Τέμπη – Ζηλιασκόπουλος για σταθμάρχη: Δεν μπορεί με αυτά τα προσόντα να επανδρώνει σταθμό μόνος του
Το παραιτηθέν μέλος της ειδικής Επιτροπής μιλά για όσα πρέπει να αλλάξουν για να αποφευχθεί παρόμοια τραγωδία στο μέλλον.
Για τις συνθήκες του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, τον προφυλακισμένο σταθμάρχη και όσα πρέπει και μπορούν να αλλάξουν στον Σιδηρόδρομο μετά την τραγωδία μιλά ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, λίγες ημέρες μετά την παραίτησή του από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων.
«Προφανώς και εκ των πραγμάτων όλοι είμαστε σε κατάσταση σοκ, καθώς δεν μπορεί κάποιος με αυτά τα προσόντα να επανδρώνει μόνος έναν σταθμό» είπε αρχικά, μιλώντας στον Alpha για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη.
«Αυτά όλα θα διερευνηθούν και θα βγουν όλα στο πόρισμα. Δεν μπορείς να έχεις έναν σταθμάρχη με την απειρία του συγκεκριμένου -με 40 μέρες εμπειρία- να τον έχεις μόνο του σε ένα σταθμό όπως η Λάρισα. Αυτό δεν συνέβαινε ποτέ. Σε κάθε βάρδια υπήρχαν 2 σταθμάρχες και όταν υπήρχε νέος υπήρχε και ένας έμπειρος. Ο επιθεωρητής έχει την ευχέρεια να τους τοποθετήσει στις βάρδιες ανάλογα με την εκπαίδευση και την εμπειρία τους. Αυτό δεν έγινε» εξηγεί ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
«Να μειωθούν οι ταχύτητες – Να εφαρμόζεται ο κανονισμός»
«Εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι υπήρχε χάος. Ήμουν διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο ΟΣΕ ήταν άλλη εταιρεία. Αν και η τρόικα ζητούσε να είμαστε σε χωριστές διευθύνσεις, κατάφερα να μείνουμε στο ίδιο κτήριο. Υπήρχε ικανός αριθμός σταθμαρχών, περιορίστηκε το δίκτυο κατά 60%, κόψαμε δρομολόγια. Είχαμε ανθρώπους παλιούς και έμπειρους. Με εντυπωσίαζαν οι παλιοί ΟΣΕτζήδες που είχαν την εμπειρία» επισημαίνει ο πρώην πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ερωτώμενος σχετικά με τα πόσα μπορούν να αλλάξουν σε λίγες μέρες, λέει: «Μπορούν να αλλάξουν πολλά σε 20 μέρες. Να έχουμε στο μυαλό μας ότι το τρένο λειτουργούσε για 150 χρόνια με ασφάλεια χωρίς συστήματα. Είναι παλιό μέσο, λειτουργεί με ασφαλιστικές δικλείδες. Αυτές κατέρρευσαν αλλά μπορούν να επανέλθουν. Αυτό που άκουσα εγώ από τον υπουργό, είναι ένα πλαίσιο που θέλει πάρα πολύ δουλειά για να εξειδικευτεί.
Θα πρέπει να τροποποιηθεί ο κανονισμός κυκλοφορίας. Να μειωθούν οι ταχύτητες και τα δρομολόγια. Και 120 χλμ αν πάει το τρένο θα είναι σε λίγες ώρες στη Θεσσαλονίκη με ασφάλεια. Χωρίς συστήματα δεν μπορείς να έχεις υψηλές ταχύτητες και υψηλή συχνότητα».
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Χτύπημα Ουκρανίας στη Ρωσία με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου