Τέμπη: Η Hellenic Train δεν ενημέρωσε ποτέ ότι τα τρένα της είναι «τυφλά» και διαφήμιζε ασφαλή ταξίδια
Η εταιρεία διαφήμιζε ότι η μετακίνηση είναι ασφαλής και τώρα δηλώνει ότι δεν εμπλέκεται στο θέμα με τα συστήματα ασφαλείας.
- Μητέρα εξέδιδε την 15χρονη κόρη της σε παιδόφιλο - Καταδικάστηκε σε φυλάκιση πέντε ετών
- «Αγνοούσα όσα συνέβαιναν», είπε για την αυτοκτονία του πατέρα της η «αγνοουμένη» Αμερικανίδα
- Νεκρή η γυναίκα που έπεσε από τον 7ο όροφο ξενοδοχείου στη Μιχαλακοπούλου - Φωτογραφίες από το σημείο
- Η πρώτη απεργία παγκοσμίως από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Διαχειριστών Ακινήτων τύπου Airbnb
Μία εβδομάδα από το τραγικό και συνάμα εγκληματικό δυστύχημα στα Τέμπη στο οποίο θρηνούμε 57 συνανθρώπους μας, στην πλειοψηφία τους νέα παιδιά η εταιρεία Hellenic Train, στο τρένο της οποίας επέβαιναν οι νεκροί και οι πολυτραυματίες, αλλά και εκατοντάδες επιβάτες οι οποίοι προφανώς, τελούν σε σοκ, έχει «λάμψει» δια της απουσίας της.
Εκτός από ανακοινώσεις, τυπικές, επικοινωνιακές με βάση τα εγχειρίδια αντιμετώπισης κρίσεων, ουδείς είχε εμφανιστεί να δώσει εξηγήσεις, να μιλήσει για τις συνθήκες που έγινε το δυστύχημα, να αναλάβει το μερίδιο ευθύνης που αναλογούν στην εταιρεία.
«Δεν εμπλεκόμαστε στις υποδομές και τις έγκαιρες παραδόσεις συστημάτων ασφάλειας» είπαν, μόλις χθες βράδυ σε μια τυπική συνέντευξη που έδωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος.
Και έτσι να είναι… Τι μέτρα έλαβαν για να προστατεύσουν τους επιβάτες τους;
Γιατί δεν ενημέρωσαν ποτέ ότι τα τρένα τους είναι «τυφλά», έστω σε κάποια σημεία της διαδρομής;
Η Hellenic Train διαφήμιζε ασφαλή ταξίδια
Αντιθέτως, παραπλανούσαν έχοντας στην πρώτη σελίδα του site τους το σλόγκαν » safely, safely», «Μετακινούμαστε με ασφάλεια».
Iδού το σλόγκαν που κοσμούσε έως και πριν από λίγες ώρες την πρώτη σελίδα της ιστοσελίδας της εταιρείας. Και το απέσυραν πριν από λίγες ώρες.
Πέντε μέρες μετά ενεργοποίησαν γραμμή επικοινωνίας
Η εταιρεία προετοιμάζοντας προφανώς την επικοινωνιακή εμφάνιση του Διευθύνοντος Συμβούλου άλλαξε την πρώτη σελίδα και έδωσε 5 μέρες μετά ειδική γραμμή επικοινωνίας. Μετά από 5 μέρες αφού, είχαν πλέον αναγνωριστεί οι σοροί και τους είχαν παραλάβει οι συγγενείς τους. Το Σάββατο έγινε η πρώτη κηδεία και μέχρι τότε η Hellenic train δεν είχε ανακοινώσει ειδική γραμμή επικοινωνίας. Άλλωστε, επιβεβαιώνεται από την ανακοίνωση της ίδιας της εταιρείας το Σάββατο αλλά και από τα print screen έως αργά το βράδυ της Παρασκευής – που είναι έως αυτή τη στιγμή διαθέσιμα από την κεντρική σελίδα της-.
