Τέμπη: Ποια είναι η κινητή και ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ
Κοντά στα 4 δισ. υπολογίζεται η αξία της κινητής και της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ
- «Ειρωνικός, σαρκαστικός, λες και έχει κάνει κατόρθωμα» - Σοκάρουν οι περιγραφές για τον αστυνομικό της Βουλής
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
Αν και ο ΟΣΕ έχει πάρα πολλά χρέη, η κινητή και ακίνητη περιουσία έχει συνολική αξία που πλησιάζεται τα 4 δισ. ευρώ. Πολλοί συγκρίνουν μάλιστα την περιουσία του με εκείνη της εκκλησίας και των τουριστικών ακινήτων, τόσο από πλευράς αξίας, όσο και σε μέγεθος.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ, η εταιρεία διαχείρισης ακινήτων του ΟΣΕ, διαθέτει ένα τεράστιο χαρτοφυλάκιο το οποίο ουδέποτε αξιοποιήθηκε επαρκώς προς όφελος των σιδηροδρομικών γραμμών παρά το γεγονός ότι από το 2003 έγιναν τέσσερις διαγωνισμοί προκειμένου να καταμετρηθεί η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ και να εκτιμηθεί η ακριβής αξία της.
Κοντά στα 4 δισ η αξία της περιουσίας του ΟΣΕ
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Star ένα μέρος της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ είναι:
- Αξία ακινήτων: 1,9 δισ. ευρώ
- Αξία γης εκτός σιδηροδρομικών γραμμών: 1,4 δισ. ευρώ4.800 γεωτεμάχια έκτασης 100.000 στρ.
- 4.500 κτήρια επιφάνειας 540.000 τ.μ.
- Αστικά κτήρια εκτός σιδηροδρομικού δικτύου: 8.100 τ.μ.
- Αστική γη εκτός σιδηροδρομικού δικτύου: 17.700 τ.μ.
- Μέγαρο του ΟΣΕ, οδός Καρόλου 1-3, Αθήνα: εμβαδό 14.700 τ.μ. υπέργειων χώρων και 2.700 τ.μ. υπογείων χώρων
- Κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης, Ρέντη: εμβαδό 6.726 τ.μ. υπέργειων χώρων και 2.254 τ.μ. υπογείων χώρων
Πέρα όμως από αυτήν την τεράστια περιουσία, ο ΟΣΕ και οι θυγατρικές του έφτασαν να έχουν οφειλές πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ και να κάνουν περικοπές αποτελώντας μάλιστα το κακό παράδειγμα για την Ευρώπη.
Δείτε το βίντεο
Στο μικροσκόπιο οι συμβάσεις
Οι τέσσερις συμβάσεις οι οποίες υπεγράφησαν κατά το χρονικό διάστημα 2005-2015 και οι οποίες αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, ερευνώνται από τον Οικονομικό Εισαγγελέα ο οποίος αναζητά ποινικές ευθύνες κρατικών αξιωματούχων από την ΕΡΓΟΣΕ, ως αναθέτουσας αρχής, αλλά και ιδιωτών από την πλευρά των εργοληπτών.
Στο στόχαστρο της Οικονομικής Εισαγγελίας έχουν τεθεί:
1. Μία σύμβαση του 2005 που σχετίζεται σε εργασίες σηματοδότησης του εθνικού δικτύου
2. Δύο συμβάσεις του 2013 που αφορούν έργα ολοκλήρωσης και
3. Μία σύμβαση του 2015 που αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS
Οι συμβάσεις αφορούν διαφορετικά τμήματα του δικτύου.
Για την σύμβαση 717 που ήρθε στην επικαιρότητα καθώς αφορά την τηλεδιοίκηση όπως και τις επεκτάσεις ή ανανεώσεις της ,με αρχή το έτος 2014 ,η οικονομική Εισαγγελία είχε διενεργήσει έρευνα η οποία κατέληξε σε αρχειοθέτηση καθώς δεν προέκυψαν ενδείξεις για την διάπραξη του ερευνώμενου αδικήματος της απιστίας.
Ωστόσο πριν περίπου έναν χρόνο η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων σχετικά με το σκέλος που αφορά την διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων το οποίο ερευνάται πλέον από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις