδύνων κ.λπ».
Και επανέλαβε: «Εφαρμόστηκε αυτός ο νόμος από το υπουργείο Μεταφορών και από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων; Αλλά ακούω ότι η ΡΑΣ είναι υποστελεχωμένη».
Η ΡΑΣ έπρεπε να είχε το αντίστοιχο προσωπικό για να μπορέσει να κάνει τη δουλειά της», σημείωσε ο κ. Ρετσινάς, προσθέτοντας ότι, πέραν τούτου, «υπάρχει και το εξής, ότι αντικαταστάθηκε τότε ο κ. Τσαμαντής και ανέλαβε από την προηγούμενη κυβέρνηση η κ. Τσαμπαρίκου. Η κ. Τσαμπαρίκου μπορεί να ήταν καλή, χρυσή και άγια για το υπουργείο Υγείας, αλλά καμία σχέση και καμία εμπειρία περί των σιδηροδρομικών συστημάτων και περί των σιδηροδρόμων. Τι περιμένουμε; Και ακόμη είναι εκεί!», κατέληξε χαρακτηριστικά.
- Χάρι-Μέγκαν Μαρκλ: Περιφρόνηση και η ακραία αποτυχία που ίσως τους κοστίσει εκατομμύρια
- Συρία: Οι ερευνητές του ΟΗΕ ζητούν εξουσιοδότηση για να ξεκινήσουν το έργο τους επί του πεδίου
- Αυτό είναι το λογότυπο του Κινήματος Δημοκρατίας – Το αποκάλυψε ο Κασσελάκης
- LIVE: Μόντσα – Γιουβέντους
- Αταλάντα – Έμπολι 3-2: Λύτρωσε την «Ντέα» ο Ντε Κετελάρε (vid)
- Εξάρχεια: «Δεν είναι η πρώτη φορά» – Περιγραφές σοκ από την επίθεση 33χρονου σε 29χρονη