Σήμερα, η σελίδα έχει την πιο κάτω εικόνα
Aπουσιάζουν, δηλαδή, τα δρομολόγια και όλα τα σλόγκαν και τα διαφημιστικά.
Και αν κάποιος ισχυριστεί ότι συνδέεται με την πανδημία ο λογαριασμός στο twitter είναι ξεκάθαρος. Στο twitter account το σλόγκαν για ασφαλή ταξίδια παραμένει.
Και το πλέον εντυπωσιακό είναι ότι ουδείς στο δημόσιο λόγο δεν αναφέρεται στην εταιρεία, αν και τι υποχρεώσεις είχε για τις ασφαλείς μετακινήσεις των επιβατών.
Ένα πέπλο σιωπής, από την εταιρεία, πολιτικούς και συνδικαλιστές.
Άραγε γιατί;
Είτε η εταιρεία έχει μικρό ή μεγάλο μερίδιο ευθύνης, είτε δεν έχει, θα όφειλε κυρίως να βρίσκεται δίπλα στους επιβάτες της.
Οι αποκαλύψεις οδήγησαν την Hellenic Train να δηλώσει ότι θα δώσει αποζημιώσεις
Όπως αποκάλυψε το in υπουργική απόφαση του Δεκεμβρίου του 2019, που φέρει ημερομηνία 27/12/2019 και την υπογραφή τού τότε υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, εξαιρεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ – και μάλιστα, για πέντε χρόνια, ως το 2024, όπως και οι δύο προηγούμενες που υπεγράφησαν το 2009 και το 2014 – από το να αποζημιώνει χρηματικά επιβάτες ακόμη και εάν επιβάτης σκοτωθεί ή τραυματιστεί.
Με φόντο τις αποκαλύψεις αυτές η Hellenic Train εξέδωσε ανακοίνωση για το θέμα των αποζημιώσεων μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Στην ανακοίνωση η εταιρεία, γνωστοποιεί, την απόφασή της να μην ενεργοποιήσει την εξαίρεση στην καταβολή αποζημιώσεων για τα θύματα της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών.
Αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «σε πλήρη συμμόρφωση με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία, μεριμνά, ώστε οι συγγενείς των θανόντων, οι τραυματίες και οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 62 της 28.02.2023 να ικανοποιηθούν πλήρως ως προς τα σχετικά τους δικαιώματα με βάση τα άρθρα 11 και 13 του Ευρωπαϊκού Κανονισμού».
Η Hellenic Train δεν ενεργοποιεί την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων https://t.co/OLgQ580LZo
— Hellenic Train (@HellenicTrain) March 5, 2023
Το άρθρο 11 του ΕΚ, προβλέπει ότι«οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και οι επιχειρήσεις διαχείρισης των σταθμών θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα, συμμορφούμενες προς τις ΤΠΔ για άτομα με μειωμένη κινητικότητα, για να διασφαλίζουν ότι –σύμφωνα με τις ισχύουσες κοινοτικές διατάξεις για τις δημόσιες συμβάσεις– εξασφαλίζεται η πρόσβασή τους σε όλες τις αρχιτεκτονικές κατασκευές και σε όλους τους συρμούς κατά τη στιγμή της αγοράς ή της κατασκευής ή με την ευκαιρία σημαντικών τροποποιήσεών τους, με τη σταδιακή άρση των φυσικών εμποδίων και των λειτουργικών ελλείψεων.
Το άρθρο 13 προβλέπει ότι «Τα ενισχυμένα δικαιώματα αποζημίωσης και παροχής συνδρομής σε περίπτωση καθυστερήσεων, απώλειας ανταπόκρισης ή ακύρωσης ταξιδιού θα πρέπει να παράσχουν μεγαλύτερα κίνητρα στην αγορά σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών, προς όφελος των τελευταίων».
Πλέον, η ανακοίνωση περιλαμβάνεται στην ανακοίνωση της πρώτης σελίδας, όπως και e-mail για επικοινωνία που σχετίζεται με απαιτήσεις.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις